লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

Early Rising Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10 100, 300 Words

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Early Rising Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10 100, 300 Words. If you want to get Early Rising Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10 100, 300 Words Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Early Rising Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10 100, 300 Words.
Early Rising Paragraph
 Early Rising Paragraph

Early Rising Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10 100, 300 Words

  • What is early rising? 
  • What are the benefits of early rising? 
  • What does one enjoy in the morning? 

Early Rising Paragraph

Early rising is the habit of getting up from bed in the morning. It is a very good habit. It is essential and good for health. This habit is of special use to a man in various ways. The man who rises early in the morning can take some exercises or a walk in the morning fresh air by the river side or in the open field. 
The morning air refreshes both body and mind. Then the air is full of oxygen. There is a calm and serene atmosphere every where. One can enjoy the beauty of nature in the early morning, Nature smiles in the morning with colourful flowers and green leaves and the chirping of birds is also heard in the morning. 
All these make them cheerful and healthy. The beautiful gifts and colourful nature in the morning remind everybody of the Creator. One feels like to pray to God. An early riser has many advantages. He can start his daily work earlier. He had nothing to worry. 
He is never in a haste. As an early riser has enough time to work, he can earn more and become wealthy. So the habit of early rising is the source of health, wealth and wisdom. An English proverb says. "Early to bed and early to rise Makes a man healthy, wealthy and wise". So everybody should practise early rising.
অর্থঃ ভোরবেলা ঘুম থেকে ওঠার অভ্যাস হল তাড়াতাড়ি ওঠা। এটি একটি খুব ভাল অভ্যাস. এটি স্বাস্থ্যের জন্য অপরিহার্য এবং ভালো। এই অভ্যাসটি বিভিন্নভাবে একজন মানুষের বিশেষ কাজে লাগে। যে মানুষ খুব ভোরে ওঠেন তিনি নদীর ধারে বা খোলা মাঠে কিছু ব্যায়াম বা সকালের তাজা বাতাসে হাঁটতে পারেন।
সকালের বাতাস শরীর ও মনকে সতেজ করে। তখন বাতাস অক্সিজেনে পূর্ণ। সর্বত্র একটি শান্ত এবং নির্মল পরিবেশ আছে. ভোরবেলা প্রকৃতির সৌন্দর্য উপভোগ করা যায়, প্রকৃতি সকালে রঙিন ফুল ও সবুজ পাতায় হাসে এবং পাখির কিচিরমিচিরও শোনা যায়।
এই সব তাদের প্রফুল্ল এবং স্বাস্থ্যকর করে তোলে। সকালে সুন্দর উপহার এবং রঙিন প্রকৃতি সবাইকে স্রষ্টার কথা মনে করিয়ে দেয়। একজন ঈশ্বরের কাছে প্রার্থনা করতে চান। একটি প্রারম্ভিক রাইজার অনেক সুবিধা আছে. তিনি তার দৈনন্দিন কাজ আগে শুরু করতে পারেন। তার চিন্তার কিছু ছিল না।
তিনি কখনই তাড়াহুড়ো করেন না। যেহেতু একজন প্রারম্ভিক রাইজারের কাজ করার জন্য যথেষ্ট সময় আছে, সে আরও বেশি উপার্জন করতে এবং ধনী হতে পারে। তাই তাড়াতাড়ি ওঠার অভ্যাস স্বাস্থ্য, সম্পদ ও প্রজ্ঞার উৎস। একটি ইংরেজি প্রবাদ বলছে। "শীঘ্র ঘুমানো এবং তাড়াতাড়ি ওঠা একজন মানুষকে সুস্থ, ধনী এবং জ্ঞানী করে তোলে"। তাই সবারই উচিত তাড়াতাড়ি ওঠার অভ্যাস করা।

Early Rising Paragraph

Early rising is the habit of getting up from bed early in the morning. If one wishes to rise early in the morning, he can make it into a habit. This habit is very useful to a man. It improves his health and gives him energy. He can perform his daily works in time. He is never in a haste. On the other hand, a person who does not get up early generally faces some problems. He may be late for office, may miss schedule or even fail to perform his daily works timely. He may also suffer from health problems. He cannot enjoy the fresh air of the morning. But the early risers can take the advantages of a beautiful time. They can go out for a morning walk. They can hear the songs of birds, see the smiling leaves and flowers and can inhale the pure morning air. They can perform their morning prayer. A student who rises early can be benefited in many ways. He gets fresh morning air and his mind gets fresh and calm. Besides, he gets enough time and can learn his lessons properly. The English proverb rightly says, "Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise." So we should practice early rising from early period of our life.

অর্থঃ ভোরবেলা ঘুম থেকে ওঠার অভ্যাস হল তাড়াতাড়ি ওঠা। যদি কেউ খুব ভোরে উঠতে চায়, তবে সে এটাকে অভ্যাসে পরিণত করতে পারে। এই অভ্যাসটি একজন মানুষের জন্য খুবই উপকারী। এটি তার স্বাস্থ্যের উন্নতি করে এবং তাকে শক্তি দেয়। সে তার দৈনন্দিন কাজ যথাসময়ে সম্পাদন করতে পারে। তিনি কখনই তাড়াহুড়ো করেন না। অন্যদিকে, যে ব্যক্তি তাড়াতাড়ি ঘুম থেকে ওঠেন না তিনি সাধারণত কিছু সমস্যার সম্মুখীন হন। তিনি অফিসের জন্য দেরী করতে পারেন, সময়সূচী মিস করতে পারেন বা এমনকি তার দৈনন্দিন কাজ সময়মতো করতে ব্যর্থ হতে পারেন। তিনি স্বাস্থ্য সমস্যায় ভুগতে পারেন। সকালের তাজা বাতাস সে উপভোগ করতে পারে না। তবে প্রারম্ভিক রাইজাররা একটি সুন্দর সময়ের সুবিধা নিতে পারে। তারা মর্নিং ওয়াকের জন্য বের হতে পারেন। তারা পাখির গান শুনতে পায়, হাসিমুখে পাতা ও ফুল দেখতে পারে এবং সকালের বিশুদ্ধ বাতাস গ্রহণ করতে পারে। তারা তাদের সকালের সালাত আদায় করতে পারে। যে ছাত্র তাড়াতাড়ি উঠে সে অনেক উপায়ে উপকৃত হতে পারে। সে সকালের তাজা বাতাস পায় এবং তার মন তাজা ও শান্ত হয়। এছাড়া সে পর্যাপ্ত সময় পায় এবং তার পাঠ সঠিকভাবে শিখতে পারে। ইংরেজি প্রবাদটি ঠিকই বলে, "Early to bed and early to rise make a man healthy, rich and wise." তাই আমাদের জীবনের প্রথম দিক থেকে তাড়াতাড়ি উঠার অভ্যাস করা উচিত।

The End Of The Article: The Benefits Of Early Rising Paragraph
We Have Learned So Far The Benefits Of Early Rising Paragraph. If You Like Today's The Benefits Of Early Rising Paragraph, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. early rising paragraph for class 9, the benefits of early rising paragraph, early rising paragraph class 8, early rising paragraph for class 8, early rising paragraph 300 words, early rising paragraph class 10, early rising paragraph 100 words, early rising paragraph for class 6, benefits of early rising paragraph, importance of early rising paragraph, the importance of early rising paragraph, early rising paragraph 200 words, early rising paragraph class 9, early rising paragraph for hsc, early rising paragraph 250 words, early rising paragraph for ssc, early rising paragraph for class 12, benefits of early rising paragraph for class 10, early rising paragraph class 5, early rising paragraph 500 words, early rising paragraph for class 5, early rising paragraph for class 4, early rising paragraph 150 words, school early rising paragraph, early rising paragraph for class 10, the benefits of early rising paragraph 250 words, early rising paragraph for class 7, early rising paragraph easy, important of early rising paragraph, early rising paragraph short, early rising paragraph class 6, importance of early rising paragraph for class 10, benefit of early rising paragraph, a early rising paragraph, early rising paragraph for class 3
Next Post Previous Post