business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

A Village Doctor Composition For class 7, 8, 9, 10, 12

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is A Village Doctor Composition For class 7, 8, 9, 10, 12. If you want to get A Village Doctor Composition For class 7, 8, 9, 10, 12 Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic A Village Doctor Composition For class 7, 8, 9, 10, 12.

A Village Doctor Composition
A Village Doctor Composition 

A Village Doctor Composition

Bangladesh is a densely populated country. In comparison to her population the numbers of doctors are a few. So it goes without saying that the village doctor is a person of great importance. He is quite familiar to the villagers. 

The village doctor is not qualified. He does not have a good schooling. He takes the job of a salesman in a medicine shop or the works as a compounder under a qualified physician. He also reads some medical books at home. Thus he gathers experience. He also masters the art of pushing. _ injections, stitching arid bandaging. Then he sets up a dispensary at a convenient place. His stock of medicine is very poor. His dispensary offerS a poor show. There are two or three old almirahs in which he preserves his medicines. He has a poor wooden chair to sit on and a broken table of poor quality. There is one or two benches for the visii.ors and patients to sit on. 

The village dOctor leads a very hard and busy life. He gets up early in the morning, takes his breakfast and becomes ready for the day's work. He begins to attend the patients who gather at his dispensary. After finishing the work of examining the patients, prescribing and preparing the medicines, he goes out to attend the patients who are unable to go to his dispensary. He returns late in the afternoon finishing his daily round.

Then he takes his meal and enjoys rest for the benefit of his own health. In the evening he again gets ready to attend to his patients. He does not mind in attending a patient lying in critical condition during late hours of night. 

Though tne village doctor sometimes worsens the disease of patients, he is the most trusted person to the villagers. He is the best friend to the village people because they find him whenever they call him. He shares their weal and woe. 

The village doctor is not so well off. He is satisfied with what he earns. He does not hanker after money. Medical treatment to the villagers is his noble mission in life. His joys know no bounds when he sees his patients recovered. Though he is not much qualified, he is of great help to the villagers. 

অনুবাদঃ বাংলাদেশ একটি ঘনবসতিপূর্ণ দেশ। তার জনসংখ্যার তুলনায় ডাক্তারের সংখ্যা অল্প। তাই এটা বলার অপেক্ষা রাখে না যে গ্রামের ডাক্তার একজন গুরুত্বপূর্ণ ব্যক্তি। গ্রামবাসীর কাছে সে বেশ পরিচিত।

গ্রামের ডাক্তারের যোগ্যতা নেই। তার পড়ালেখা ভালো নেই। সে ওষুধের দোকানে সেলসম্যানের চাকরি নেয় বা যোগ্য চিকিৎসকের অধীনে কম্পাউন্ডারের কাজ করে। বাড়িতে চিকিৎসার কিছু বইও পড়েন। এভাবে সে অভিজ্ঞতা সংগ্রহ করে। ধাক্কা দেওয়ার শিল্পেও তিনি আয়ত্ত করেন। _ ইনজেকশন, শুষ্ক ব্যান্ডেজ সেলাই। তারপর সুবিধাজনক জায়গায় একটি ডিসপেনসারি স্থাপন করেন। তার ওষুধের মজুদ খুবই খারাপ। তার ডিসপেনসারি একটি খারাপ শো প্রস্তাব করে। দু-তিনটি পুরাতন আলমিরা আছে যেগুলোতে সে তার ওষুধ সংরক্ষণ করে রাখে। তার বসার জন্য একটি খারাপ কাঠের চেয়ার এবং নিম্নমানের একটি ভাঙা টেবিল রয়েছে। visii.ors এবং রোগীদের বসার জন্য একটি বা দুটি বেঞ্চ রয়েছে।

গ্রামের ডাক্তার খুব কঠিন এবং ব্যস্ত জীবন যাপন করেন। সে খুব ভোরে উঠে, সকালের নাস্তা সেরে সারাদিনের কাজের জন্য প্রস্তুত হয়। তিনি তার ডিসপেনসারিতে জড়ো হওয়া রোগীদের উপস্থিত হতে শুরু করেন। রোগীদের পরীক্ষা-নিরীক্ষা, প্রেসক্রিপশন ও ওষুধ তৈরির কাজ শেষ করে তিনি তার ডিসপেনসারিতে যেতে অক্ষম রোগীদের চিকিৎসার জন্য বের হন। সে তার প্রতিদিনের রাউন্ড শেষ করে বিকেলে ফিরে আসে।

তারপর সে তার খাবার গ্রহণ করে এবং তার নিজের স্বাস্থ্যের জন্য বিশ্রাম নেয়। সন্ধ্যায় তিনি আবার তার রোগীদের সেবা করার জন্য প্রস্তুত হন। গভীর রাতে গুরুতর অবস্থায় পড়ে থাকা রোগীকে দেখতে তার আপত্তি নেই।

যদিও টেনে গ্রাম্য ডাক্তার মাঝে মাঝে রোগীদের রোগ খারাপ করে, গ্রামবাসীদের কাছে তিনি সবচেয়ে বিশ্বস্ত ব্যক্তি। গ্রামের মানুষের কাছে সে সবচেয়ে ভালো বন্ধু কারণ যখনই তারা তাকে ডাকে তারা তাকে খুঁজে পায়। তিনি তাদের দুঃখ-দুর্দশা শেয়ার করেন।

গ্রামের ডাক্তারের অবস্থা তেমন ভালো না। সে যা আয় করে তাতেই সন্তুষ্ট। তিনি টাকার পিছনে লোভ করেন না। গ্রামবাসীদের চিকিৎসা তার জীবনের মহৎ মিশন। যখন তিনি তার রোগীদের সুস্থ হতে দেখেন তখন তার আনন্দের সীমা থাকে না। যদিও সে খুব একটা যোগ্য না, তবুও সে গ্রামবাসীদের অনেক সাহায্য করে।

The End Of The Article: A Village Doctor Composition For class 7, 8, 9, 10, 12

We Have Learned So Far A Village Doctor Composition For class 7, 8, 9, 10, 12. If You Like Today's A Village Doctor Composition For class 7, 8, 9, 10, 12, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url