business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

A Picnic Essay For Class 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is a family picnic essay 200 words. If you want to get a picnic composition Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic my school picnic essay in english.

A Picnic Essay
A Picnic Essay

A Picnic Essay

A picnic is an outdoor excursion-a kind of outing attended by feasting and entertainments. It is organized on a voluntary basis, usually with contributions made by Its participants. In general. a spot of natural beauty is selected for the purpose and a full day is spent there in merriment. of th In general, however, picnics are divisible into two kinds in accordance with the composition o the party. There may be a picnic party comprising exclusively of the members of one and the same family, which is not very common in our country. 

There is another kind of picnic in which the party consists of a group of friends or co-students. Students of an institution or a class thereof or even of a particular locality combine to organize these excursions. 

There are some stages to make a picnic successful. The first stage in the preparation is planning. Some one has to originate the idea. speak it to others, whether friends or family members, and then the ball starts roiling. Several places and dates are suggested. At length the whole party sits together and finalizes details of time. date and place as also of edibles and entertainments. 

The next stage is preparation. Almost every member is charged with some responsibility. Some are to arrange conveyance, some others to collect utensils and eatables, while some more have to arrange musical instruments or such others. 

The third stage is the picnic itself. Often many things fall short of the expectation but members make it up by the surging gaiety of their mind. A third-rate song becomes all so enchanting in the pleasant background of the site. A joke. heard a hundred times before, may yet cause immense laughter. Half-baked meat. scorched vegetables or unsalted curry-everything is relished with palate of a glutton. 

The purpose is after all to enjoy at all costs and not to find and deprecate mutual faults. The last stage of the round is the return journey. It is depressing like the end of every joyous festivity. But there is yet some compensation when all the way back the day is talked over and reflected upon. 

Picnics are one of the most pleasurable and exciting forms of diversion. Monotony is undeniably the worst enemy of mental and physical health. But breaking the monotony of life and introducing a touch of variety into the grim routine of existence, picnics make life worth living. 

Picnics In our country are few and far between. Our aged people are either idle or work every day. every week andevery month till they are down with some illness. Our students and youth have little sense of outing and excursion or little attachment to other sources of recreation. It is an unhealthy sign and reacts adversely on their health, mental and physical. Such "all work and no play" should be avoided by all means. 

অনুবাদঃ একটি পিকনিক হল একটি বহিরঙ্গন ভ্রমণ - ভোজন এবং বিনোদনের মাধ্যমে এক ধরনের ভ্রমণ। এটি একটি স্বেচ্ছাসেবী ভিত্তিতে সংগঠিত হয়, সাধারণত এর অংশগ্রহণকারীদের দ্বারা করা অবদানের সাথে। সাধারণভাবে। এই উদ্দেশ্যে প্রাকৃতিক সৌন্দর্যের একটি স্থান নির্বাচন করা হয় এবং সেখানে একটি পুরো দিন আনন্দে কাটানো হয়। সাধারণভাবে, যদিও, পিকনিক পার্টির গঠন অনুসারে দুই প্রকারে বিভক্ত। একচেটিয়াভাবে একই পরিবারের সদস্যদের নিয়ে একটি পিকনিক পার্টি হতে পারে, যা আমাদের দেশে খুব একটা প্রচলিত নয়।

অন্য ধরনের পিকনিক আছে যেখানে পার্টিতে বন্ধু বা সহ-ছাত্রদের একটি দল থাকে। একটি প্রতিষ্ঠান বা তার একটি শ্রেণির বা এমনকি একটি নির্দিষ্ট এলাকার শিক্ষার্থীরা এই ভ্রমণের আয়োজন করতে একত্রিত হয়।

পিকনিক সফল করার কিছু ধাপ আছে। প্রস্তুতির প্রথম ধাপ হচ্ছে পরিকল্পনা। কাউকে না কাউকে ধারণার উৎপত্তি করতে হবে। অন্যদের সাথে কথা বলুন, বন্ধু হোক বা পরিবারের সদস্য হোক, এবং তারপর বলটি রোল হতে শুরু করে। বিভিন্ন স্থান এবং তারিখ প্রস্তাবিত হয়. দৈর্ঘ্যে পুরো দল একসাথে বসে সময়ের বিবরণ চূড়ান্ত করে। তারিখ এবং স্থান এছাড়াও ভোজ্য এবং বিনোদন.

পরবর্তী পর্যায়ে প্রস্তুতি। প্রায় প্রতিটি সদস্যই কিছু না কিছু দায়িত্বের সাথে অভিযুক্ত। কেউ যানবাহনের ব্যবস্থা করতে হয়, কেউ কেউ বাসনপত্র এবং খাওয়ার জিনিস সংগ্রহ করতে হয়, আবার কাউকে বাদ্যযন্ত্র বা এই জাতীয় অন্যান্য ব্যবস্থা করতে হয়।

তৃতীয় পর্যায় হল পিকনিক নিজেই। প্রায়শই অনেক কিছু প্রত্যাশার কম হয় কিন্তু সদস্যরা তাদের মনের উচ্ছ্বাস দ্বারা তা পূরণ করে। একটি তৃতীয় হারের গান সাইটের মনোরম পটভূমিতে সব তাই মন্ত্রমুগ্ধ হয়ে ওঠে. একটি তামাশা. আগে একশতবার শুনেছি, তবুও অমোঘ হাসির কারণ হতে পারে। আধা বেকড মাংস। ঝলসে যাওয়া শাকসবজি বা লবণবিহীন তরকারি- সবকিছুই পেটুকের তালুতে স্বাদ পায়।

সর্বোপরি উদ্দেশ্য হ'ল যে কোনও মূল্যে উপভোগ করা এবং পারস্পরিক ত্রুটিগুলি খুঁজে পাওয়া এবং অবমূল্যায়ন করা নয়। রাউন্ডের শেষ পর্যায় হল ফিরতি যাত্রা। এটি প্রতিটি আনন্দ উৎসবের সমাপ্তির মতো হতাশাজনক। কিন্তু এখনও কিছু ক্ষতিপূরণ আছে যখন সমস্ত দিন ফিরে আলোচনা করা হয় এবং প্রতিফলিত হয়।

পিকনিক হল ডাইভারশনের অন্যতম আনন্দদায়ক এবং উত্তেজনাপূর্ণ রূপ। একঘেয়েমি নিঃসন্দেহে মানসিক এবং শারীরিক স্বাস্থ্যের সবচেয়ে খারাপ শত্রু। কিন্তু জীবনের একঘেয়েমি ভেঙ্গে এবং অস্তিত্বের ভয়াবহ রুটিনে বৈচিত্র্যের ছোঁয়া প্রবর্তন করে, পিকনিক জীবনকে বেঁচে থাকার যোগ্য করে তোলে।

আমাদের দেশে পিকনিকের সংখ্যা অনেক কম। আমাদের বয়স্ক মানুষ প্রতিদিন হয় অলস নয়তো কাজ করে। প্রতি সপ্তাহে এবং প্রতি মাসে তারা কোনো না কোনো রোগে আক্রান্ত না হওয়া পর্যন্ত। আমাদের ছাত্র এবং যুবক-যুবতীদের বাইরে বেড়াতে যাওয়া বা ভ্রমণের অনুভূতি কম বা বিনোদনের অন্যান্য উত্সের প্রতি সামান্যই সংযুক্তি রয়েছে। এটি একটি অস্বাস্থ্যকর লক্ষণ এবং তাদের স্বাস্থ্য, মানসিক এবং শারীরিক উপর বিরূপ প্রতিক্রিয়া দেখায়। এই ধরনের "সব কাজ এবং কোন খেলা" সব উপায়ে এড়ানো উচিত।

The End Of The Article: A Picnic Essay For Class 6

We Have Learned So Far importance of picnic essay. If You Like Today's my school picnic essay in english for class 4, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. a picnic composition, a family picnic essay 200 words, my school picnic essay in english, picnic essay in bengali, A Picnic Essay For Class 6, picnic essay for class 3, importance of picnic essay, planning a picnic essay, picnic essay for class 5, we went on a picnic essay, my picnic essay 10 lines, picnic essay in english, a picnic essay for class 9, my school picnic essay in english for class 4, family picnic essay in english, school picnic essay in english, family picnic essay for class 3

Next Post Previous Post