business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

The Postman Essay For Class 6, 7, 8, 9, 10, 12

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is The Postman Essay For Class 6. If you want to get the postman essay for class 9 Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic the postman essay in english 200 words.

The Postman Essay
The Postman Essay

The Postman Essay

In the past people used to live at home with their kith and kin. But with the advancement of civilization man now lives far from his families and relatives. So he has to remain anxious for news from near and dear ones. This demand has been met up through the introduction of postal system. Thus, the service of the postman comes into being. 

The postman is employed by the postal department to deliver postal matters like letters, parcels. money orders etc to the addressees. In our daily life the postman is the most familiar figure. Everyday at a particular time he is seen passing through the streets. He is the most eagerly waited person. Our heart swells with expectations when we see him approaching our doors: He brings news from our near and dear ones living in home and abroad. 

The postman renders invaluable service to us. He attends the office in time and performs his duties sincerely. If he fails to discharge his duties properly any day, it may cause irreparable loss to the persons concerned. In all weathers good and bad he performs his duty. 

The postman starts his work in the post office. He opens the mail bag and sorts the letters and other postal articles. He hands over the outgoing mail to the runner. Then he starts for his own round. But in the town the postman maintains an official air. He moves very fast from door to door and quietly drops the letters into.the letter boxes. If he finds a house without letter box, he drops down the letters through the doors or windows. In delivering registered parcels, money orders etc. he calls the addressees. 

The service of the post man is of great importance to us. but he 'is very much neglected. He is ill paid and can hardly make both ends. He is not held in due respect. Proper steps should be taken so that he can maintain his family keeping his brain away from the fear of wants. He is a link all over the world. 

অনুবাদঃ আগে মানুষ তাদের আত্মীয়-স্বজন নিয়ে বাড়িতে থাকত। কিন্তু সভ্যতার উন্নতির সাথে সাথে মানুষ এখন তার পরিবার ও আত্মীয়স্বজন থেকে অনেক দূরে থাকে। তাই কাছের ও প্রিয়জনের খবরের জন্য তাকে ব্যাকুল থাকতে হয়। ডাক ব্যবস্থা চালুর মাধ্যমে এ চাহিদা পূরণ হয়েছে। এভাবে পোস্টম্যানের সেবা চালু হয়।

চিঠি, পার্সেলের মতো ডাক সংক্রান্ত বিষয়গুলি সরবরাহ করার জন্য ডাক বিভাগ দ্বারা পোস্টম্যান নিয়োগ করা হয়। ঠিকানার কাছে মানি অর্ডার ইত্যাদি। আমাদের দৈনন্দিন জীবনে পোস্টম্যান সবচেয়ে পরিচিত ব্যক্তিত্ব। প্রতিদিন একটি নির্দিষ্ট সময়ে তাকে রাস্তা দিয়ে যেতে দেখা যায়। তিনি সবচেয়ে অধীর আগ্রহে অপেক্ষা করা ব্যক্তি. যখন আমরা তাকে আমাদের দরজার কাছে আসতে দেখি তখন আমাদের হৃদয় প্রত্যাশায় ফুলে যায়: তিনি দেশে এবং বিদেশে বসবাসকারী আমাদের কাছের এবং প্রিয়জনদের কাছ থেকে খবর নিয়ে আসেন।

পোস্টম্যান আমাদের অমূল্য সেবা প্রদান করে. তিনি যথাসময়ে অফিসে উপস্থিত হন এবং আন্তরিকতার সাথে দায়িত্ব পালন করেন। তিনি যদি কোনো দিন তার দায়িত্ব যথাযথভাবে পালনে ব্যর্থ হন তাহলে তা সংশ্লিষ্ট ব্যক্তিদের অপূরণীয় ক্ষতির কারণ হতে পারে। ভালো-মন্দ সব আবহাওয়াতেই সে তার দায়িত্ব পালন করে।

পোস্টম্যান পোস্ট অফিসে তার কাজ শুরু করে। তিনি মেইল ​​ব্যাগ খোলেন এবং চিঠি এবং অন্যান্য পোস্টাল নিবন্ধগুলি সাজান। তিনি বিদায়ী মেইলটি রানার হাতে দেন। তারপর সে তার নিজের রাউন্ডের জন্য শুরু করে। কিন্তু শহরে পোস্টম্যান একটি অফিসিয়াল হাওয়া বজায় রাখে। সে খুব দ্রুত দ্বারে দ্বারে যায় এবং নীরবে চিঠিগুলো লেটার বাক্সে ফেলে দেয়। যদি তিনি চিঠির বাক্সবিহীন একটি বাড়ি খুঁজে পান, তবে তিনি দরজা বা জানালা দিয়ে চিঠিগুলি ফেলে দেন। রেজিস্টার্ড পার্সেল, মানি অর্ডার ইত্যাদি ডেলিভারি করার সময় তিনি ঠিকানাকারীদের কল করেন।

পোস্টম্যানের সেবা আমাদের কাছে অত্যন্ত গুরুত্বপূর্ণ। কিন্তু সে খুব অবহেলিত। তিনি অসুস্থ এবং খুব কমই উভয় প্রান্ত করতে পারেন. তাকে যথাযথ সম্মান দেওয়া হয় না। সঠিক পদক্ষেপ নেওয়া উচিত যাতে সে তার মস্তিষ্ককে চাওয়ার ভয় থেকে দূরে রেখে তার পরিবার বজায় রাখতে পারে। তিনি সারা বিশ্বে একটি লিঙ্ক।

The End Of The Article: the postman essay 100 words

We Have Learned So Far the postman essay for class 7. If You Like Today's the postman essay for class 4, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. The Postman Essay For Class 6, the postman essay, the postman essay for class 9, the postman essay in english 200 words, the postman essay 100 words, class 9 the postman essay, the postman essay 150 words, the postman essay for class 4, the postman essay for class 7

Next Post Previous Post