লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

My Favourite Relative Paragraph

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is My Favourite Relative Paragraph. If you want to get My Favourite Relative Paragraph Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic My Favourite Relative Paragraph.

My Favourite Relative Paragraph
My Favourite Relative Paragraph

My Favourite Relative Paragraph

(a) Who is he/she? 

(b) What do you call him/her? 

(c) Why is he/she so favourite to you? 

(d) How do you feel when you see him/her? 

(e) How does he/she inspire you? 

My Favourite Relative Paragraph

Relatives are those who are blood-connected. Relatives are such a social being, as do always good for us. There is hardly a person who has no relative. Moreover, a good relative is a blessing of Allah. I have a good relative who is very favourite to me. 

He is my uncle-my maternal uncle. He is Mr. Rahim. I call him 'Mama'. He has a number of qualities. He is a friend, a guide and a guardian to me. He is always with me in my distress. Whenever I fall ill, he comes to my house without any delay. 

He does many things for me and nurses me. He visits me very often. He looks after my studies also. He always thinks of my life. Though he has many relatives, he loves me most. He is a peace-loving man. Though he loves me very much, he never allows me to do anything indecent. He shares the joys and sufferings. 

When I see him, I feel that I am with my father now. He deals with me just like a father. So my mind is filled with joy and pleasure. He wants that I should become a doctor. He wants me to serve the poor people. He gives me many examples of famous persons like Begum Rokeva. Sufia Kamal, Hazrat Mohammad (Sm) and so on. 

In many ways he inspires me to be great in my life. I like him very much for his strong personality, honesty, sincerity, devotion to Allah, and social works. I am proud of him. I am very happy to have such a relative in my life.

অর্থঃ আত্মীয় তারাই যারা রক্তের সম্পর্ক। আত্মীয়রা এমন একটি সামাজিক জীব, যেমনটি আমাদের জন্য সর্বদা মঙ্গলজনক। এমন মানুষ কমই আছে যার কোনো আত্মীয় নেই। তাছাড়া উত্তম আত্মীয় আল্লাহর নেয়ামত। আমার একজন ভালো আত্মীয় আছে যে আমার খুব প্রিয়।

তিনি আমার মামা-আমার মামা। তিনি রহিম সাহেব। আমি তাকে 'মা' বলে ডাকি। তার বেশ কিছু গুণ রয়েছে। তিনি আমার বন্ধু, পথপ্রদর্শক এবং অভিভাবক। আমার কষ্টে তিনি সবসময় আমার পাশে থাকেন। আমি যখনই অসুস্থ হই, তিনি দেরি না করে আমার বাড়িতে আসেন।

তিনি আমার জন্য অনেক কিছু করেন এবং আমাকে সেবা দেন। সে আমাকে প্রায়ই দেখতে আসে। তিনি আমার পড়াশুনাও দেখাশোনা করেন। সে সবসময় আমার জীবনের কথা ভাবে। তার অনেক আত্মীয় থাকলেও সে আমাকে সবচেয়ে বেশি ভালোবাসে। তিনি একজন শান্তিপ্রিয় মানুষ। যদিও সে আমাকে খুব ভালোবাসে, তবুও সে কখনোই আমাকে অশ্লীল কিছু করতে দেয় না। সে সুখ-দুঃখ ভাগাভাগি করে নেয়।

তাকে দেখলে আমার মনে হয় আমি এখন আমার বাবার কাছেই আছি। সে আমার সাথে বাবার মতো আচরণ করে। তাই আমার মন আনন্দে ও আনন্দে ভরে যায়। সে চায় আমি ডাক্তার হই। তিনি চান আমি গরিব মানুষের সেবা করি। তিনি আমাকে বেগম রোকেভার মতো বিখ্যাত ব্যক্তিদের অনেক উদাহরণ দেন। সুফিয়া কামাল, হযরত মোহাম্মদ (সাঃ) প্রমুখ।

অনেক উপায়ে তিনি আমাকে আমার জীবনে মহান হতে অনুপ্রাণিত করেন। আমি তাকে তার বলিষ্ঠ ব্যক্তিত্ব, সততা, আন্তরিকতা, আল্লাহর প্রতি ভক্তি এবং সামাজিক কাজের জন্য খুব পছন্দ করি। আমি তাকে নিয়ে গর্বিত। আমার জীবনে এমন একজন আত্মীয় পেয়ে আমি খুব খুশি।

The End Of The Article: My Favourite Relative Paragraph

We Have Learned So Far My Favourite Relative Paragraph. If You Like Today's My Favourite Relative Paragraph, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post