লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

My Grandmother Paragraph For Class 3, 4, 5, 6, 7, 8

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is My Grandmother Paragraph For Class 3, 4, 5, 6, 7, 8. If you want to get My Grandmother Paragraph For Class 3 Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic My Grandmother Paragraph For Class 4 .

My Grandmother Paragraph
My Grandmother Paragraph

My Grandmother Paragraph For Class 3, 4, 5, 6, 7, 8

  • Who is your grandmother? 
  • What is her name? 
  • How old is she? 
  • How does she behave with you? 
  • What kind of woman is she?

My Grandmother Paragraph

My grandmother name is Mrs Nurjahan Begum. She comes of a respectable Muslim family. She can read and write. Now she is sixty. She can move easily. She is a gentle lady. She is also very kind to the poor. 

She takes great care of all the members of the family. She loves me very much. In my childhood she used to tell me fine stories and I would sleep beside her. She has brought me up. For this reason whenever I become sick, she becomes very anxious. 

But when I come round, her face beams with joy. She wants to see me happy. She takes care of my education. During my childhood my grandmother used to teach me the letters of Bangla, English and Arabic. 

Even today if my parents scold me for any fault of mine, they are taken to task seriously by my grandmother. My grandmother is really a nice woman.

অর্থঃ আমার দাদীর নাম মিসেস নূরজাহান বেগম। সে সম্ভ্রান্ত মুসলিম পরিবারের সন্তান। সে পড়তে ও লিখতে পারে। এখন তার বয়স ষাট। সে সহজেই নড়াচড়া করতে পারে। তিনি একজন ভদ্র মহিলা। তিনি গরীবদের প্রতিও খুব দয়ালু।

তিনি পরিবারের সকল সদস্যের খুব যত্ন নেন। সে আমাকে খুব ভালোবাসে। ছোটবেলায় সে আমাকে সুন্দর গল্প শোনাতো আর আমি তার পাশে ঘুমাতাম। সে আমাকে বড় করেছে। এই কারণে আমি যখনই অসুস্থ হই, তিনি খুব উদ্বিগ্ন হয়ে পড়েন।

কিন্তু আমি যখন আসি, তখন তার মুখ আনন্দে ভেসে ওঠে। সে আমাকে সুখী দেখতে চায়। সে আমার লেখাপড়ার যত্ন নেয়। ছোটবেলায় আমার দাদি আমাকে বাংলা, ইংরেজি ও আরবি হরফ পড়াতেন।

আজও যদি আমার বাবা-মা আমার কোনো দোষের জন্য আমাকে তিরস্কার করেন, আমার দাদি তাদের গুরুত্ব সহকারে গ্রহণ করেন। আমার দাদি সত্যিই একজন সুন্দর মহিলা।

The End Of The Article: My Grandmother Paragraph For Class 3

We Have Learned So Far My Grandmother Paragraph For Class 4 If You Like Today's My Grandmother Paragraph For Class 5, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. my grandmother paragraph, my grandmother paragraph for class 4, my grandmother paragraph for class 3, why i love my grandmother paragraph

Next Post Previous Post