লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

My Mother Paragraph For Class 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is my mother paragraph for class 6. If you want to get my mother paragraph for class 10 Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic my mother paragraph 150 words.

My Mother Paragraph
My Mother Paragraph

My Mother Paragraph For Class 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12

(a) What is your mother like? 

(b) How does she manage your family? 

(c) How does she feel for you?

(d) How does she spend her past time? 

My Mother Paragraph

My mother is an ideal housewife of fifty. She comes of a respectable Muslim family. She is very polite, affectionate and intelligent. She manages the family very nicely. She does every household work. She takes great care of all of us. 

She loves me very dearly. She is ready to sacre her own happiness for my happiness. She hopes to see me happy even at the cost of her own life. She holds my good above everything in the world. Her anxiety knows no bounds if I fall ill. She does not enjoy a wink of sleep. But her face beams with joy when I come round. 

My mother is very religious. She says her prayers five times a day. She is also very kind to the poor. She tries to help the poor as far as possible. My mother possesses a good sense of sanitation. She keeps our house neat and clean. She is a woman of delicate taste. She reads books when she gets time. She bears a good moral character. 

She advises us to follow the path of truth and honesty. She also advises us to be polite, gentle and modest. I hold my mother in profound respect. I am greatly indebted to my mother.

অর্থঃ আমার মা পঞ্চাশ বছরের একজন আদর্শ গৃহিণী। সে সম্ভ্রান্ত মুসলিম পরিবারের সন্তান। তিনি অত্যন্ত বিনয়ী, স্নেহময় এবং বুদ্ধিমান। তিনি খুব সুন্দরভাবে পরিবার পরিচালনা করেন। ঘরের সব কাজ সে করে। সে আমাদের সকলের খুব যত্ন নেয়।

সে আমাকে খুব আদর করে। সে আমার সুখের জন্য নিজের সুখ বিসর্জন দিতে প্রস্তুত। সে তার নিজের জীবনের মূল্য দিয়েও আমাকে সুখী দেখতে আশা করে। তিনি বিশ্বের সবকিছুর উপরে আমার ভাল ধারণ করে. আমি অসুস্থ হলে তার উদ্বেগের সীমা নেই। সে এক পলক ঘুম উপভোগ করে না। কিন্তু আমি যখন বৃত্তাকার আসি তখন তার মুখ আনন্দে জ্বলে ওঠে।

আমার মা খুবই ধার্মিক। সে দিনে পাঁচ ওয়াক্ত নামাজ পড়ে। তিনি গরীবদের প্রতিও খুব দয়ালু। তিনি যতদূর সম্ভব গরীবদের সাহায্য করার চেষ্টা করেন। আমার মায়ের স্যানিটেশন সম্পর্কে ভাল ধারণা রয়েছে। তিনি আমাদের ঘর পরিষ্কার-পরিচ্ছন্ন রাখেন। তিনি সূক্ষ্ম স্বাদের একজন মহিলা। সময় পেলেই সে বই পড়ে। তিনি একটি ভাল নৈতিক চরিত্র বহন করে।

তিনি আমাদের সত্য ও সততার পথে চলার পরামর্শ দেন। তিনি আমাদের ভদ্র, ভদ্র এবং বিনয়ী হওয়ার পরামর্শ দেন। আমি আমার মাকে গভীর শ্রদ্ধায় ধারণ করি। আমি আমার মায়ের কাছে অনেক ঋণী।

The End Of The Article: my mother paragraph for class 3

We Have Learned So Far my favourite person my mother paragraph. If You Like Today's my mother paragraph for class 6, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. my mother paragraph for class 2, my mother paragraph for class 6, my mother paragraph for class 3, my mother paragraph for class 1, my mother paragraph 150 words, my favourite person my mother paragraph, my mother paragraph for class 4, my mother paragraph for class 12, my mother paragraph for class 10, my mother paragraph for class 8, my mother paragraph for class 9, my mother paragraph in bengali, my mother paragraph for class 5, my mother paragraph for class 7, my mother paragraph class 3, describe my mother paragraph, my mother paragraph class 2, my mother paragraph for class 6 in english, my mother paragraph class 8, my mother paragraph class 5

Next Post Previous Post