লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

A Railway Station Paragraph For Class 6, 7, 8, 9 SSC In 200 Words

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is a railway station paragraph for class 7. If you want to get a railway station paragraph in 200 words Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic a railway station paragraph 150 words.

Write a paragraph on A Railway Station Paragraph. A Railway Station Paragraph In 200 Words

A Railway Station Paragraph

A railway station A railway station is a place where train stop and start from. There is always a buzzing sound at a railway station. The station is always crowded with passengers, hawkers and the porters. There may be waiting sheds for the passengers. There is a ticket counter in every railway station. Passenger collects ticket from there. When a train comes up, there is an unusual battle and hurry among them. When a train reaches the station, the passengers hurry to get off the train. At the same time passengers waiting for the train wants to get into the train. As a result, a collision of two groups of passengers takes place. Sometimes it requires some gymnastic skills to get into the train. There are some tea-stall in the bus stand. People waiting for the train take tea. So it is a busy and noisy place. This is the usual sight of a railway station.

একটি রেলওয়ে স্টেশন

অনুবাদ: একটি রেলওয়ে স্টেশন একটি রেলওয়ে স্টেশন হল এমন একটি জায়গা যেখানে ট্রেন থামে এবং শুরু হয়। একটা রেলস্টেশনে সবসময় একটা গুঞ্জন শোনা যায়। স্টেশনে সব সময় যাত্রী, হকার ও কুলিদের ভিড় থাকে। যাত্রীদের জন্য অপেক্ষমাণ শেড থাকতে পারে। প্রতিটি রেলস্টেশনে টিকিট কাউন্টার রয়েছে। সেখান থেকে টিকিট সংগ্রহ করেন যাত্রীরা। যখন একটি ট্রেন আসে, তাদের মধ্যে একটি অস্বাভাবিক যুদ্ধ এবং তাড়াহুড়ো হয়। একটি ট্রেন স্টেশনে পৌঁছালে যাত্রীরা ট্রেন থেকে নামার জন্য তাড়াহুড়ো করে। একই সঙ্গে ট্রেনের অপেক্ষায় থাকা যাত্রীরা ট্রেনে উঠতে চায়। ফলে যাত্রীদের দুই গ্রুপের সংঘর্ষ হয়। কখনও কখনও ট্রেনে উঠতে কিছু জিমন্যাস্টিক দক্ষতার প্রয়োজন হয়। বাসস্ট্যান্ডে কিছু চায়ের স্টল আছে। ট্রেনের অপেক্ষায় থাকা লোকজন চা খায়। তাই এটি একটি ব্যস্ত এবং কোলাহলপূর্ণ জায়গা। এটি একটি রেলস্টেশনের স্বাভাবিক দৃশ্য।

A Railway Station Paragraph For Class 8, 9 SSC In 200 Words
A Railway Station Paragraph For Class 8, 9 SSC In 200 Words

A Railway Station Paragraph

  • What is a railway station? 
  • What do passangers do here? 
  • How is the building of a railway station made?
  • What can one see of a station from a distance?
  • How many rooms are there in a railway station?
  • How many signals are there in the station?
  • What are the functions of a pointsman?
  • How do the passengers get into the train?
  • How does the station look when a train arrives and when it leaves the station? 
A railway station is part and parcel of train communication of a country. It is a place where trains stop and start from. There is a platform here. Passengers get down and get into a train from a railway station. The buildings of a station are generally made of red bricks. One can see from a distance the green, red and blue signal and painted houses of a station. There are waiting rooms for male and female passengers. There are ticket counter, the booking office for goods, restaurants, book stall and station master's room etc. There are two or more railway tracks in every station. There are two signals-one inner and the other outer. Before the arrival of a train the pointsman gets them down. The pointsman moves with his red and green flags. There are stands for rickshaws, auto-rickshaws and other vehicles in a railway station.. Before the arrival of a train passengers stand in a line to buy their tickets. When a train arrives, the station becomes busy and noisy. When a train leaves the station, it again becomes calm and quiet.

একটি রেলওয়ে স্টেশন

অনুবাদ: একটি রেলওয়ে স্টেশন একটি দেশের ট্রেন যোগাযোগের অংশ এবং পার্সেল। এটি এমন একটি জায়গা যেখানে ট্রেন থামে এবং শুরু হয়। এখানে একটি প্ল্যাটফর্ম আছে। রেলস্টেশন থেকে যাত্রীরা নেমে ট্রেনে উঠে। স্টেশনের ভবনগুলো সাধারণত লাল ইট দিয়ে তৈরি। দূর থেকে একটি স্টেশনের সবুজ, লাল এবং নীল সংকেত এবং রঙ করা বাড়িগুলি দেখতে পাওয়া যায়। পুরুষ ও মহিলা যাত্রীদের জন্য রয়েছে ওয়েটিং রুম। এখানে টিকিট কাউন্টার, পণ্যের বুকিং অফিস, রেস্তোরাঁ, বুক স্টল এবং স্টেশন মাস্টারের কক্ষ ইত্যাদি রয়েছে। প্রতিটি স্টেশনে দুই বা ততোধিক রেলপথ রয়েছে। দুটি সংকেত রয়েছে - একটি ভিতরের এবং অন্যটি বাইরের। ট্রেন আসার আগেই পয়েন্টসম্যান তাদের নামিয়ে দেয়। পয়েন্টসম্যান তার লাল এবং সবুজ পতাকা নিয়ে চলে। রেলওয়ে স্টেশনে রিকশা, অটোরিকশা এবং অন্যান্য যানবাহনের জন্য স্ট্যান্ড রয়েছে.. ট্রেন আসার আগে যাত্রীরা তাদের টিকিট কেনার জন্য লাইনে দাঁড়ান। যখন একটি ট্রেন আসে, স্টেশনটি ব্যস্ত এবং কোলাহলপূর্ণ হয়ে ওঠে। যখন একটি ট্রেন স্টেশন ছেড়ে যায়, তখন এটি আবার শান্ত এবং শান্ত হয়ে যায়।

Write a paragraph about "A Railway Station”. Your paragraph should include the answers to the following questions. 

  • What is a railway station? 
  • What is a platform? 
  • What can be seen in a railway station? 
  • Why does a railway station remain very busy?
  • What makes railway station a pandemonium?

A Railway Station Paragraph

A railway station is the place where trains stop at and depart from. It usually occupies a large area. A station has a platform. However a big station has a number of platforms. Platforms are often covered with huge tin-sheds. If there are more than one platform for the convenience of the travelling passengers, one can also see some stalls in a row selling cheaper kinds of books, newspapers, snacks and tea and even stationery goods. Besides a large number of hawkers can be seen busily moving from passenger to passenger with cigarettes, betel leaves, etc. A station/platform has some rooms too, namely station-master's room, waiting room, restaurant, godown, etc. Besides there are some ticket-counters. A station / platform becomes very busy when a train arrives. Passengers struggle to board or to get down from the train. Their higgling with the coolies, the sound of the railway engine and its whistle make it a emonium.

একটি রেলওয়ে স্টেশন

অনুবাদ: রেলওয়ে স্টেশন হল সেই জায়গা যেখানে ট্রেন থামে এবং ছেড়ে যায়। এটি সাধারণত একটি বড় এলাকা দখল করে। একটি স্টেশন একটি প্ল্যাটফর্ম আছে. তবে একটি বড় স্টেশনের বেশ কয়েকটি প্ল্যাটফর্ম রয়েছে। প্ল্যাটফর্মগুলি প্রায়শই বিশাল টিন-শেড দিয়ে আবৃত থাকে। ভ্রমণকারী যাত্রীদের সুবিধার্থে একাধিক প্ল্যাটফর্ম থাকলে, সারি সারি কিছু স্টল দেখতে পাওয়া যায় যেখানে সস্তা ধরনের বই, খবরের কাগজ, জলখাবার এবং চা এমনকি স্টেশনারি সামগ্রী বিক্রি হয়। এছাড়া বিপুল সংখ্যক হকারকে সিগারেট, পান ইত্যাদি নিয়ে যাত্রী থেকে যাত্রীতে ব্যস্ত হতে দেখা যায়। একটি স্টেশন/প্ল্যাটফর্মে কিছু রুমও থাকে, যেমন স্টেশন-মাস্টারের কক্ষ, ওয়েটিং রুম, রেস্টুরেন্ট, গোডাউন ইত্যাদি। কিছু টিকিট কাউন্টার। ট্রেন আসার সময় একটি স্টেশন/প্ল্যাটফর্ম খুব ব্যস্ত হয়ে পড়ে। যাত্রীদের ট্রেনে উঠতে বা নামতে হিমশিম খেতে হচ্ছে। কুলিদের সাথে তাদের হাহাকার, রেল ইঞ্জিনের শব্দ এবং এর হুইসেল এটিকে ইমোনিয়াম করে তোলে।

Write in about 100-125 words a paragraph on "A Railway Station. You have to use the following questions in writing this paragraph. (একটি রেলওয়ে স্টেশন’ এর উপর। ১০০-১২৫ শব্দের মধ্যে একটি অনুচ্ছেদ লেখ । এটি লেখার জন্য তােমাকে নিচের প্রশ্নগুলাে ব্যবহাস করতে হবে।)।

  • What is it?
  • Why is the railway station always busy?
  • Who are the sellers and buyers at the railway station?
  • Who whistles and why?
  • Why is the railway station unhygienic?
  • What is a busy place? 
  • What are passengers found to do?

A Railway Station Paragraph 

A railway station is a place where trains stop for the passengers to get into and get off from them. It is a busy place. It becomes very busy because of the arrival of trains. Here passengers are found to stand in a queue to collect their tickets in front of the ticket counters. A big station is always crowded with passengers, hawkers, and porters. There are tea stalls, book-sellers and waiting rooms in such stations. Vendors shout their trade cries. Who has not heard the trade cry 'Cha garam' or 'Thanda pani' in the railway station? When a train reaches the station, the passengers hurry to get off from the train. At the same time passengers waiting for the train want to get into the train. As a result, a collision of two groups of passengers takes place. The whistling sound of the departing train creates a situation of vaccum in the minds of the passengers. When the train leaves the station, it becomes deserted and buzzi passengers ends. A railway station is often a den for the anti-social elements. It is a suitable place for the beggars to carry on their trade. It is an unhygienic place too. The authorities should look into it.

একটি রেলওয়ে স্টেশন

অনুবাদ: রেলওয়ে স্টেশন হল এমন একটি জায়গা যেখানে যাত্রীদের প্রবেশ করতে এবং সেখান থেকে নামার জন্য ট্রেন থামে। এটি একটি ব্যস্ত জায়গা। ট্রেন আসার কারণে এটি খুব ব্যস্ত হয়ে পড়ে। এখানে যাত্রীদের টিকিট কাউন্টারের সামনে লাইনে দাঁড়িয়ে টিকিট সংগ্রহ করতে দেখা যায়। একটি বড় স্টেশন সর্বদা যাত্রী, হকার এবং পোর্টারদের ভিড়ে থাকে। এই ধরনের স্টেশনগুলিতে চা স্টল, বই-বিক্রেতা এবং ওয়েটিং রুম রয়েছে। বিক্রেতারা তাদের বাণিজ্য চিৎকার চেঁচামেচি করে। রেলস্টেশনে 'চা গরম' বা 'ঠান্ডা পানি' বাণিজ্যের ডাক কে শোনেনি? যখন একটি ট্রেন স্টেশনে পৌঁছায়, যাত্রীরা ট্রেন থেকে নামার জন্য তাড়াহুড়ো করে। একই সঙ্গে ট্রেনের অপেক্ষায় থাকা যাত্রীরা ট্রেনে উঠতে চান। ফলে যাত্রীদের দুই গ্রুপের সংঘর্ষ হয়। ছেড়ে যাওয়া ট্রেনের হুইসেলের আওয়াজ যাত্রীদের মনে শূন্যতার সৃষ্টি করে। ট্রেন যখন স্টেশন ছেড়ে যায়, তখন তা নির্জন হয়ে পড়ে এবং যাত্রীদের গুঞ্জন শেষ হয়। রেলস্টেশন প্রায়ই অসামাজিকদের আস্তানা হয়ে থাকে। ভিক্ষুকদের ব্যবসা করার জন্য এটি একটি উপযুক্ত স্থান। এটি একটি অস্বাস্থ্যকর জায়গাও বটে। কর্তৃপক্ষের বিষয়টি খতিয়ে দেখা উচিত।

A Railway Station Paragraph

There is always a buzzing sound at Howrah Station. The passengers stand in a queue to collect their tickets in front of the ticket counters. The station is always crowded with passengers, hawkers and the porters. There are stalls of pedlars, book-sellers and waiting rooms in such large stations. Vendors shout their trade cries. Who has not heard the trade-cry 'chagaram' or 'Thanda Pani' in the railway station ? When a train reaches the station, the passengers hurry to get off the train. At the same time passengers waiting for the tiain want to get into the train. As a result, a collision of two groups of passengers takes place. Sometimes it requires some gymnastic skills to get into the train. Ultimately when the time of departure of a train arrives, the signal nods and the train leaves the station. The whistling sound of the departing train creates a sense of vacuum in the minds of the passengers.

একটি রেলওয়ে স্টেশন

অনুবাদ: হাওড়া স্টেশনে সব সময় একটা গুঞ্জন শোনা যায়। টিকিট কাউন্টারের সামনে টিকিট সংগ্রহের জন্য যাত্রীরা লাইনে দাঁড়িয়েছেন। স্টেশনে সব সময় যাত্রী, হকার ও কুলিদের ভিড় থাকে। এত বড় স্টেশনে পেডলার, বই-বিক্রেতাদের স্টল এবং ওয়েটিং রুম রয়েছে। বিক্রেতারা তাদের বাণিজ্য চিৎকার চেঁচামেচি করে। রেলস্টেশনে বানিজ্য-কান্না 'ছাগরম' বা 'থান্ডা পানি' কে শোনেনি? একটি ট্রেন স্টেশনে পৌঁছালে যাত্রীরা ট্রেন থেকে নামার জন্য তাড়াহুড়ো করে। একই সঙ্গে তিয়ানের অপেক্ষায় থাকা যাত্রীরা ট্রেনে উঠতে চান। ফলে যাত্রীদের দুই গ্রুপের সংঘর্ষ হয়। কখনও কখনও ট্রেনে উঠতে কিছু জিমন্যাস্টিক দক্ষতার প্রয়োজন হয়। অবশেষে যখন একটি ট্রেন ছাড়ার সময় আসে, তখন সিগন্যাল মাথা নাড়ায় এবং ট্রেনটি স্টেশন ছেড়ে যায়। ছেড়ে যাওয়া ট্রেনের হুইসেলের আওয়াজ যাত্রীদের মনে একটা শূন্যতার অনুভূতি তৈরি করে।

A Railway Station Paragraph

A railway station is an important place of communication system. It is a place from where! passengers get on the train and get down from the train. Every railway station has at least one building. In a railway station there is a room for the station master, there is a booking room, there are the rooms for ticket counters and there are the waiting rooms for the passengers. Every railway station has a platform. 'Big stations have more than one platform. A railway station is usually a busy place. Passengers are often seen in long line to collect tickets. Some passengers take rest in the waiting room. Some passengers loiter here and there. Different types of vendors hawk their goods in the station. Some sell betel-leaf and cigarette, some sell nuts. One can also see some permanent shops in a railway station. It is a dear place for the beggars. They can sleep heệe at night. But the sight of the station has some changes with the arriyal and departure of a train. As soon as a train comes at the station, passengers rush to get on it while many passengers get down. So, there is often a collision between the two groups of passengers- incoming and outgoing. However, as soon as the train leaves the station, it becomes less noisy. Thus a railway station is a place of noise and activity.

অর্থঃ রেলওয়ে স্টেশন যোগাযোগ ব্যবস্থার একটি গুরুত্বপূর্ণ স্থান। এটা কোন জায়গা থেকে! যাত্রীরা ট্রেনে ওঠে এবং ট্রেন থেকে নেমে যায়। প্রতিটি রেলস্টেশনে অন্তত একটি ভবন আছে। একটি রেলস্টেশনে স্টেশন মাস্টারের জন্য একটি কক্ষ আছে, একটি বুকিং রুম আছে, টিকিট কাউন্টারের জন্য কক্ষ রয়েছে এবং যাত্রীদের জন্য ওয়েটিং রুম রয়েছে। প্রতিটি রেলস্টেশনে একটি প্ল্যাটফর্ম রয়েছে। 'বড় স্টেশনগুলিতে একাধিক প্ল্যাটফর্ম রয়েছে। একটি রেলস্টেশন সাধারণত একটি ব্যস্ত জায়গা। টিকিট সংগ্রহের জন্য প্রায়ই যাত্রীদের দীর্ঘ লাইনে দেখা যায়। কিছু যাত্রী ওয়েটিং রুমে বিশ্রাম নেয়। কিছু যাত্রী এদিক ওদিক ঘুরে বেড়াচ্ছে। বিভিন্ন ধরনের বিক্রেতারা স্টেশনে তাদের মালামাল বাজপাখি করে। কেউ পান-সিগারেট বিক্রি করে, কেউ বাদাম বিক্রি করে। একটি রেলস্টেশনে কিছু স্থায়ী দোকানও দেখতে পারেন। ভিক্ষুকদের কাছে এটি একটি প্রিয় স্থান। তারা রাতে ঘুমাতে পারে। তবে ট্রেনের আগমন এবং প্রস্থানের সাথে স্টেশনটির দৃষ্টিভঙ্গি কিছু পরিবর্তন হয়। স্টেশনে ট্রেন আসার সাথে সাথে যাত্রীরা তাতে ওঠার জন্য ছুটে আসে এবং অনেক যাত্রী নেমে যায়। সুতরাং, প্রায়ই যাত্রীদের দুটি গ্রুপের মধ্যে সংঘর্ষ হয়- আগত এবং বহির্গামী। যাইহোক, ট্রেনটি স্টেশন থেকে ছাড়ার সাথে সাথে এটি কম শোরগোল হয়ে যায়। এইভাবে একটি রেলওয়ে স্টেশন হল একটি কোলাহল এবং কার্যকলাপের জায়গা।

The End Of The Article: a railway station paragraph for class 6

We Have Learned So Far a railway station paragraph for class 9. If You Like Today's a railway station paragraph in 300 words, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. a railway station paragraph for class 6, a railway station paragraph for class 9, a railway station paragraph in 300 words, a railway station paragraph for class 7, a railway station paragraph in 200 words, a railway station paragraph 150 words, at a railway station paragraph, a railway station paragraph for class 5, a railway station paragraph for ssc, at a railway station paragraph for class 6, a railway station paragraph for class 8, a railway station paragraph for class 6 assignment, a railway station paragraph class 7, a railway station paragraph for class 6 200 words, a railway station paragraph for hsc, a railway station paragraph 300 words, a railway station paragraph class 6, a railway station paragraph for class 10, a railway station paragraph for class 12, a railway station paragraph for class 6 100 words, a railway station paragraph for class 6 150 words, a railway station paragraph for class 4, a railway station paragraph 200 words, a railway station paragraph 100 words, a railway station paragraph for class six, visit to a railway station paragraph, a railway station paragraph class 9, a railway station paragraph 250 words, a railway station paragraph essay, a railway station paragraph easy, a visit to a railway station paragraph

a railway station paragraph, a railway station paragraph for class 8, a railway station paragraph for ssc, a railway station paragraph for class 6, a railway station paragraph for class 9, a railway station paragraph in 200 words

Next Post Previous Post