লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

A Tea Stall Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10 - 150 - 250 Words

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is a tea stall paragraph for class 6. If you want to get a tea stall paragraph for class 9 Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic a tea stall paragraph for class 10.

A Tea Stall Paragraph Question:

  • What is a tea stall? 
  • Where is the tea stall found?
  • How is the tea stall?
  • What things are sold there?
  • How long does a tea stall remain open.
  • What kinds of discussions are held in a tea stall?
  • What does the manager do?
  • why a tea stall keeps a radio or cassette recorder?

A Tea Stall Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10 - 150 - 250 Words
paragraph a tea stall | A Tea Stall Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10

A Tea Stall Paragraph

A tea stall is a shop where ready tea is served to the customers. It is usually found at the turn of the road, in the railway and bus station, near an office or a factory, steamer ghat or launch ghat. A tea stall may be big or small. Biscuits, cakes, loafs, bananas, cigarettes and betel leaf etc. are sold here. There are one or two boys to serve tea to the customers. It is open from dawn to late at night. Any one can have a tea there. It is a meeting place of all kinds of people. Discussions on a wide variety of topics, mostly. hot discussions on current politics are held in a tea stall. Small tea stall has a radio and big tea stall have a cassette set. It is kept to draw the attention of the passers-by. The manager sits at the front and collects money from the customers. People of all age drink tea stall. It is a place from dawn till late at night.

একটি চায়ের দোকান

অনুবাদ: একটি চা স্টল হল একটি দোকান যেখানে গ্রাহকদের প্রস্তুত চা পরিবেশন করা হয়। এটি সাধারণত রাস্তার মোড়ে, রেলওয়ে ও বাস স্টেশনে, অফিস বা কারখানার কাছে, স্টিমার ঘাট বা লঞ্চ ঘাটে পাওয়া যায়। একটি চায়ের স্টল বড় বা ছোট হতে পারে। এখানে বিস্কুট, কেক, রুটি, কলা, সিগারেট, পান ইত্যাদি বিক্রি হয়। খদ্দেরদের চা পরিবেশনের জন্য দু-একজন ছেলে আছে। এটি ভোর থেকে গভীর রাত পর্যন্ত খোলা থাকে। সেখানে যে কেউ চা খেতে পারেন। এটি সব ধরনের মানুষের মিলনস্থল। বিভিন্ন বিষয়ে আলোচনা, বেশিরভাগই। চায়ের স্টলে চলে বর্তমান রাজনীতি নিয়ে গরম আলোচনা। ছোট চায়ের স্টলে একটি রেডিও এবং বড় চায়ের স্টলে একটি ক্যাসেট সেট রয়েছে। এটি পথচারীদের দৃষ্টি আকর্ষণের জন্য রাখা হয়েছে। ম্যানেজার সামনে বসে গ্রাহকদের কাছ থেকে টাকা আদায় করেন। সব বয়সের মানুষ চায়ের স্টলে পান করেন। এটি ভোর থেকে গভীর রাত পর্যন্ত একটি জায়গা।

A Tea Stall Paragraph

  • Where is a tea stall found? 
  • How is it furnished? 
  • What things are sold here? 
  • Who serves tea? 
  • Where does the manager do?
  • what is his function? 
  • What is the condition of a tea stall? 
  • How long does al tea stall remain open? 
  • What do the customers do in the tea stall? 

A tea stall is a common sight in our country. It is found in cities, towns, bazars, railway stations, bus stands and even in villages. It is a small shop. In a tea stall there are few chairs, tables or benches. Prepared tea is sold here. Biscuits, cakes, loafs, bananas, cigarettes and betel leaf are also sold here. There is often a boy or two to serve tea to the customers. The manager sits behind the cash box and collects money from the customer (im). An ordinary tea stall is dirty. A kettle is always kept hot on the stove. A tea stall opens in the morning and closes late night. A tea stall is a popular place. People of different ages and classes come here. They take tea and talk with one another. They discuss on various subjects. They also talk on village politics, national and international politics and on current affairs. Sometimes customers raise a storm over a cup of tea. A tea stall is an important place of social gathering indeed.

Word meaning :  often (adv.)- প্রায়; collect (v)- সংগ্রহ করা; customer (n) -খরিদ্দার; ordinary (adj.)- সাধারণ, stove (n)-চুলা; dirty (adj.)- ময়লা, নােংরা; various - বিভিন্ন; current affairs- চলতি ঘটনা; gather (v)- জড়াে করা বা হওয়া।

একটি চায়ের দোকান

অনুবাদ: চা স্টল আমাদের দেশে একটি সাধারণ দৃশ্য। শহর, শহর, বাজার, রেলস্টেশন, বাসস্ট্যান্ড এমনকি গ্রামেও এটি পাওয়া যায়। এটি একটি ছোট দোকান। একটি চায়ের স্টলে কয়েকটি চেয়ার, টেবিল বা বেঞ্চ থাকে। এখানে তৈরি চা বিক্রি হয়। এখানে বিস্কুট, কেক, রুটি, কলা, সিগারেট ও পান বিক্রি হয়। গ্রাহকদের চা পরিবেশন করার জন্য প্রায়ই একটি বা দুই ছেলে থাকে। ম্যানেজার ক্যাশ বাক্সের পিছনে বসে গ্রাহকের (im) কাছ থেকে অর্থ সংগ্রহ করেন। একটি সাধারণ চায়ের স্টল নোংরা। একটি কেটলি সবসময় চুলায় গরম রাখা হয়। একটি চায়ের স্টল সকালে খোলে এবং গভীর রাতে বন্ধ হয়। একটি চায়ের স্টল একটি জনপ্রিয় জায়গা। এখানে বিভিন্ন বয়সী ও শ্রেণি-পেশার মানুষ আসেন। তারা চা খায় এবং একে অপরের সাথে গল্প করে। তারা বিভিন্ন বিষয়ে আলোচনা করেন। তারা গ্রামের রাজনীতি, জাতীয় ও আন্তর্জাতিক রাজনীতি এবং বর্তমান বিষয় নিয়েও কথা বলেন। কখনও কখনও গ্রাহকরা চায়ের কাপ নিয়ে ঝড় তোলেন। একটি চায়ের স্টল প্রকৃতপক্ষে সামাজিক সমাবেশের একটি গুরুত্বপূর্ণ স্থান।

Write a paragraph about Tea Stall. Your paragraph should include the answers to the following questions. 

(a) What is a tea-stall and where is it found? 

(b) What are the opening and closing times of a tea-stall?

(c) What sort of people come here? non 

(d) What kinds of discussions take place in a tea-stall?

(e) What is its social importance?

A Tea Stall Paragraph

Tea stall is the place where tea is mainly sold. In generally we see in a tea stall tea is not only sold but also it sells grocery things. It is a small shop, which is found in the railway station, in the market, or in crowded place. In a tea stall there remains a few tables, chairs or benches for sitting, Teapots are kept at the corner where tea is prepared. When a customer orders for tea they prepare tea and serve it. This shop is mainly opened in the early mornir g and closed it in late night. People come in the stall who work in near by the stall. Sometimes people come to the stall to take a break in the work. Generally worker, rickshaw puller, or porter, like that sort of people who work as labour.' There are some kind of people who like to talk or gossip each other to pass their time. It is a noisy place. In the tea stall people talk about politics and their private problem. Sometimes students or old people gather at the tea stall. They share their feelings and exchange idea about any related environment. This is the place where people come to spend their time for enjoying the tea. Passing time in a tea stall has become a social culture. In a village tea stall has great impact because it is the place where they mainly spend their time to become refresh.

একটি চায়ের দোকান

অনুবাদ: চা স্টল হল সেই জায়গা যেখানে চা বিক্রি হয়। সাধারণত আমরা চা স্টলে দেখতে পাই যে চা শুধু বিক্রি হয় না, মুদি জিনিসও বিক্রি হয়। এটি একটি ছোট দোকান, যা রেলওয়ে স্টেশনে, বাজারে বা ভিড়ের জায়গায় পাওয়া যায়। একটি চায়ের স্টলে বসার জন্য কয়েকটি টেবিল, চেয়ার বা বেঞ্চ থাকে, যেখানে চা তৈরি করা হয় সেই কোণে চাপাতা রাখা হয়। যখন একজন গ্রাহক চায়ের অর্ডার দেয় তখন তারা চা তৈরি করে এবং পরিবেশন করে। এই দোকানটি মূলত ভোরে খোলা হয় এবং গভীর রাতে এটি বন্ধ করে দেয়। লোকেরা স্টলে আসে যারা স্টলের কাছাকাছি কাজ করে। মাঝে মাঝে কাজের ফাঁকে লোকজন স্টলে আসেন। সাধারণত শ্রমিক, রিকশাচালক বা কুলি, এই ধরণের লোকদের মতো যারা শ্রমিক হিসাবে কাজ করে।' এমন কিছু লোক রয়েছে যারা তাদের সময় কাটানোর জন্য একে অপরের সাথে কথা বলতে বা গসিপ করতে পছন্দ করে। এটি একটি কোলাহলপূর্ণ জায়গা। চায়ের স্টলে মানুষ রাজনীতি ও তাদের ব্যক্তিগত সমস্যার কথা বলে। কখনও ছাত্র বা বৃদ্ধরা চায়ের স্টলে ভিড় জমায়। তারা তাদের অনুভূতি ভাগ করে নেয় এবং যে কোনও সম্পর্কিত পরিবেশ সম্পর্কে ধারণা বিনিময় করে। এটি সেই জায়গা যেখানে লোকেরা চা উপভোগ করার জন্য তাদের সময় কাটাতে আসে। চায়ের স্টলে বসে সময় কাটানো একটা সামাজিক সংস্কৃতিতে পরিণত হয়েছে। একটি গ্রামের চায়ের স্টলে ব্যাপক প্রভাব রয়েছে কারণ এটি এমন জায়গা যেখানে তারা প্রধানত সতেজ হওয়ার জন্য তাদের সময় ব্যয় করে।

A Tea Stall Paragraph

A tea stall is a shop where tea is prepared and sold. Biscuits. bread. bananas, betel leaf available here. It is a favourite place to all classes of people. It is usually found at the turns of roads, in the train stations or steamer ghats, near a factory or an office. A tea stall opens early in the morning and closes late at night. It is generally small in size. It is not well-furnished. Usually there are some chairs and tables. A large-sized kettle is placed on an oven. On another oven there is usually a large container of milk. In some tea stalls, the owner himself makes tea and serves to the customers. But in some tea stalls, the owner keeps a boy. The boy helps in making tea and serving to the customers. In a tea stall there are usually two kinds of tea- milk tea and raw tea. These are served according to the customer's choice. The customers refresh themselves with a cup of hot tea there. It is often called a small Sangsad of the general take part in different interesting discussions that go on endlessly. Sometimes! people. The people take part in different interesting discussions that go the discussion turns into hot debate. The topics include politics, economy, freedom of women and so on. After all, a tea stall is an important place of social gathering and enjoyment.

অর্থঃ চা স্টল হল এমন একটি দোকান যেখানে চা তৈরি এবং বিক্রি করা হয়। বিস্কুট। রুটি কলা, পান এখানে পাওয়া যায়। এটি সব শ্রেণীর মানুষের কাছে একটি প্রিয় জায়গা। এটি সাধারণত রাস্তার মোড়ে, ট্রেন স্টেশন বা স্টিমার ঘাটে, কারখানা বা অফিসের কাছে পাওয়া যায়। একটি চায়ের স্টল খুব ভোরে খোলে এবং গভীর রাতে বন্ধ হয়ে যায়। এটি সাধারণত আকারে ছোট হয়। এটি সুসজ্জিত নয়। সাধারণত কিছু চেয়ার ও টেবিল থাকে। একটি বড় আকারের কেটলি একটি চুলার উপর স্থাপন করা হয়। অন্য ওভেনে সাধারণত দুধের একটি বড় পাত্র থাকে। কিছু চায়ের স্টলে মালিক নিজেই চা বানিয়ে গ্রাহকদের পরিবেশন করেন। কিন্তু কিছু চায়ের স্টলে মালিক একটি ছেলেকে রাখে। ছেলেটি চা তৈরি এবং গ্রাহকদের পরিবেশন করতে সাহায্য করে। চায়ের স্টলে সাধারণত দুই ধরনের চা থাকে- দুধ চা এবং কাঁচা চা। এগুলো গ্রাহকের পছন্দ অনুযায়ী পরিবেশন করা হয়। ক্রেতারা সেখানে এক কাপ গরম চা খেয়ে নিজেকে সতেজ করে। একে প্রায়ই সাধারণের একটি ছোট সংসদ বলা হয় বিভিন্ন আকর্ষণীয় আলোচনায় অংশ নেয় যা অবিরাম চলতে থাকে। মাঝে মাঝে! মানুষ লোকেরা বিভিন্ন আকর্ষণীয় আলোচনায় অংশ নেয় যে আলোচনাটি উত্তপ্ত বিতর্কে পরিণত হয়। বিষয়গুলোর মধ্যে রয়েছে রাজনীতি, অর্থনীতি, নারী স্বাধীনতা ইত্যাদি। সর্বোপরি, একটি চা স্টল সামাজিক সমাবেশ এবং উপভোগের একটি গুরুত্বপূর্ণ স্থান।

The End Of The Article: a tea stall paragraph for class 6

We Have Learned So Far a tea stall paragraph for class 10. If You Like Today's a tea stall paragraph for class 9, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. tea stall paragraph, paragraph a tea stall, a tea stall paragraph for class 10, a tea stall paragraph for class 6, a tea stall paragraph for class 9, a tea stall paragraph for class 8, a tea stall paragraph for class 7, a tea stall composition, a tea stall paragraph 250 words, a tea stall paragraph 150 words, a tea stall paragraph for class 5, a tea stall paragraph 200 words, what is a tea stall, a tea stall paragraph for hsc, a tea stall paragraph 500 words, a tea stall paragraph for ssc, autobiography of a tea stall, a tea stall paragraph pdf download, a tea stall paragraph for class 4, a tea stall paragraph jsc, composition writing a tea stall, a tea stall paragraph online educare

Next Post Previous Post