লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

An Ideal Student Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 200 Words

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is an ideal student paragraph class 8. If you want to get an ideal student paragraph for class 9 Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic an ideal student paragraph hsc.

Write a paragraph about An Ideal Student Paragraph. Your paragraph should include the answers to the following questions.

An Ideal Student Paragraph

An ideal student An ideal student devotes himself to reading and learning. It is his first and foremost duty. He should consider this period of time for the preparation of future life. An ideal student attends to his lessons properly. He goes to school everyday. He does not do anything against the rules of discipline. He is helpful to his fellow students. An ideal student participates in social service when he gets time. He learns good manners and builds up his character at this stage of life.

একজন আদর্শ ছাত্র

অনুবাদ: একজন আদর্শ ছাত্র একজন আদর্শ ছাত্র নিজেকে পড়া ও শেখার কাজে নিয়োজিত করে। এটা তার প্রথম এবং প্রধান কর্তব্য। ভবিষ্যত জীবনের প্রস্তুতির জন্য এই সময়কালকে তার বিবেচনা করা উচিত। একজন আদর্শ ছাত্র তার পাঠ যথাযথভাবে পালন করে। তিনি প্রতিদিন স্কুলে যায়. তিনি শৃঙ্খলার বিরোধী কিছু করেন না। তিনি তার সহপাঠীদের জন্য সহায়ক। একজন আদর্শ ছাত্র সময় পেলেই সমাজসেবায় অংশগ্রহণ করে। জীবনের এই পর্যায়ে সে ভালো আচার-আচরণ শেখে এবং তার চরিত্র গড়ে তোলে।

An Ideal Student Paragraph

An ideal student is he who has some special qualities. Generally a good student has some qualities. But the student who is sincere in study, good in nature, well-behaved, honest in thought, active and obedient to parents, teachers and laws and rules, is an ideal student. He is not only studious but also a good player. Maintaining laws of keeping good health is another quality of an ideal student. His main duty is to study. An ideal student always helps the weak students in study. He must be diligent, punctual and attentive to study. His behaviour is excellent. Rude behaviour never touches his mind. He is much interested in doing social work. Then he is active to co-operate the people of the society. He knows that student life is the seed time. So he must take the best preparation for the struggle of life. He loves his parents, the youngers and respect the teachers and the seniors. He never goes against any law of the institution as well as the country. He knows no corruption. His mind is like the clear sky. He is very kind to the poor. He does not go against religion. An ideal student is loved by all. So he gradually becomes an idol as well as a model for all students.

একজন আদর্শ ছাত্র

অনুবাদ: একজন আদর্শ ছাত্র হল সে যার কিছু বিশেষ গুণ আছে। সাধারণত ভালো ছাত্রের কিছু গুণ থাকে। কিন্তু যে ছাত্র পড়ালেখায় আন্তরিক, ভালো প্রকৃতির, ভালো আচরণ, চিন্তায় সৎ, সক্রিয় এবং পিতা-মাতা, শিক্ষক এবং আইন-কানুন ও নিয়মের প্রতি আনুগত্যশীল, সে একজন আদর্শ শিক্ষার্থী। সে শুধু অধ্যয়নই নয় একজন ভালো খেলোয়াড়ও। সুস্বাস্থ্য রক্ষার আইন বজায় রাখা একজন আদর্শ শিক্ষার্থীর আরেকটি গুণ। তার প্রধান দায়িত্ব পড়াশুনা করা। একজন আদর্শ ছাত্র সবসময় দুর্বল ছাত্রদের পড়াশোনায় সাহায্য করে। তাকে অবশ্যই অধ্যবসায়ী, সময়নিষ্ঠ এবং পড়াশোনায় মনোযোগী হতে হবে। তার আচরণ চমৎকার। অভদ্র আচরণ কখনো তার মন স্পর্শ করে না। তিনি সামাজিক কাজ করতে অনেক আগ্রহী। এরপর তিনি সমাজের মানুষকে সহযোগিতা করতে সক্রিয় হন। তিনি জানেন ছাত্রজীবন হল বীজের সময়। তাই তাকে জীবন সংগ্রামের সর্বোত্তম প্রস্তুতি নিতে হবে। তিনি তার বাবা-মা, ছোটদের ভালবাসেন এবং শিক্ষক ও সিনিয়রদের সম্মান করেন। তিনি কখনো প্রতিষ্ঠান তথা দেশের কোনো আইনের বিরুদ্ধে যান না। তিনি দুর্নীতি জানেন না। তার মন পরিষ্কার আকাশের মতো। তিনি গরীবদের প্রতি খুবই দয়ালু। সে ধর্মের বিরুদ্ধে যায় না। একজন আদর্শ ছাত্র সবার কাছে প্রিয়। তাই তিনি ধীরে ধীরে সকল শিক্ষার্থীর কাছে একজন আদর্শের পাশাপাশি হয়ে ওঠেন একজন আদর্শ।

Write a paragraph "An Ideal Student" by answering the following questions.

(a) Who is an ideal student? 

(b) Should he be very brilliant? 

(c) How careful and regular is he about his studies? 

(d) What is his performance in the examination? 

(e) What are special traits of his manners? 

(f) How does he treat his elders?

An Ideal Student Paragraph 

An ideal student is one who is good both in his studies and manners. He is not necessarilly a brilliant student. However, he is very much regular and punctual in his studies. He attends his classes regularly and listens to his teachers attentively. He prepares his lesson in time and never leaves it undone. He leads a very disciplined as well as routined life. He gets up early in the morning and attends his lessons carefully. No wonder such a student always does good in the' examintion. He has some sterling qualities of head and heart. He is polite, modest and well-behaved in his manners. He is, again, honest, sincere, responsible and respectful to elders. An ideal student usually takes part in games and sports. Mentally pure, loftly and noble, such a boy lives a very plain life.

একজন আদর্শ ছাত্র

অনুবাদ:একজন আদর্শ ছাত্র হল সেই ব্যক্তি যে তার পড়ালেখা এবং আচার-আচরণ উভয় ক্ষেত্রেই ভালো। অগত্যা সে মেধাবী ছাত্র নয়। যাইহোক, তিনি তার পড়াশোনায় খুব নিয়মিত এবং সময়নিষ্ঠ। তিনি নিয়মিত তার ক্লাসে উপস্থিত হন এবং তার শিক্ষকদের কথা মনোযোগ দিয়ে শোনেন। তিনি সময়মতো তার পাঠ প্রস্তুত করেন এবং কখনও এটিকে পূর্বাবস্থায় রাখেন না। তিনি খুব নিয়মানুবর্তিত জীবনযাপন করেন। সে খুব সকালে উঠে মনোযোগ সহকারে তার পাঠে অংশ নেয়। আশ্চর্যের কিছু নেই যে এই ধরনের ছাত্র সবসময় পরীক্ষায় ভালো করে। তার মাথা এবং হৃদয়ের কিছু স্টারলিং গুণ রয়েছে। তিনি ভদ্র, বিনয়ী এবং তার আচরণে ভাল আচরণ করেন। তিনি আবার, সৎ, আন্তরিক, দায়িত্বশীল এবং বড়দের প্রতি শ্রদ্ধাশীল। একজন আদর্শ শিক্ষার্থী সাধারণত খেলাধুলায় অংশ নেয়। মানসিকভাবে শুদ্ধ, উচ্চাভিলাষী এবং মহৎ, এই ধরনের ছেলেটি খুব সাধারণ জীবনযাপন করে।

Write a paragraph about An Ideal Student. Your paragraph should include the answers to the following questions. 

(a) Who is an ideal student?

(b) What are the duties of an ideal student?

(c) Does he participate in co-curricular activities?

(d) Does he take part in games and sports? 

(e) Is he obedient to his parents and teachers?

An Ideal Student Paragraph

The word 'deal' refers to a 'model' or an icon'. So, an ideal student means a perfect student who can be a role model for all students. An ideal student is an asset to the whole nation. An ideal student must have some good features and he should perform some duties. He must be truthful, honest, polite and punctual. He is always conscious about his duties and responsibilities. The first and foremost duty of an ideal student is to attend classes regularly and studying attentively. He must be obedient to teachers, dutiful to parents and friendly to fellow students. As the main concern of an ideal student is to study, so he never wastes time in anything other than study. He gets up early in the morning. He maintains and follows a daily routine. He spends his time in a planned way. He does his home works timely. He does not cram his lessons rather he always tries to understand whatever he reads. Though an ideal student is studious he does not gather only the bookish knowledge. He is interested in taking part in cocurricular activities. He is a sharp debater and a good orator. An conscious of his health. He must follow the general rules of health. To keep body fit he should regularly takes part in various games and sports. An ideal student is respectful to the superiors. He is obedient to his parents and teachers. These are the reasons for which everybody loves an ideal student.

একজন আদর্শ ছাত্র

অনুবাদ: 'ডিল' শব্দটি একটি 'মডেল' বা একটি আইকনকে বোঝায়। সুতরাং, একজন আদর্শ ছাত্র মানে একজন নিখুঁত ছাত্র যে সমস্ত ছাত্রদের জন্য আদর্শ হতে পারে। একজন আদর্শ শিক্ষার্থী সমগ্র জাতির সম্পদ। একজন আদর্শ শিক্ষার্থীর অবশ্যই কিছু ভালো বৈশিষ্ট্য থাকতে হবে এবং তার কিছু দায়িত্ব পালন করা উচিত। তাকে অবশ্যই সত্যবাদী, সৎ, বিনয়ী এবং সময়নিষ্ঠ হতে হবে। তিনি তার দায়িত্ব ও কর্তব্য সম্পর্কে সর্বদা সচেতন। একজন আদর্শ শিক্ষার্থীর প্রথম এবং প্রধান কর্তব্য হল নিয়মিত ক্লাসে উপস্থিত হওয়া এবং মনোযোগ সহকারে অধ্যয়ন করা। তাকে অবশ্যই শিক্ষকদের প্রতি আনুগত্যশীল, পিতামাতার প্রতি কর্তব্যপরায়ণ এবং সহশিক্ষার্থীদের প্রতি বন্ধুত্বপূর্ণ হতে হবে। একজন আদর্শ ছাত্রের প্রধান উদ্বেগ যেহেতু পড়াশুনা করা, সেহেতু সে কখনই পড়াশোনা ছাড়া অন্য কিছুতে সময় নষ্ট করে না। সে খুব ভোরে উঠে। তিনি একটি দৈনন্দিন রুটিন বজায় রাখেন এবং অনুসরণ করেন। পরিকল্পিতভাবে তার সময় কাটে। তিনি তার বাড়ির কাজ সময়মত করেন। তিনি তার পাঠগুলিকে ক্রমাগত করেন না বরং তিনি যা পড়েন তা বোঝার চেষ্টা করেন। একজন আদর্শ ছাত্র অধ্যয়নরত হলেও সে শুধু বইয়ের জ্ঞানই সংগ্রহ করে না। তিনি পাঠক্রমিক কার্যক্রমে অংশ নিতে আগ্রহী। তিনি একজন তীক্ষ্ণ বিতার্কিক এবং একজন ভালো বক্তা। তার স্বাস্থ্য সম্পর্কে সচেতন। তাকে অবশ্যই স্বাস্থ্যের সাধারণ নিয়ম মেনে চলতে হবে। শরীরকে ফিট রাখতে তাকে নিয়মিত বিভিন্ন খেলাধুলায় অংশ নিতে হবে। একজন আদর্শ ছাত্র ঊর্ধ্বতনদের প্রতি শ্রদ্ধাশীল। তিনি তার পিতামাতা এবং শিক্ষকদের বাধ্য। এসব কারণেই একজন আদর্শ শিক্ষার্থীকে সবাই ভালোবাসে।

An Ideal Student Paragraph

One who knows to learn, read and write, above all goes to educational institute, is called student. The profession of a student is study. An ideal student should be studious. This is his foremost duty. He should not waste his valuable period by gossiping. He has to get early in the morning from bed and wash his face and hands and then he should go to the reading room for preparing lessons. He should go to school everyday and sit in the first bench. If he feels weak in any subject, he should go to the good teachers or good classmates. An ideal student must have commonly good manners. He always respects and obeys his seniors. So he is loved by all.

একজন আদর্শ ছাত্র

অনুবাদ: যে শিখতে, পড়তে, লিখতে জানে এবং সর্বোপরি শিক্ষা প্রতিষ্ঠানে যায় তাকেই ছাত্র বলা হয়। একজন ছাত্রের পেশা হচ্ছে অধ্যয়ন । একজন আদর্শ ছাত্রের অধ্যয়নশীল হওয়া উচিত। এটা তার সর্বাগ্রে করণীয় কাজ। গল্প করে তার মূল্যবান সময় নষ্ট করা উচিত নয়। তাকে অবশ্যই প্রত্যুষে বিছানা থেকে উঠে হাত-মুখ ধৌত করে পাঠ তৈরির জন্য পড়ার ঘরে যাওয়া উচিত। তার উচিত প্রতিদিন বিদ্যালয়ে যাওয়া এবং প্রথম বেঞ্চে বসা। যদি সে কোন বিষয়ে দুর্বল থাকে তাহলে তাকে ভাল শিক্ষক অথবা ভাল সহপাঠীর কাছে যাওয়া। উচিত। একজন ভাল ছাত্রকে অবশ্যই সাধারণভাবে ভাল আচরণ করতে হবে। সে সর্বদা বড়দের শ্রদ্ধা ও সম্মান করে। তাই সবাই তাকে ভালবাসে।।

An Ideal Student Paragraph

An ideal student is a good student as well as a good human being. He possesses many good qualities. First of all, he is a serious student. He goes to school regularly and learns his lessons properly. He is very attentive in the class. Secondly, an ideal student is well-behaved. He respects his teachers and parents very much. He shows due respect to other people who are his seniors. He loves his juniors. Thirdly, an ideal student takes care of his health. He is an early riser. He goes out for morning walk. He plays outdoor games in the afternoon. Besides, he tries to eat a balanced diet regularly. Fourthly, an ideal student has some moral values. He does not tell a lie. He does not cheat people. He does not copy in the examination. Fifthly, an ideal student takes part in extra-curricular activities. He may take part in debating, acting, singing and many other activities. Lastly, an ideal student is very co-operative and helpful to his classmates and other people. He is never angry with anyone. He is a model figure for other students to follow.

অর্থঃ একজন আদর্শ ছাত্র একজন ভালো ছাত্রের পাশাপাশি একজন ভালো মানুষ। তিনি অনেক ভালো গুণের অধিকারী। প্রথমত, তিনি একজন গুরুতর ছাত্র। সে নিয়মিত স্কুলে যায় এবং সঠিকভাবে তার পাঠ শেখে। ক্লাসে সে খুব মনোযোগী। দ্বিতীয়ত, একজন আদর্শ ছাত্র ভালো আচরণ করে। তিনি তার শিক্ষক এবং পিতামাতাকে খুব সম্মান করেন। তিনি তার সিনিয়র ব্যক্তিদের প্রতি যথাযথ সম্মান দেখান। সে তার জুনিয়রদের ভালোবাসে। তৃতীয়ত, একজন আদর্শ ছাত্র তার স্বাস্থ্যের যত্ন নেয়। তিনি একজন প্রারম্ভিক রাইজার। তিনি সকালে হাঁটতে বের হন। সে বিকেলে আউটডোর গেম খেলে। এছাড়া নিয়মিত সুষম খাবার খাওয়ার চেষ্টা করেন। চতুর্থত, একজন আদর্শ শিক্ষার্থীর কিছু নৈতিক মূল্যবোধ থাকে। সে মিথ্যা বলে না। তিনি মানুষকে ঠকান না। সে পরীক্ষায় নকল করে না। পঞ্চমত, একজন আদর্শ শিক্ষার্থী পাঠক্রম বহির্ভূত কার্যক্রমে অংশ নেয়। তিনি বিতর্ক, অভিনয়, গান এবং অন্যান্য অনেক কাজে অংশ নিতে পারেন। সবশেষে, একজন আদর্শ ছাত্র তার সহপাঠী এবং অন্যান্য লোকেদের জন্য খুব সহযোগিতামূলক এবং সহায়ক। সে কখনো কারো উপর রাগ করে না। তিনি অন্যান্য শিক্ষার্থীদের অনুসরণ করার জন্য একটি মডেল ব্যক্তিত্ব।

An Ideal Student Paragraph

The Qualities and Duties of an Ideal Student A student who is sincere to his/her studies, cooperative to his/her classmates and obedient to his/her teachers is considered as an ideal student. Actually, he/she is more than this. He/She must possess some morals and qualities so that he/she may be followed by other students. The first and foremost duty of an ideal student is to study hard. He/She should not idle away his/her time. He/She should be punctual, disciplined and industrious. He/She should avoid bad companies. It is also his/her responsibility to help his/her weaker classmates. He/She should also be cooperative to his/her family. He/She will never be a self-centered person. He/She must engage himself/herself in different kinds of social activities for the betterment of the society as well as the country. An ideal student does not confine himself/herself to the prescribed books only; rather he/she studies many other reference books to enrich his/her knowledge. He/She never learns his/her lessons by rote. He/She always takes an active part in other co-curricular activities of the school. These make him/her different from other students. An ideal student should be polite in his/her behaviour as it highlights his/her other qualities. He/She must obey his/her olders and love his/her youngers. I want to be an ideal student. For this, I always try to utilize my time. I study while it is time for studying and play while it is time for playing. I am cooperative towards my classmates. I read newspapers, magazines and other books beside my academic ones.

অর্থঃ একজন আদর্শ শিক্ষার্থীর গুণাবলী ও কর্তব্য একজন শিক্ষার্থী যে তার/তার পড়াশোনার প্রতি আন্তরিক, তার/তার সহপাঠীদের প্রতি সহযোগিতাশীল এবং তার/তার শিক্ষকদের প্রতি আনুগত্যশীল একজন শিক্ষার্থীকে আদর্শ ছাত্র হিসেবে বিবেচনা করা হয়। আসলে, সে এর চেয়েও বেশি। তাকে অবশ্যই কিছু নৈতিকতা এবং গুণাবলীর অধিকারী হতে হবে যাতে তাকে অন্যান্য ছাত্ররা অনুসরণ করতে পারে। একজন আদর্শ ছাত্রের প্রথম এবং প্রধান কর্তব্য হল কঠোর অধ্যয়ন করা। তার/তার সময় নষ্ট করা উচিত নয়। তাকে সময়নিষ্ঠ, শৃঙ্খলাবদ্ধ এবং পরিশ্রমী হতে হবে। তাকে খারাপ কোম্পানি এড়িয়ে চলতে হবে। তার/তার দুর্বল সহপাঠীদের সাহায্য করাও তার দায়িত্ব। তার/তার পরিবারের প্রতিও তাকে সহযোগিতা করা উচিত। সে কখনই আত্মকেন্দ্রিক ব্যক্তি হবে না। তাকে সমাজের পাশাপাশি দেশের উন্নতির জন্য বিভিন্ন ধরণের সামাজিক কর্মকাণ্ডে নিজেকে নিয়োজিত করতে হবে। একজন আদর্শ শিক্ষার্থী শুধুমাত্র নির্ধারিত বইয়ের মধ্যে নিজেকে সীমাবদ্ধ রাখে না; বরং সে তার জ্ঞান সমৃদ্ধ করার জন্য অন্যান্য অনেক রেফারেন্স বই অধ্যয়ন করে। সে/সে কখনই রোটে তার পাঠ শেখে না। তিনি সর্বদা স্কুলের অন্যান্য সহ-পাঠ্যক্রমিক কার্যক্রমে সক্রিয় অংশগ্রহণ করেন। এগুলো তাকে অন্য ছাত্রদের থেকে আলাদা করে তোলে। একজন আদর্শ শিক্ষার্থীকে তার আচরণে ভদ্র হওয়া উচিত কারণ এটি তার অন্যান্য গুণাবলীকে তুলে ধরে। তাকে অবশ্যই তার বড়দের কথা মেনে চলতে হবে এবং ছোটদের ভালোবাসতে হবে। আমি একজন আদর্শ ছাত্র হতে চাই। এ জন্য আমি সবসময় আমার সময়কে কাজে লাগানোর চেষ্টা করি। পড়াশুনার সময় হলে আমি পড়াশোনা করি এবং খেলার সময় হলে খেলা করি। আমি আমার সহপাঠীদের প্রতি সহযোগিতামূলক। আমি আমার একাডেমিক বইগুলির পাশাপাশি সংবাদপত্র, ম্যাগাজিন এবং অন্যান্য বই পড়ি।

An Ideal Student Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 200 Words
An Ideal Student Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 200 Words

The End Of The Article: an ideal student paragraph 300 words

We Have Learned So Far an ideal student paragraph 150 words. If You Like Today's an ideal student paragraph class 7, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. an ideal student, an ideal student paragraph, an ideal student paragraph for class 6, an ideal student paragraph 300 words, an ideal student paragraph class 8, an ideal student paragraph 150 words, an ideal student paragraph 250 words, an ideal student paragraph 150 words, an ideal student paragraph 300 words, an ideal student paragraph class 7, an ideal student paragraph class 8, an ideal student paragraph for class 9, an ideal student paragraph hsc, an ideal student paragraph class 6, an ideal student paragraph for hsc, an ideal student paragraph for class 5, duties and responsibilities of an ideal student paragraph, an ideal student paragraph 200 words, an ideal student paragraph for class 8, an ideal student paragraph for class 6, an ideal student paragraph with bangla meaning, an ideal student paragraph for ssc, listing the duties of an ideal student paragraph, an ideal student paragraph for class 10, an ideal student paragraph for class 7, the qualities and duties of an ideal student paragraph, an ideal student paragraph class 9, an ideal student paragraph 250 words, an ideal student paragraph for class 4, duties of an ideal student paragraph, an ideal student paragraph 100 words

Next Post Previous Post