business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

A Flower Shop Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10

A Flower Shop Paragraph

A flower shop is a source of aesthetic beauty and tendency of mind. In big cities flower shops are usually found beside busy roads and residential areas. With the increase of solvency people are growing lovers towards flowers. Now on every occasion we use flowers in decorating our houses, stages and rooms. The bouquet of flowers are offered to the altar of the martyrs and national heroes. On the occasion of different days flowers are offered to the dear ones. Nowadays flowers are cultivated widely commercially in our country. So the flower business is now becoming popular. In a flower shop there are usually several florists. They prepare bouquets and sell them at reasonable price. Rose, Rajani gandha, belly, champa, gardenia and many other kinds of flowers are available in a flower shop. People of various walks of life buy flowers from a flower shop. Thus a flower shop is closely related to our taste, aesthetic zeal and sense of beauty. It has become a part of our daily life.

Word Meaning :  residential - বাসস্থান সম্বন্ধীয়; increase - বৃদ্ধি করা; solvency - ঋণ শােধের ক্ষমতা; occasion - উপলক্ষ, ঘটনা। decorate - সজ্জিত করা; cultivate - চাষ করা; various - বিবিধ; zeal - প্রবল আগ্রহ।

A Flower Shop Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10
A Flower Shop Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10

একটি ফুলের দোকান

অনুবাদ: একটি ফুলের দোকান নান্দনিক সৌন্দর্য এবং মনের প্রবণতার উত্স। বড় শহরগুলিতে ফুলের দোকানগুলি সাধারণত ব্যস্ত রাস্তা এবং আবাসিক এলাকার পাশে পাওয়া যায়। স্বচ্ছলতা বাড়ার সঙ্গে সঙ্গে ফুলের প্রতি মানুষের আগ্রহ বাড়ছে। এখন প্রতিটি অনুষ্ঠানেই আমরা আমাদের ঘর, মঞ্চ ও ঘর সাজাতে ফুল ব্যবহার করি। শহীদ ও জাতীয় বীরদের বেদিতে অর্পণ করা হয় ফুলের তোড়া। বিভিন্ন দিবস উপলক্ষে প্রিয়জনকে অর্পণ করা হয় ফুল। বর্তমানে আমাদের দেশে ব্যাপকভাবে বাণিজ্যিকভাবে ফুলের চাষ হয়। তাই ফুলের ব্যবসা এখন জনপ্রিয় হয়ে উঠছে। একটি ফুলের দোকানে সাধারণত বেশ কয়েকটি ফুল বিক্রেতা থাকে। তারা তোড়া প্রস্তুত করে এবং যুক্তিসঙ্গত মূল্যে বিক্রি করে। ফুলের দোকানে গোলাপ, রজনী গন্ধা, বেলি, চম্পা, গার্ডেনিয়াসহ নানা ধরনের ফুল পাওয়া যায়। ফুলের দোকান থেকে ফুল কেনেন বিভিন্ন শ্রেণি-পেশার মানুষ। সুতরাং একটি ফুলের দোকান আমাদের স্বাদ, নান্দনিক উদ্যম এবং সৌন্দর্যবোধের সাথে ঘনিষ্ঠভাবে জড়িত। এটা আমাদের দৈনন্দিন জীবনের একটি অংশ হয়ে গেছে।

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url