লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

Write a Letter To Your Younger Brother Advising Him To Read Newspaper Regularly

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Write a Letter To Your Younger Brother Advising Him To Read Newspaper Regularly. If you want to get Write a Letter To Your Younger Brother Advising Him To Read Newspaper Regularly Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Write a Letter To Your Younger Brother Advising Him To Read Newspaper Regularly.
Advising Him To Read Newspaper Regularly
Advising Him To Read Newspaper Regularly

Write a Letter To Your Younger Brother Advising Him To Read Newspaper Regularly

30 August 2015 
Rajshahi Cadet College 
Sardah, Rajshahi 
Dear Ratan, 
Hope you are quite well by the grace of Almighty. I am writing this letter to you urging on an important issue. I have told you several times to read newspaper regularly. This letter goes to you informing the importance of reading newspaper. Actually, newspaper is called the store house of knowledge. Day to day's news is found in the newspapers. There are many topics about which a newspaper highlights-like business, sports, share bazar, science and technology, entertainment etc. So, if you read newspaper regularly, you can have a vast knowledge about these topics. As I know, you are very much interested in science, you can explore the world of science through reading newspaper regularly. As a student, this can help you a lot to enrich your boundary of knowledge. I would also suggest you to read at least a English newspaper daily. You know in this age of globalization English is the gate way to enter into the world of trade, commerce and technology. No more today. My best regards to you and give my Salam to parents. 
Your respected brother, 
Shuvo
*Draw An Envelop Here
অনুবাদঃ 
30 আগস্ট 2015
রাজশাহী ক্যাডেট কলেজ
সারদা, রাজশাহী
প্রিয় রতন,
আশা করি মহান আল্লাহর রহমতে ভালোই আছেন। আমি একটি গুরুত্বপূর্ণ বিষয়ে আপনাকে অনুরোধ করে এই চিঠি লিখছি। আমি আপনাকে কয়েকবার বলেছি নিয়মিত খবরের কাগজ পড়তে। সংবাদপত্র পড়ার গুরুত্ব জানিয়ে এই চিঠিটি আপনার কাছে যায়। আসলে সংবাদপত্রকে বলা হয় জ্ঞানের ভান্ডার। প্রতিদিন খবরের কাগজে খবর পাওয়া যায়। এমন অনেক বিষয় আছে যেগুলো নিয়ে একটি সংবাদপত্র হাইলাইট করে যেমন ব্যবসা, খেলাধুলা, শেয়ার বাজার, বিজ্ঞান ও প্রযুক্তি, বিনোদন ইত্যাদি। তাই, আপনি যদি নিয়মিত সংবাদপত্র পড়েন তাহলে এই বিষয়গুলো সম্পর্কে আপনার ব্যাপক জ্ঞান থাকতে পারে। আমি জানি, আপনি বিজ্ঞানের প্রতি খুব আগ্রহী, আপনি নিয়মিত সংবাদপত্র পড়ার মাধ্যমে বিজ্ঞানের জগতকে অন্বেষণ করতে পারেন। একজন ছাত্র হিসাবে, এটি আপনাকে আপনার জ্ঞানের সীমানাকে সমৃদ্ধ করতে অনেক সাহায্য করতে পারে। আমি আপনাকে প্রতিদিন অন্তত একটি ইংরেজি সংবাদপত্র পড়ার পরামর্শ দেব। আপনি জানেন এই বিশ্বায়নের যুগে ব্যবসা, বাণিজ্য ও প্রযুক্তির জগতে প্রবেশের জন্য ইংরেজি হল একটি গেট ওয়ে। আজ আর নেই। আপনার প্রতি আমার আন্তরিক শুভেচ্ছা এবং অভিভাবকদের আমার সালাম জানাই।
আপনার শ্রদ্ধেয় ভাই,
শুভ
The End Of The Article: Write a Letter To Your Younger Brother Advising Him To Read Newspaper Regularly
We Have Learned So Far Write a Letter To Your Younger Brother Advising Him To Read Newspaper Regularly. If You Like Today's Write a Letter To Your Younger Brother Advising Him To Read Newspaper Regularly, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. many students do not read newspaper regularly as completing sentence, letter to your friend advising him to read newspaper regularly, write a letter to your younger brother advising him to read newspaper regularly, write a letter to your brother advising him to read newspaper regularly
Next Post Previous Post