লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

Benefits of Computer And Internet Paragraph

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Benefits of Computer And Internet Paragraph. If you want to get Benefits of Computer And Internet Paragraph Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Benefits of Computer And Internet Paragraph.

Benefits of Computer And Internet Paragraph
Benefits of Computer And Internet Paragraph

Benefits of Computer And Internet Paragraph

(a) What is a computer? 

(b) What are the popular types/forms of computer? 

(c) What happens if a connected to the Internet? 

(d) What is the role of the Internet in the spread of knowledge and information? 

(e) Don't you think you have to learn computer and the Internet along with studying the textbooks? 

Benefits of Computer And Internet Paragraph

Computer is one of the greatest inventions of modern science. It is an electronic device that is designed to work with information. There are five maior components in a computer. They are the input unit, the output unit, the memory unit, the control unit and the arithmetic unit. 

Since the advent of the first computer different types and sizes of computers are offering different services. There are four basic types of computers - Pocket (palmtop) Computer, Laptop Computer, Micro (desktop) Computer, Mainframe/Supercomputer. 

The internet is a computer-based communication system. It has revolutionised our lives and has changed many aspects of how we work, live, shop, conduct our hobbies and the ways we form and maintain our relationships. Due to its global reach and unbounded fetter, Internet has become the integral part of business, recreation, education, personal life and social-networking. 

If a computer is connected to the Internet, it can provide information, communication and recreation instantly. The role of the Internet in the spread of knowledge and information is really amazing. To get appropriate information we just communicate in the appropriate address or go to a search engine like Yahoo, Goggle and find particular page containing that information. 

By using Internet students can go through several books from the libraries without going there. They can seek information regarding admission to different foreign universities. As Bangladesh is advancing towards digitalization in every sector, it is necessary to learn computer and the Internet. I also think we have to learn computer and the Internet along with studying the textbooks.

অর্থঃ কম্পিউটার আধুনিক বিজ্ঞানের অন্যতম সেরা আবিষ্কার। এটি একটি ইলেকট্রনিক ডিভাইস যা তথ্যের সাথে কাজ করার জন্য ডিজাইন করা হয়েছে। একটি কম্পিউটারে পাঁচটি প্রধান উপাদান থাকে। সেগুলো হল ইনপুট ইউনিট, আউটপুট ইউনিট, মেমরি ইউনিট, কন্ট্রোল ইউনিট এবং পাটিগণিত ইউনিট।

প্রথম কম্পিউটারের আবির্ভাবের পর থেকে বিভিন্ন ধরনের ও সাইজের কম্পিউটার বিভিন্ন সেবা প্রদান করছে। চারটি মৌলিক ধরনের কম্পিউটার রয়েছে - পকেট (পামটপ) কম্পিউটার, ল্যাপটপ কম্পিউটার, মাইক্রো (ডেস্কটপ) কম্পিউটার, মেইনফ্রেম/সুপার কম্পিউটার।

ইন্টারনেট একটি কম্পিউটার ভিত্তিক যোগাযোগ ব্যবস্থা। এটি আমাদের জীবনে বিপ্লব ঘটিয়েছে এবং আমরা কীভাবে কাজ করি, বাস করি, কেনাকাটা করি, আমাদের শখগুলি পরিচালনা করি এবং আমরা যেভাবে আমাদের সম্পর্ক তৈরি করি এবং বজায় রাখি তার অনেক দিক পরিবর্তন করেছে। এর বিশ্বব্যাপী নাগাল এবং সীমাহীন বাঁধার কারণে, ইন্টারনেট ব্যবসা, বিনোদন, শিক্ষা, ব্যক্তিগত জীবন এবং সামাজিক-নেটওয়ার্কিংয়ের অবিচ্ছেদ্য অংশ হয়ে উঠেছে।

যদি একটি কম্পিউটার ইন্টারনেটের সাথে সংযুক্ত থাকে, তাহলে তা তাৎক্ষণিকভাবে তথ্য, যোগাযোগ এবং বিনোদন প্রদান করতে পারে। জ্ঞান ও তথ্যের প্রসারে ইন্টারনেটের ভূমিকা সত্যিই বিস্ময়কর। উপযুক্ত তথ্য পেতে আমরা শুধু উপযুক্ত ঠিকানায় যোগাযোগ করি বা Yahoo, Goggle-এর মতো সার্চ ইঞ্জিনে যাই এবং সেই তথ্য সম্বলিত নির্দিষ্ট পৃষ্ঠা খুঁজে পাই।

ইন্টারনেট ব্যবহার করে শিক্ষার্থীরা সেখানে না গিয়ে লাইব্রেরি থেকে বেশ কিছু বই দেখতে পারে। তারা বিভিন্ন বিদেশী বিশ্ববিদ্যালয়ে ভর্তি সংক্রান্ত তথ্য চাইতে পারেন। বাংলাদেশ যেহেতু প্রতিটি সেক্টরে ডিজিটালাইজেশনের দিকে এগিয়ে যাচ্ছে, কম্পিউটার ও ইন্টারনেট শেখা প্রয়োজন। আমার মনে হয় পাঠ্যবই পড়ার পাশাপাশি কম্পিউটার ও ইন্টারনেট শিখতে হবে।

The End Of The Article: Benefits of Computer And Internet Paragraph

We Have Learned So Far Benefits of Computer And Internet Paragraph. If You Like Today's Benefits of Computer And Internet Paragraph, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This

Next Post Previous Post