লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

Importance Of Education Paragraph For hsc, 200, 250 Words

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Importance of education paragraph in 200 words. If you want to get importance of education paragraph for hscWell in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Importance of education paragraph in 200 words.

Importance Of Education Paragraph
Importance Of Education Paragraph

Importance Of Education Paragraph For hsc, 200, 250 Words

(i) Differentiate between education and uneducated people. 

(ii) How does the light of education help us?

(iii) How is illiteracy a curse? 

(iv) How does education promote understanding among people? 

(V) How can education contribute towards change for the better? 

Importance Of Education Paragraph

Education is the process by which our mind develops through formal learning at an institution like a school, college, or university. It is mental and intellectual training which provides opportunities of growth and helps to overcome obstacles to progress. 

Therefore, it is often compared cognt which removes the darkness of ignorance and helps us distinguish between right and wrong. The Prophet Mohammed (SM) equated one literate non-believer with ten illiterate believers. 

The task of education is to create a complete citizen, physicallly, mentally and morally, and prepare him for a profession whereby he could earn his own livelihood and contribute to the society. Education is one of the most important social phenomenon which makes sure that the individual is prepared from an early age to acquire values, knowledge and practical skills within a particular culture. 

Uneducated people can't keep pace with the advanced countries. They don't know the modern advanced technology. In every sphere of their life, they follow old methods and systems. They have no sense of right and wrong. They aren't aware of their responsibilities. Their outlook on life is very narrow. They don't know how to lead a decent life. 

Illiteracy is a curse because illiteracy is the hindrance to our development programme. It baffles all our concerted effort for development. Thus, illiteracy retards the way of development. It is education which teaches a man to fight against all the problems of life. If all the people become educated, they will be able to overcome the obstacles that stand in the way to development. By receiving true education we all can build a happy, peaceful and prosperous future.

অর্থঃ শিক্ষা এমন একটি প্রক্রিয়া যার মাধ্যমে আমাদের মন একটি স্কুল, কলেজ বা বিশ্ববিদ্যালয়ের মতো একটি প্রতিষ্ঠানে আনুষ্ঠানিক শিক্ষার মাধ্যমে বিকাশ লাভ করে। এটি মানসিক ও বুদ্ধিবৃত্তিক প্রশিক্ষণ যা বৃদ্ধির সুযোগ প্রদান করে এবং অগ্রগতির পথে বাধা অতিক্রম করতে সাহায্য করে।

অতএব, এটি প্রায়শই জ্ঞানের সাথে তুলনা করা হয় যা অজ্ঞতার অন্ধকার দূর করে এবং আমাদের সঠিক এবং ভুলের মধ্যে পার্থক্য করতে সহায়তা করে। নবী মোহাম্মদ (এসএম) একজন শিক্ষিত অ-বিশ্বাসীকে দশজন নিরক্ষর বিশ্বাসীর সাথে সমান করেছেন।

শিক্ষার কাজ হলো শারীরিক, মানসিক ও নৈতিকভাবে একজন পূর্ণাঙ্গ নাগরিক তৈরি করা এবং তাকে এমন একটি পেশার জন্য প্রস্তুত করা যাতে সে নিজের জীবিকা নির্বাহ করতে পারে এবং সমাজে অবদান রাখতে পারে। শিক্ষা হল সবচেয়ে গুরুত্বপূর্ণ সামাজিক ঘটনাগুলির মধ্যে একটি যা নিশ্চিত করে যে ব্যক্তি একটি নির্দিষ্ট সংস্কৃতির মধ্যে মূল্যবোধ, জ্ঞান এবং ব্যবহারিক দক্ষতা অর্জনের জন্য অল্প বয়স থেকেই প্রস্তুত।

অশিক্ষিত মানুষ উন্নত দেশের সাথে তাল মিলিয়ে চলতে পারে না। তারা আধুনিক উন্নত প্রযুক্তি জানে না। তাদের জীবনের প্রতিটি ক্ষেত্রে, তারা পুরানো পদ্ধতি এবং সিস্টেম অনুসরণ করে। তাদের সঠিক এবং অন্যায়ের কোন বোধ নেই। তারা তাদের দায়িত্ব সম্পর্কে সচেতন নয়। জীবনের প্রতি তাদের দৃষ্টিভঙ্গি খুবই সংকীর্ণ। তারা জানে না কিভাবে সুন্দর জীবনযাপন করতে হয়।

নিরক্ষরতা একটি অভিশাপ কারণ নিরক্ষরতা আমাদের উন্নয়ন কর্মসূচির অন্তরায়। এটি উন্নয়নের জন্য আমাদের সমস্ত সমন্বিত প্রচেষ্টাকে বিভ্রান্ত করে। এইভাবে, নিরক্ষরতা উন্নয়নের পথকে বাধাগ্রস্ত করে। শিক্ষাই মানুষকে জীবনের সকল সমস্যার বিরুদ্ধে লড়াই করতে শেখায়। সকল মানুষ শিক্ষিত হয়ে উঠলে উন্নয়নের পথে যে বাধাগুলো দাঁড়ায় তা অতিক্রম করতে পারবে। প্রকৃত শিক্ষা গ্রহণের মাধ্যমে আমরা সবাই একটি সুখী, শান্তিপূর্ণ ও সমৃদ্ধ ভবিষ্যত গড়ে তুলতে পারি।

The End Of The Article: importance of education paragraph 250 words

We Have Learned So Far importance of education paragraph 250 words  If You Like Today's importance of education paragraph 250 words , You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. importance of education paragraph, importance of education paragraph for hsc, importance of education paragraph in 200 words, importance of education paragraph writing, the importance of education paragraph, importance of education paragraph 250 words, importance of education paragraph in english, importance of education paragraph 2

Next Post Previous Post