লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

Write A Letter To Your Friend Describing The City You Live In

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Write A Letter To Your Friend Describing The City You Live In. If you want to get Write A Letter To Your Friend Describing The City You Live In Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Write A Letter To Your Friend Describing The City You Live In.

Write A Letter To Your Friend Describing The City You Live In
Write A Letter To Your Friend Describing The City You Live In

Write A Letter To Your Friend Describing The City You Live In

18, Shymacharan Roy Road, Notun Bazar, 

Mymensingh-2200 

25 February, 2015 

Dear Masood, 

It's a great pleasure to receive a letter from you. I'm sorry I haven't written for a long time, I was busy with preparation for exams. However, in your letter you wanted to know about the city where I live in. Now I like to let you know about it. I was born and have grown up in Mymensingh. It is one of the oldest cities in our country. The city is the centre of the surrounding six districts like Tangail, Mymensingh, Sherpur, Netrokona, Jamalpur and Kishoreganj and Mymensingh. It stands on the right bank of the old river Brahmaputra. Its former name was Nasirabad. Its area is 21.73 Sq. KM. Its present population is 0.475 million. About 60 percent population of the city is literate. The principle occupations of the adult males in the city are in the business and service areas. This city is known as a centre for secularism. My city is also well known for educational institutions like Bangladesh Agricultural University, Mymensingh Medical College, Jatiya Kabi Kazi Nazrul Islam University and Mymensingh Girls' Cadet College. Also it is related with a rural ballad called Moimonsingho Geetika. The city is located about 120 km north of Dhaka which is the capital of Bangladesh. The communication channels with the capital city and other part of the country are both road and railway. I feel proud of my city. Hope you would spare some time to visit this place. Write soon and give regards to uncle and aunty. 

With best wishes, 

Yours sincerely, 

Asheem

অনুবাদঃ 

আপনি যে শহরে বাস করেন তার বর্ণনা দিয়ে আপনার বন্ধুর কাছে একটি চিঠি লিখুন

18, শ্যামাচরণ রায় রোড, নোটুন বাজার,

ময়মনসিংহ-২২০০

25 ফেব্রুয়ারি, 2015

প্রিয় মাসুদ,

আপনার কাছ থেকে একটি চিঠি পেয়ে এটি একটি মহান আনন্দ. আমি দুঃখিত আমি অনেক দিন লিখিনি, আমি পরীক্ষার প্রস্তুতি নিয়ে ব্যস্ত ছিলাম। যাইহোক, আপনার চিঠিতে আমি যে শহরে থাকি সে সম্পর্কে আপনি জানতে চেয়েছিলেন। এখন আমি আপনাকে এটি সম্পর্কে জানাতে চাই। আমি ময়মনসিংহে জন্মেছি এবং বড় হয়েছি। এটি আমাদের দেশের প্রাচীনতম শহরগুলির মধ্যে একটি। শহরটি টাঙ্গাইল, ময়মনসিংহ, শেরপুর, নেত্রকোনা, জামালপুর এবং কিশোরগঞ্জ এবং ময়মনসিংহের মতো পার্শ্ববর্তী ছয়টি জেলার কেন্দ্রস্থল। এটি পুরানো ব্রহ্মপুত্র নদীর ডান তীরে দাঁড়িয়ে আছে। এর পূর্ব নাম ছিল নাসিরাবাদ। এর আয়তন 21.73 বর্গমিটার। কেএম এর বর্তমান জনসংখ্যা 0.475 মিলিয়ন। শহরের প্রায় ৬০ শতাংশ মানুষ শিক্ষিত। শহরের প্রাপ্তবয়স্ক পুরুষদের মূল পেশা ব্যবসা এবং পরিষেবার ক্ষেত্রে। এই শহর ধর্মনিরপেক্ষতার কেন্দ্র হিসাবে পরিচিত। আমার শহর বাংলাদেশ কৃষি বিশ্ববিদ্যালয়, ময়মনসিংহ মেডিকেল কলেজ, জাতীয় কবি কাজী নজরুল ইসলাম বিশ্ববিদ্যালয় এবং ময়মনসিংহ গার্লস ক্যাডেট কলেজের মতো শিক্ষা প্রতিষ্ঠানের জন্যও সুপরিচিত। এছাড়াও এটি মইমনসিংহ গীতিকা নামে একটি গ্রামীণ গীতিনাট্যের সাথে সম্পর্কিত। শহরটি বাংলাদেশের রাজধানী ঢাকার প্রায় 120 কিলোমিটার উত্তরে অবস্থিত। রাজধানী শহর এবং দেশের অন্যান্য অংশের সাথে যোগাযোগের মাধ্যম সড়ক ও রেলপথ। আমি আমার শহরকে নিয়ে গর্ববোধ করি। আশা করি আপনি এই জায়গাটি দেখার জন্য কিছুটা সময় ব্যয় করবেন। শীঘ্রই লিখুন এবং চাচা এবং আন্টিকে শুভেচ্ছা জানান।

আন্তরিক শুভেচ্ছার সঙ্গে,

আপনার বিশ্বস্ত,

আছিম

The End Of The Article: Write A Letter To Your Friend Describing The City You Live In

We Have Learned So Far Write A Letter To Your Friend Describing The City You Live In. If You Like Today's Write A Letter To Your Friend Describing The City You Live In, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post