লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

Gender Discrimination Paragraph For Class 9, 10, 11, 12 ssc, hsc

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Gender Discrimination Paragraph For hsc. If you want to get gender discrimination paragraph for class 12 Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic causes and effects of gender discrimination paragraph.

Gender Discrimination Paragraph
Gender Discrimination Paragraph

Gender Discrimination Paragraph For Class 9, 10, 11, 12 ssc, hsc

(a) When does gender discrimination begin? 

(b) Who are the worst sufferers? 

(c) What are the reasons of degrading their position ? 

(d) How is the birth of a female child welcomed and why? 

(e) How can this problem be solved? 

Gender Discrimination Paragraph

Gender discrimination in Bangladesh begins at birth. In our country women are the worst surerers. Social prejudices and customs tend to degrade their position. When a female child is porn. It is not regarded as a happy event. 

She is not welcomed with the deep warmin Oricante stead of being delighted the male members think that she has come to add to their misery. Even the mother of the female child is not welcomed cordially for giving birth a female child Rather she is held in great contempt. Obviously there are many reasons behind this social superstition. 

First of all she is regarded as a liability to be got rid of as soon as possible. Her marriage drives her parents mad for our evil dowry system. Her parents try to find a husband for her even before she attains physical and mental maturity. Her marriage may cost her parents a heavy amount of money. Religious misinterpretation and social structures discourage often prevent girls from going to coeducation schools. 

This problem can not be solved over night. To solve this problem our outlook towards the girls should be changed. We should realize that women are equal partners to men. They should be made self sufficient by giving them proper education and employment. They should be provided the same type of food as are given to male children. Early marriage should be stopped. 

অর্থঃ বাংলাদেশে লিঙ্গ বৈষম্য জন্মের পর থেকেই শুরু হয়। আমাদের দেশে নারীরা সবচেয়ে খারাপ সুরার। সামাজিক কুসংস্কার এবং রীতিনীতি তাদের অবস্থানকে ক্ষুণ্ন করে। যখন একটি মেয়ে শিশু পর্ণ হয়. এটি একটি সুখী ঘটনা হিসাবে গণ্য করা হয় না.

গভীর উষ্ণতার সাথে তাকে স্বাগত জানানো হয় না ওরিকেন্টে আনন্দিত হওয়ার পরিবর্তে পুরুষ সদস্যরা মনে করেন যে তিনি তাদের দুঃখ বাড়াতে এসেছেন। এমনকি কন্যা সন্তানের মাকে কন্যাসন্তান জন্ম দেওয়ার জন্য সৌহার্দ্যপূর্ণভাবে স্বাগত জানানো হয় না বরং তাকে চরম অবজ্ঞার মধ্যে রাখা হয়। স্পষ্টতই এই সামাজিক কুসংস্কারের পিছনে অনেক কারণ রয়েছে।

প্রথমত, তাকে যত তাড়াতাড়ি সম্ভব পরিত্রাণ পাওয়ার দায় হিসাবে বিবেচনা করা হয়। তার বিয়ে তার বাবা-মাকে আমাদের দুষ্ট যৌতুক প্রথার জন্য পাগল করে তোলে। শারীরিক ও মানসিক পরিপক্কতা অর্জনের আগেই তার বাবা-মা তার জন্য স্বামী খোঁজার চেষ্টা করে। তার বিয়েতে তার বাবা-মায়ের প্রচুর অর্থ ব্যয় হতে পারে। ধর্মীয় ভুল ব্যাখ্যা এবং সামাজিক কাঠামো প্রায়ই মেয়েদের সহশিক্ষা স্কুলে যেতে বাধা দেয়।

এই সমস্যা রাতারাতি সমাধান করা যাবে না। এই সমস্যা সমাধানে মেয়েদের প্রতি আমাদের দৃষ্টিভঙ্গি বদলাতে হবে। আমাদের বুঝতে হবে নারী পুরুষের সমান অংশীদার। তাদের উপযুক্ত শিক্ষা ও কর্মসংস্থানের ব্যবস্থা করে স্বাবলম্বী করতে হবে। পুরুষ শিশুদের যেমন খাবার দেওয়া হয় তাদের একই ধরণের খাবার সরবরাহ করা উচিত। বাল্যবিবাহ বন্ধ করতে হবে।

The End Of The Article: gender discrimination paragraph 200 words

We Have Learned So Far gender discrimination paragraph for class 9. If You Like Today's gender discrimination paragraph for class 10, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. gender discrimination paragraph for hsc, gender discrimination paragraph hsc, gender discrimination paragraph for hsc level, causes and effects of gender discrimination paragraph, gender discrimination paragraph for class 12, gender discrimination paragraph with bangla meaning, gender discrimination paragraph 200 words, gender discrimination paragraph for class 9, gender discrimination paragraph for class 10, gender discrimination paragraph 300 words, gender discrimination paragraph for class 11, gender discrimination paragraph 150 words, gender discrimination paragraph for ssc, writing gender discrimination paragraph

Next Post Previous Post