লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

My Best Friend Paragraph For Class 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is my best friend paragraph for class 10. If you want to get my best friend paragraph for hsc Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic my best friend paragraph for class 10.

My Best Friend Paragraph
My Best Friend Paragraph

My Best Friend Paragraph

A friend is an inevitable part of one's life. None can live alone in the society. Man is a social being and he wants to share his joy and sorrow with others. I am a flesh and blood and hence I have some friends. I cannot mention the exact number of my friends but Nasir is the best of all my friends. 

He is special to me for some of his extraordinary qualities that impress me much. The most impressive quality of Nasir is that he stands by me in my joy and sorrow. I can share my feelings with him. Besides, he is a good student and whenever I don't understand any problem of mathematics he explains it to me very smoothly. 

He is a humorist, too. He tells jokes and when the cloud of gloom hangs over me he tells me funny stories and makes me laugh. I am never angry with him because there is nothing in his character that can make me angry. His behaviour and inter communicative personality give me much pleasure. He is very docile and wins the heart of my parents. 

Moreover, his liberal attitude towards literature and culture and the people of other race and religion is to me highly appreciable. I like him very much.

অর্থঃ একজন বন্ধু একজন ব্যক্তির জীবনের একটি অনিবার্য অংশ। সমাজে কেউ একা থাকতে পারে না। মানুষ একটি সামাজিক জীব এবং সে তার আনন্দ এবং দুঃখ অন্যদের সাথে ভাগ করে নিতে চায়। আমি রক্তমাংসের মানুষ তাই আমার কিছু বন্ধু আছে। আমি আমার বন্ধুদের সঠিক সংখ্যা বলতে পারব না তবে নাসির আমার বন্ধুদের মধ্যে সেরা।

তিনি আমার কাছে বিশেষ তার কিছু অসাধারণ গুণাবলীর জন্য যা আমাকে অনেক বেশি প্রভাবিত করে। নাসিরের সবচেয়ে চিত্তাকর্ষক গুণ হল তিনি আমার সুখে-দুঃখে আমার পাশে থাকেন। আমি তার সাথে আমার অনুভূতি শেয়ার করতে পারি। তাছাড়া সে একজন ভালো ছাত্র এবং যখনই আমি গণিতের কোনো সমস্যা বুঝতে পারি না তখনই সে আমাকে খুব সহজভাবে ব্যাখ্যা করে।

তিনি একজন রসিকও বটে। তিনি কৌতুক বলেন এবং যখন আমার উপর অন্ধকারের মেঘ ঝুলে থাকে তখন সে আমাকে মজার গল্প বলে এবং আমাকে হাসায়। আমি কখনই তার উপর রাগ করি না কারণ তার চরিত্রে এমন কিছু নেই যা আমাকে রাগান্বিত করতে পারে। তার আচরণ এবং আন্তঃযোগাযোগী ব্যক্তিত্ব আমাকে অনেক আনন্দ দেয়। তিনি খুব বিনয়ী এবং আমার পিতামাতার হৃদয় জয় করেন।

তাছাড়া সাহিত্য ও সংস্কৃতি এবং অন্যান্য জাতি ও ধর্মের মানুষের প্রতি তাঁর উদার মনোভাব আমার কাছে অত্যন্ত প্রশংসনীয়। আমি তাকে খুব পছন্দ।

My Best Friend Paragraph

I have had many friends in life, many have come and gone, but there is one friend that has remained to me loyal through thick and thin. Her name is Tithin. I met her during orientation and her personality instantly attracted me. After orientation, surprisingly, I was allocated at not only the same hostel as Tithin but also the same room. Then our beautiful friendship began. The more time we spent together, the more our friendship grew. She gradually became my best friend. We sometimes argue and disagree about some things, but we always find a solution. One thing that I like about Tithin is that she is flexible and she is always open to new ideas. Tithin understands me and she can tell when I am happy or sad. No friend but she knows how to read my moods and always does her best to cheer me up. This is why I like her more than other friends. Though we have dissimilar characteristics, we perfectly complement each other. She likes fun and all the excitement that comes with it while I prefer a more silent life. However, this has never been an issue between us. We always find a way to enjoy each other's company.

অর্থঃ আমার জীবনে অনেক বন্ধু ছিল, অনেক এসেছে এবং চলে গেছে, কিন্তু একজন বন্ধু আছে যে মোটা এবং পাতলা মাধ্যমে আমার অনুগত রয়ে গেছে। ওর নাম তিথিন। ওরিয়েন্টেশনের সময় আমি তার সাথে দেখা করেছি এবং তার ব্যক্তিত্ব আমাকে তাৎক্ষণিকভাবে আকৃষ্ট করেছিল। ওরিয়েন্টেশনের পরে, আশ্চর্যজনকভাবে, আমাকে তিথিনের একই হোস্টেলে নয়, একই রুমেও বরাদ্দ করা হয়েছিল। তারপর শুরু হলো আমাদের সুন্দর বন্ধুত্ব। আমরা যত বেশি সময় একসাথে কাটাতাম, ততই আমাদের বন্ধুত্ব বাড়তে থাকে। সে ধীরে ধীরে আমার সেরা বন্ধু হয়ে ওঠে। আমরা মাঝে মাঝে কিছু বিষয়ে তর্ক করি এবং দ্বিমত পোষণ করি, কিন্তু আমরা সবসময় সমাধান খুঁজে পাই। তিথিনের একটি জিনিস যা আমি পছন্দ করি তা হল সে নমনীয় এবং সে সবসময় নতুন ধারণার জন্য উন্মুক্ত। তিথিন আমাকে বোঝে এবং সে বলতে পারে আমি কখন খুশি বা দুঃখী। কোন বন্ধু নয় কিন্তু সে জানে কিভাবে আমার মেজাজ পড়তে হয় এবং আমাকে উৎসাহ দেওয়ার জন্য সর্বদা তার যথাসাধ্য চেষ্টা করে। এই কারণেই আমি তাকে অন্য বন্ধুদের চেয়ে বেশি পছন্দ করি। যদিও আমাদের আলাদা বৈশিষ্ট্য রয়েছে, আমরা পুরোপুরি একে অপরের পরিপূরক। সে মজা পছন্দ করে এবং এর সাথে আসা সমস্ত উত্তেজনা পছন্দ করে যখন আমি আরও নীরব জীবন পছন্দ করি। যাইহোক, এটি আমাদের মধ্যে একটি সমস্যা ছিল না. আমরা সবসময় একে অপরের সঙ্গ উপভোগ করার উপায় খুঁজে পাই।

The End Of The Article: my best friend paragraph for class 7

We Have Learned So Far my best friend paragraph 200 words. If You Like Today's my best friend paragraph 200 words, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. my best friend paragraph for class 3, my best friend paragraph for class 10, my best friend paragraph for class 7, my best friend paragraph 50 words, my best friend paragraph for class 12, my best friend paragraph for class 2, my best friend paragraph for class 5, my best friend paragraph for class 4, my best friend paragraph for class 6, my best friend paragraph for hsc, my best friend paragraph for class 8, my best friend paragraph class 6, my best friend paragraph 10 lines, 10 lines my best friend paragraph, my best friend paragraph for class 1, my best friend paragraph 100 words, my best friend paragraph for class 11, my best friend paragraph 200 words

Next Post Previous Post