business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

My Childhood Memories Paragraph 100, 120, 150, 200, 250, 300 words

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is my childhood memories paragraph 150 words. If you want to get my childhood memories paragraph 300 words Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic my childhood memories paragraph 250 words.

My Childhood Memories Paragraph
My Childhood Memories Paragraph

My Childhood Memories Paragraph 100, 120, 150, 200, 250, 300 words

  • Whom do you live with? 
  • What is your position in the family? 
  • What are your grandfather, grand mother, father and mother? 
  • What class is your younger brother in? 
  • What class are you in? 
  • What memories of childhood can you recollect? 

My Childhood Memories Paragraph

I live with my parents, grandfather and grandmother. We are three brothers and sisters. I am the eldest of them. My grandfather is a retired government school teacher. At present he spends his time in social activities. My grandmother is a nice old lady. 

My father is a doctor working in a government hospital. My mother is a professor of English in a college. My younger brother and sister read in class viii. They are very sharp. Now I am fourteen. I am in class ix. At present I cannot recollect all the memories of my childhood. But some of the memories of my childhood school days are still vivid in my mind. 

When I was six, my father got me admitted into our village primary school where I spent four years. On the first day when I entered the school compound with my father, the children were enjoying themselves here and there. My mind was troubled with fear that I might not be quite free and easy in their midst. But the warmth with which my classmates received me dispelled all my fears. 

My heart began to beat fast when I was taken to the Headmaster but his smiling face and gentle words put me at ease. He used to inspire me to He loved me very much. He was my best guide. Though I have put me at ease. He used to inspire me to do well in the examinations. him. He loved me very much. He was my best guide. Though I have left that school, I would never forget

অর্থঃ আমি আমার বাবা-মা, দাদা এবং দাদীর সাথে থাকি। আমরা তিন ভাই বোন। আমি তাদের মধ্যে বড়। আমার দাদা একজন অবসরপ্রাপ্ত সরকারি স্কুল শিক্ষক। বর্তমানে তিনি সামাজিক কর্মকান্ডে সময় কাটাচ্ছেন। আমার দাদি একজন সুন্দর বুড়ি।

আমার বাবা সরকারি হাসপাতালে কর্মরত ডাক্তার। আমার মা একটি কলেজে ইংরেজির অধ্যাপক। আমার ছোট ভাই ও বোন ক্লাস viii এ পড়ে। তারা খুব ধারালো হয়. এখন আমার বয়স চৌদ্দ। আমি নবম শ্রেণীতে পড়ি। বর্তমানে শৈশবের সব স্মৃতি মনে করতে পারছি না। কিন্তু আমার শৈশবের স্কুল দিনের কিছু স্মৃতি এখনও আমার মনে প্রাণবন্ত।

আমার বয়স যখন ছয়, আমার বাবা আমাকে আমাদের গ্রামের প্রাথমিক বিদ্যালয়ে ভর্তি করিয়েছিলেন যেখানে আমি চার বছর কাটিয়েছিলাম। প্রথম দিন যখন আমি আমার বাবার সাথে স্কুল কম্পাউন্ডে প্রবেশ করি তখন শিশুরা এখানে-সেখানে আনন্দ করছিল। আমার মন ভয়ে উদ্বিগ্ন ছিল যে আমি তাদের মাঝে পুরোপুরি স্বাধীন এবং সহজ হতে পারি না। কিন্তু আমার সহপাঠীরা যে উষ্ণতার সাথে আমাকে গ্রহণ করেছিল তা আমার সমস্ত ভয় দূর করে দিয়েছিল।

যখন আমাকে প্রধান শিক্ষকের কাছে নিয়ে যাওয়া হয় তখন আমার হৃৎপিণ্ড দ্রুত স্পন্দিত হতে থাকে কিন্তু তার হাসিমাখা মুখ এবং মৃদু কথা আমাকে স্বস্তি দেয়। তিনি আমাকে অনুপ্রাণিত করতেন তিনি আমাকে খুব ভালোবাসতেন। তিনি আমার সেরা গাইড ছিলেন। যদিও আমাকে স্বস্তি দিয়েছে। তিনি আমাকে পরীক্ষায় ভালো করার জন্য অনুপ্রাণিত করতেন। তাকে. তিনি আমাকে খুব ভালোবাসতেন। তিনি আমার সেরা গাইড ছিলেন। যদিও আমি সেই স্কুল ছেড়ে এসেছি, আমি কখনই ভুলব না

My Childhood Memories Paragraph

Childhood is the first stage of our life. It is a period of relaxing, and we can spend time without any tension. worry, or pressure. We spend that fantastic time with great joy and happiness. When we become adults, memories of childhood become hazy. But from time to time they peep through the windows of our mind. They cheer our hearts and make us forget sorrow. I often look back to my childhood days and try to gather joy from their happy memory. I was born in a village in the district of Habigarn where I passed my childhood. Many things happened in my childhood days but I cannot remember. all of them. I can remember the happy days with my parents. My family consisted of my parents. myself, my sister and my grandmother. My grandmother was very dear to me because she told me nice nursery rhymes and fairy tales. My education began with a picture book. I could not forget the very fast day at school which was a very pleasant experience for me. My heart began to beat faster Mien I was taken to the Headmaster. But his smiling face and gentle words endeared him to me. When I remember my childhood, I feel a pulsation of joy in my mind. I will never forget the golden days of my life. Really the childhood memories are very charming. 

অনুবাদঃ শৈশব আমাদের জীবনের প্রথম স্তর। এটি একটি বিশ্রামের সময়, এবং আমরা কোনও টেনশন ছাড়াই সময় কাটাতে পারি। উদ্বেগ, বা চাপ। আমরা সেই চমত্কার সময়টি অত্যন্ত আনন্দ এবং আনন্দের সাথে কাটাই। আমরা যখন প্রাপ্তবয়স্ক হই, তখন শৈশবের স্মৃতি ঝাপসা হয়ে যায়। কিন্তু সময়ে সময়ে তারা আমাদের মনের জানালা দিয়ে উঁকি দেয়। তারা আমাদের হৃদয়কে আনন্দ দেয় এবং আমাদের দুঃখ ভুলে যায়। আমি প্রায়শই আমার শৈশবের দিনগুলির দিকে ফিরে তাকাই এবং তাদের সুখী স্মৃতি থেকে আনন্দ সংগ্রহ করার চেষ্টা করি। আমার জন্ম হবিগর্ন জেলার একটি গ্রামে যেখানে আমার শৈশব কেটেছে। ছোটবেলায় অনেক ঘটনা ঘটেছিল কিন্তু মনে করতে পারি না। তাদের সবাই. আমি আমার বাবা-মায়ের সাথে আনন্দের দিনগুলি মনে করতে পারি। আমার পরিবার আমার বাবা-মা নিয়ে গঠিত। আমি, আমার বোন এবং আমার দাদী। আমার দাদি আমার খুব প্রিয় ছিলেন কারণ তিনি আমাকে সুন্দর নার্সারি ছড়া এবং রূপকথার গল্প বলতেন। আমার শিক্ষা শুরু হয়েছিল ছবির বই দিয়ে। আমি স্কুলে খুব দ্রুত দিন ভুলতে পারিনি যা আমার জন্য একটি খুব আনন্দদায়ক অভিজ্ঞতা ছিল। আমার হৃৎপিণ্ড দ্রুত স্পন্দিত হতে থাকে মিয়েন আমাকে হেডমাস্টারের কাছে নিয়ে যাওয়া হয়। কিন্তু তার হাস্যোজ্জ্বল মুখ এবং মৃদু শব্দ তাকে আমার কাছে প্রিয় করে তুলেছিল। ছোটবেলার কথা মনে পড়লে মনের মধ্যে আনন্দের স্পন্দন অনুভব করি। আমি আমার জীবনের সোনালী দিনগুলি কখনই ভুলব না। সত্যিই শৈশবের স্মৃতিগুলো খুব মনোমুগ্ধকর।

The End Of The Article: my childhood memories paragraph 120 words

We Have Learned So Far short essay my childhood memories paragraph 150 words. If You Like Today's my childhood memories paragraph 200 words, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. my childhood memories paragraph 150 words, my childhood memories paragraph 300 words, my childhood memories paragraph 250 words, my childhood memories paragraph 50 words, my childhood memories paragraph 120 words, short essay my childhood memories paragraph 150 words, my childhood memories paragraph 200 words, essay writing my childhood memories paragraph 150 words, my childhood memories paragraph 500 words, my childhood memories paragraph 100 words

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url

Google News এ আমাদের ফলো করুন