লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

My Garden Paragraph For Class 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

 Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is My Garden Paragraph For Class 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. If you want to get my garden paragraph for class 6 Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic my garden paragraph for class 6.

My Garden Paragraph
My Garden Paragraph

My Garden Paragraph For Class 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

  • Where have you made the garden? 
  • How have you fenced it? 
  • What have you planted in it? 
  • What do you do in the morning and in the evening? 
  • How do you feel when you see the plants are in flowers? 
  • What is the effect of gardening? 

My Garden Paragraph

I have a garden in front of my reading room. Whenever I get time, I work in it. I loose the soil with the spade and weed out the grass. I water the plants regularly. I also put a fence around my garden so that cattle or naughty children can not do any harm to my garden. 

In the morning my heart leaps up with joy to see my garden full of various flowers. They spread (y) a sweet smell. The garden also looks very charming. I also grow various kinds of vegetables in one corner of my garden. 

The beauty and sweet smell of different flowers make me jolly. On holidays I work more in my garden. When my friends come to our home, I take them into my garden and show them various flowers. They become very glad to see my garden and thank me. It has improved my body and mind. Before making this garden I was a boy of ill health. 

I did not feel hungry. I lost my taste for food. Day by day I became weak. I started the garden to have a sound health and my health, in fact, improved. Everyday I work in the garden at least for an hour. As a result of it my blood runs well.

অর্থঃ আমার পড়ার ঘরের সামনে একটা বাগান আছে। সময় পেলেই কাজ করি। আমি কোদাল দিয়ে মাটি আলগা করি এবং ঘাস নিড়ানি। আমি গাছে নিয়মিত জল দিই। আমি আমার বাগানের চারপাশে বেড়া দিয়েছি যাতে গবাদি পশু বা দুষ্টু বাচ্চারা আমার বাগানের কোন ক্ষতি করতে না পারে।

সকালবেলা নানান ফুলে ভরা আমার বাগান দেখে আমার মন আনন্দে লাফিয়ে ওঠে। তারা (y) একটি মিষ্টি গন্ধ ছড়ায়। বাগানটিও দেখতে খুব মনোমুগ্ধকর। আমি আমার বাগানের এক কোণে বিভিন্ন ধরনের সবজি চাষ করি।

বিভিন্ন ফুলের সৌন্দর্য ও মিষ্টি গন্ধ আমাকে আনন্দিত করে। ছুটির দিনে আমি আমার বাগানে বেশি কাজ করি। আমার বন্ধুরা যখন আমাদের বাড়িতে আসে, আমি তাদের আমার বাগানে নিয়ে যাই এবং তাদের বিভিন্ন ফুল দেখাই। তারা আমার বাগান দেখে খুব খুশি হয় এবং আমাকে ধন্যবাদ জানায়। এটা আমার শরীর ও মনের উন্নতি করেছে। এই বাগান করার আগে আমি অসুস্থ ছেলে ছিলাম।

আমার ক্ষুধা লাগেনি। আমি খাবারের স্বাদ হারিয়ে ফেলেছি। দিনে দিনে আমি দুর্বল হয়ে পড়ি। আমি একটি সুস্বাস্থ্যের জন্য বাগানটি শুরু করেছি এবং আমার স্বাস্থ্যের উন্নতি হয়েছে। প্রতিদিন আমি অন্তত এক ঘণ্টা বাগানে কাজ করি। ফলে আমার রক্ত ​​ভালোই চলে।

The End Of The Article: my garden paragraph for class 3

We Have Learned So Far my garden paragraph for class 3. If You Like Today's my garden paragraph for class 3, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. my garden paragraph for class 3, my garden paragraph for class 6, my garden paragraph class 6, my garden paragraph class 3, my garden paragraph class 5, my garden paragraph for class 8, my garden paragraph for class 5, my garden paragraph class 4, my garden paragraph for class 7, my garden paragraph for class 4, my garden paragraph for class 10, my garden paragraph for class 2, my garden paragraph for class 1, my garden paragraph writing

Next Post Previous Post