লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

Necessity Of Sports Paragraph

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Necessity Of Sports Paragraph. If you want to get Necessity Of Sports Paragraph Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Necessity Of Sports Paragraph.

Necessity Of Sports Paragraph
Necessity Of Sports Paragraph

Necessity Of Sports Paragraph

(a) Why are sports necessary? 

(b) What type of sports are very popular? 

(c) Do sports help us any! how? 

(d) Do you take part in sports? 

(e) Do sports strengthen international brotherhood? 

Necessity Of Sports Paragraph

Sports are very essential for us. There are various types of sports. Among them cricket, football, volleyball, swimming etc. are very popular. All types of sports are beneficial to us. There is relation between the body and the mind "A sound mind in a sound body" is a wise saying. In order to win success in life we should have sound health which depends on regular participation in games and sports. Sports keep us physically fit. Sports exercise an important influence in forming one's personality. Another value of sports and games is that they are excellent means of recreation. Sports give fresh vigour and energy and make us forget our cares and anxieties. Sports also teach! us coolness, courage and self control. I am fond of playing outdoor games especially football. Sports strengthen international brotherhood. The sports venue becomes a meeting place of people from different countries when people of different nations get together. On the occasion of an international sporting event they come to close to each other sharing views, opinions and feelings.

অর্থঃ খেলাধুলা আমাদের জন্য খুবই প্রয়োজনীয়। বিভিন্ন ধরনের খেলাধুলা আছে। এর মধ্যে ক্রিকেট, ফুটবল, ভলিবল, সাঁতার ইত্যাদি খুবই জনপ্রিয়। সব ধরনের খেলাধুলা আমাদের জন্য উপকারী। শরীর এবং মনের মধ্যে সম্পর্ক আছে "একটি সুস্থ শরীরে একটি ভাল মন" একটি বিজ্ঞ উক্তি। জীবনে সাফল্য পেতে হলে আমাদের সুস্বাস্থ্য থাকতে হবে যা খেলা এবং খেলাধুলায় নিয়মিত অংশগ্রহণের উপর নির্ভর করে। খেলাধুলা আমাদের শারীরিকভাবে সুস্থ রাখে। খেলাধুলা একজন ব্যক্তির ব্যক্তিত্ব গঠনে একটি গুরুত্বপূর্ণ প্রভাব ফেলে। খেলাধুলা এবং খেলার আরেকটি মূল্য হল যে তারা বিনোদনের চমৎকার মাধ্যম। খেলাধুলা তাজা প্রাণশক্তি এবং শক্তি দেয় এবং আমাদের যত্ন এবং উদ্বেগ ভুলে যায়। খেলাধুলাও শেখায়! আমাদের শীতলতা, সাহস এবং আত্মনিয়ন্ত্রণ। আমি আউটডোর গেমস বিশেষ করে ফুটবল খেলতে পছন্দ করি। খেলাধুলা আন্তর্জাতিক ভ্রাতৃত্বকে শক্তিশালী করে। বিভিন্ন দেশের মানুষ একত্রিত হলে ক্রীড়া স্থানটি বিভিন্ন দেশের মানুষের মিলনস্থলে পরিণত হয়। একটি আন্তর্জাতিক ক্রীড়া ইভেন্টের উপলক্ষ্যে তারা মতামত, মতামত এবং অনুভূতি ভাগ করে একে অপরের কাছাকাছি আসে।

The End Of The Article: Necessity Of Sports Paragraph

We Have Learned So Far Necessity Of Sports Paragraph. If You Like Today's Necessity Of Sports Paragraph, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post