business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Road Safety Paragraph in 100 Words

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Road Safety Paragraph in 100 Words. If you want to get Road Safety Paragraph in 100 Words Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Road Safety Paragraph in 100 Words.

Road Safety Paragraph
Road Safety Paragraph 

Road Safety Paragraph

Road safety refers to the methods used for preventing road crashes and protect the road users such as pedestrians, cyclists, bikers and other vehicle-passengers and drivers from getting injured or killed. The main goal of road safety measures is to minimize the impact speed that affects the severity of the accident. It is estimated that around one million people die each year in road accidents. The issue is more critical in developing nations. Serious injuries are caused due to severe speeding up. The speed of the vehicles should be limited so as to ease the impact speed that can cause severe injuries to the victims. The other factors that can cause accidents are driver's illness or fatigue, drink and drive, vehicles' break fails or steering failure and poor roadside zones and so on. Safety can be improved by driving responsibl designing the vehicles in a way to decrease the intensity of the crash. Besides improvement in the road constructions, the basic strategy of road safety system is to ensure and encourage more responsible and safe driving as well as reduce the traffic flow.

অর্থঃ সড়ক নিরাপত্তা বলতে সড়ক দুর্ঘটনা প্রতিরোধে ব্যবহৃত পদ্ধতি এবং পথচারী, সাইকেল আরোহী, বাইকার এবং অন্যান্য যানবাহন-যাত্রী এবং চালকদের আহত বা নিহত হওয়া থেকে রক্ষা করার জন্য ব্যবহৃত পদ্ধতিকে বোঝায়। সড়ক নিরাপত্তা ব্যবস্থার প্রধান লক্ষ্য হল দুর্ঘটনার তীব্রতাকে প্রভাবিত করে এমন প্রভাবের গতি কমিয়ে আনা। অনুমান করা হয় যে প্রতি বছর প্রায় এক মিলিয়ন মানুষ সড়ক দুর্ঘটনায় মারা যায়। উন্নয়নশীল দেশগুলিতে বিষয়টি আরও জটিল। তীব্র গতিতে চলার কারণে গুরুতর জখম হয়। যানবাহনের গতি সীমিত হওয়া উচিত যাতে আঘাতের গতি কমানো যায় যা ক্ষতিগ্রস্তদের গুরুতর আঘাতের কারণ হতে পারে। দুর্ঘটনার কারণ হতে পারে এমন অন্যান্য কারণগুলি হল চালকের অসুস্থতা বা ক্লান্তি, মদ্যপান এবং গাড়ি চালানো, যানবাহনের বিরতি বা স্টিয়ারিং ব্যর্থতা এবং দুর্বল রাস্তার পাশের অঞ্চল ইত্যাদি। দুর্ঘটনার তীব্রতা হ্রাস করার জন্য যানবাহনগুলিকে দায়বদ্ধভাবে ডিজাইন করে ড্রাইভিং করে নিরাপত্তা উন্নত করা যেতে পারে। সড়ক নির্মাণে উন্নতির পাশাপাশি, সড়ক নিরাপত্তা ব্যবস্থার মূল কৌশল হল আরো দায়িত্বশীল ও নিরাপদ ড্রাইভিং নিশ্চিত করা এবং উৎসাহিত করা এবং সেইসাথে ট্রাফিক প্রবাহ কমানো।

The End Of The Article: Road Safety Paragraph in 100 Words

We Have Learned So Far Road Safety Paragraph in 100 Words. If You Like Today's Road Safety Paragraph in 100 Words, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post