লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

Your College Canteen Paragraph

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Your College Canteen Paragraph. If you want to get Your College Canteen Paragraph Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Your College Canteen Paragraph.

Your College Canteen Paragraph
Your College Canteen Paragraph

Your College Canteen Paragraph

  • What is a college canteen? 
  • Why is it necessary? 
  • Where is it situated? 
  • How is the decoration of your canteen? 
  • What are sold in the canteen? 
  • Why is it favourite to you? 

Your College Canteen Paragraph

A college canteen is a restaurant set up in the college campus to supply food and drink to its students and teachers. Our college begins at 8am and ends at 4pm. Most of the students have practical classes of different subjects. We have to stay longer. So it is not possible to pass this long period without taking any snack or tiffin. Moreover sometimes teachers and students come to college without taking breakfast. Here lies the necessity of our college canteen. It is housed in the ground floor of the main building. It is very spacious, neat and clean. The seating arrangement is very fine. There are many chairs and tables to sit and enjoy food. Hot tea, coffee, loaves of bread, banana, biscuits, sweets and various kinds of hand made snacks are available. There are two cooks and some two or three boys to serve us. A manager sits behind the cash box and receives money. During the off period we go there and take tea or coffee and other light tiffin. Thus we remove our tiredness and gain energy. It is a place of rest, friendship discussion and recreation. For all these reasons our college canteen is very favourite to us.

অর্থঃ একটি কলেজ ক্যান্টিন হল একটি রেস্তোরাঁ যা কলেজ ক্যাম্পাসে তার ছাত্র এবং শিক্ষকদের খাবার ও পানীয় সরবরাহ করার জন্য স্থাপন করা হয়। আমাদের কলেজ সকাল ৮টায় শুরু হয় এবং বিকেল ৪টায় শেষ হয়। বেশিরভাগ শিক্ষার্থীরই বিভিন্ন বিষয়ের ব্যবহারিক ক্লাস রয়েছে। আমাদের আরও বেশি সময় থাকতে হবে। তাই নাস্তা বা টিফিন না নিয়ে এই দীর্ঘ সময় পার করা সম্ভব নয়। তাছাড়া অনেক সময় শিক্ষক-শিক্ষার্থীরা নাস্তা না নিয়েই কলেজে আসেন। এখানে আমাদের কলেজের ক্যান্টিনের প্রয়োজনীয়তা রয়েছে। এটি মূল ভবনের নিচতলায় অবস্থিত। এটি খুব প্রশস্ত, ঝরঝরে এবং পরিষ্কার। বসার ব্যবস্থা খুবই সুন্দর। এখানে বসে খাবার উপভোগ করার জন্য অনেক চেয়ার এবং টেবিল রয়েছে। গরম চা, কফি, পাউরুটি, কলা, বিস্কুট, মিষ্টিসহ বিভিন্ন ধরনের হাতে তৈরি খাবার পাওয়া যায়। আমাদের পরিবেশন করার জন্য দু'জন রাঁধুনি এবং কয়েকজন দু-তিনজন ছেলে আছে। একজন ম্যানেজার ক্যাশ বাক্সের পিছনে বসে টাকা গ্রহণ করেন। অফ পিরিয়ডের সময় আমরা সেখানে গিয়ে চা বা কফি এবং অন্যান্য হালকা টিফিন নিই। এভাবে আমরা আমাদের ক্লান্তি দূর করি এবং শক্তি লাভ করি। এটি বিশ্রাম, বন্ধুত্বের আলোচনা এবং বিনোদনের জায়গা। এই সব কারণে আমাদের কলেজের ক্যান্টিন আমাদের খুব প্রিয়।

The End Of The Article: Your College Canteen Paragraph

We Have Learned So Far Your College Canteen Paragraph. If You Like Today's Your College Canteen Paragraph, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post