business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Hakaluki haor Summary hsc

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Hakaluki haor Summary hsc. If you want to get Hakaluki haor Summary hsc Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Hakaluki haor Summary hsc.

Hakaluki haor Summary hsc
Hakaluki haor Summary hsc

Hakaluki haor Summary hsc

Hakaluki haor is known as a good grazing land in winter. People areas send their herds for grazing. During this time, herders make tempo a good grazing land in winter. People from villages around the Haor and also from distant animals for a period of 4-5 months. The Haor had very dense swamp forests in the pagrazing. During this time, herders make temporary shelters near the beels and graze their months. The Haor had very dense swamp forests in the past, but deforestation and a lack of conservation practices have virtually destroyed this unique forest in the last two decades. swamp forests still exist in the area of which one is in Chatlabeel and the other near the village or hallkrishnapu. the exception of these two swamp forest patches, the vegetation surrounding HakalukiHaor is unique. It includes both swamp forest as well as mixed evergreen rain forest. Thatching material is the most useful natural wetland product of the area. The haor system provides a wide range of economic and non-economic benefits to the local people as well as to the people of Bangladesh.

Summary: During winter, people from surrounding areas come to the haor for grazing their animals in its beels. They stay there for 4-5 months. However, though there were dense swamp forests in the haor, only two of them now exist in want of preservation. Still, the Hakalukihaor is exceptional with its swamp forest patches and rain forest. Besides, it benefits people widely both economically and non-economically. People collect thatching! material from the haor.

অনুবাদঃ হাকালুকি হাওর শীতকালে ভালো চারণভূমি হিসেবে পরিচিত। এলাকাবাসী তাদের পশুদের চরাতে পাঠায়। এই সময়ে পশুপালকরা শীতকালে টেম্পোকে একটি ভাল চারণভূমি করে তোলে। হাওরের আশেপাশের গ্রামের মানুষ এবং দূরের পশুদের থেকেও ৪-৫ মাস ধরে। হাওরের চরাঞ্চলে খুব ঘন জলাভূমি ছিল। এই সময়ে, পশুপালকরা বিলের কাছে অস্থায়ী আশ্রয় তৈরি করে এবং তাদের মাস চরায়। অতীতে হাওরে খুব ঘন জলাভূমি ছিল, কিন্তু বন উজাড় এবং সংরক্ষণ অনুশীলনের অভাব গত দুই দশকে এই অনন্য বনটিকে কার্যত ধ্বংস করেছে। একটি চাতলাবিলে এবং অন্যটি হলকৃষ্ণপু গ্রামের কাছাকাছি এলাকায় এখনও জলাজঙ্গল রয়েছে। এই দুটি জলাভূমির বনভূমির ব্যতিক্রম, হাকালুকি হাওরের চারপাশের গাছপালা অনন্য। এতে সোয়াম্প ফরেস্টের পাশাপাশি মিশ্র চিরহরিৎ রেইন ফরেস্ট উভয়ই অন্তর্ভুক্ত রয়েছে। থ্যাচিং উপাদান এই এলাকার সবচেয়ে দরকারী প্রাকৃতিক জলাভূমি পণ্য। হাওর ব্যবস্থা স্থানীয় জনগণের পাশাপাশি বাংলাদেশের জনগণের জন্য বিস্তৃত অর্থনৈতিক ও অ-অর্থনৈতিক সুবিধা প্রদান করে।

সারসংক্ষেপ: শীতকালে আশপাশের এলাকা থেকে মানুষ হাওরে আসে বিলের মধ্যে পশু চরাতে। তারা সেখানে ৪-৫ মাস থাকে। তবে হাওরে ঘন জলাভূমি থাকলেও সংরক্ষণের অভাবে তাদের মধ্যে মাত্র দুটি এখন বিদ্যমান। তবুও, হাকালুকিহাওর তার জলাভূমির প্যাচ এবং রেইন ফরেস্টের সাথে ব্যতিক্রমী। এছাড়াও, এটি অর্থনৈতিক এবং অ-অর্থনৈতিকভাবে জনগণকে ব্যাপকভাবে উপকৃত করে। মানুষ ছোলা সংগ্রহ করে! হাওর থেকে উপাদান।

The End Of The Article: Hakaluki haor Summary hsc

We Have Learned So Far Hakaluki haor Summary hsc. If You Like Today's Hakaluki haor Summary hsc, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post