business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

The Negro is Still Not Free Summary

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is The Negro is Still Not Free Summary. If you want to get The Negro is Still Not Free Summary Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic The Negro is Still Not Free Summary.

The Negro is Still Not Free Summary
The Negro is Still Not Free Summary

The Negro is Still Not Free Summary

The Negro is still not free. The life of the Negro is still sadly crippled by the manacles of segregation and the chains of discrimination. The Negro lives on a lonely island of poverty in the midst of a vast ocean of material prosperity. The Negro is still languishing in the corners of American society and finds himself an exile in his own land. So, we have come here today to dramatise a shameful condition. I say to you today, my friends, so even though we face the difficulties of today and tomorrow, I still have a dream. It is a dream deeply rooted in the American dream. I have a dream that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed: We hold these truths to be self-evident; that all men are created equal. I have a dream that one day on the red hills of Georgia, the sons of former slaves and the sons of former slave owners will be able to sit down together at the table of brotherhood.

Summary: The passage is about the racial discrimination prevailing in the American society against the Negro. Indicating the miserable condition of the black people, Martin Luther King Jr. mentioned his dreams regarding the rights of these black people. He believed that all people were created equal by God. So, there should be no discrimination. He dreamt that the black would be treated equally everywhere and would be able to mix freely with the white people and develop brotherhood among them.

অনুবাদঃ নিগ্রো এখনও মুক্ত নয়। নিগ্রোর জীবন এখনও পৃথকীকরণের ম্যানাকলস এবং বৈষম্যের শৃঙ্খলা দ্বারা দুঃখজনকভাবে পঙ্গু। নিগ্রো বৈষয়িক সমৃদ্ধির বিশাল সমুদ্রের মাঝে দারিদ্র্যের একাকী দ্বীপে বাস করে। নিগ্রো এখনও আমেরিকান সমাজের কোণে নিচে পড়ছে এবং নিজেকে নিজের দেশে নির্বাসিত বলে মনে করে। সুতরাং, আমরা আজ এখানে একটি লজ্জাজনক অবস্থা নাটকীয় করতে এসেছি। আমি আজ আপনাকে বলছি, আমার বন্ধুরা, তাই আমরা আজ এবং আগামীকালের সমস্যার মুখোমুখি হলেও আমার এখনও একটি স্বপ্ন আছে। এটি আমেরিকান স্বপ্নের গভীরভাবে জড়িত একটি স্বপ্ন। আমার একটি স্বপ্ন আছে যে একদিন এই জাতিটি উঠে এসে এর ধর্মের সত্যিকারের অর্থটি বেঁচে থাকবে: আমরা এই সত্যগুলিকে স্ব-স্পষ্ট বলে মনে করি; যে সমস্ত পুরুষ সমান তৈরি করা হয়। আমার একটি স্বপ্ন আছে যে একদিন জর্জিয়ার রেড হিলসে, প্রাক্তন দাসদের পুত্র এবং প্রাক্তন দাস মালিকদের পুত্ররা ব্রাদারহুডের টেবিলে একসাথে বসতে সক্ষম হবেন।

সংক্ষিপ্তসার: এই উত্তরণটি নিগ্রোর বিরুদ্ধে আমেরিকান সমাজে বিরাজমান জাতিগত বৈষম্য সম্পর্কে। কৃষ্ণাঙ্গদের দু: খজনক অবস্থার ইঙ্গিত দিয়ে মার্টিন লুথার কিং জুনিয়র এই কৃষ্ণাঙ্গদের অধিকার সম্পর্কে তাঁর স্বপ্নের কথা উল্লেখ করেছিলেন। তিনি বিশ্বাস করেছিলেন যে সমস্ত মানুষ God শ্বরের দ্বারা সমানভাবে তৈরি হয়েছিল। সুতরাং, কোনও বৈষম্য হওয়া উচিত নয়। তিনি স্বপ্ন দেখেছিলেন যে কালোটি সর্বত্র সমানভাবে আচরণ করা হবে এবং সাদা লোকদের সাথে নির্দ্বিধায় মিশ্রিত করতে এবং তাদের মধ্যে ভ্রাতৃত্ব বিকাশ করতে সক্ষম হবে।

The End Of The Article: The Negro is Still Not Free Summary

We Have Learned So Far The Negro is Still Not Free Summary. If You Like Today's The Negro is Still Not Free Summary, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.


Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url