business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

A Rickshaw Puller Composition | A Rickshaw Puller Essay

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is A Rickshaw Puller Composition | A Rickshaw Puller Essay. If you want to get A Rickshaw Puller Composition | A Rickshaw Puller Essay Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic A Rickshaw Puller Composition | A Rickshaw Puller Essay.

A Rickshaw Puller Composition | A Rickshaw Puller Essay
A Rickshaw Puller Composition | A Rickshaw Puller Essay

A Rickshaw Puller Composition

I am a rickshaw-driver and popularly known as 'rickshawala' In our part of the world. That is the name by which I a n called. Sometimes passengers shorten my title and call out 'Halloo, rickshaw', as if I am the vehicle that I ply. But I know 'what they mean and at once rush to their service. I cannot afford to have any false sense of vanity either. 

I am poor but not miserable. I suffer poverty but no unhappiness. I feel proud to earn my living by the honest sweat of my brow. I thank my star that I am not a thief. 

I drive a three-wheeled vehicle that you call 'rickshaw'. I do not own my carriage yet but hope to buy one in the near future. Nonetheless I love the 'rickshaw' that gives me an honourable living. l love it with the care of a father and always ply with caution and tenderness. I keep it neat and tidy and protect it from rain and sun. 

Shall I tell you a bit of my daily life? Yes, let me tell you. You may find it somewhat interesting. I rise quite early in the morning. eat my poor but pleasant breakfast, and go out with my three-wheeled car. At times I have to paddle a long way off before I get a passenger. As the sun rises higher and higher, my trouble increases. How difficult it is, after all to drive along several maunds of weight with no stronger things than two human legs. And often I have to run for miles without any income. But on the whole my income is good. After meeting the dues of the cruel, I am left enough to feed my family except on rare occasions when natural calamities disturb my work. Usually I work from morning to sunset, with a break in the midday for lunch. Generally after a long trip, I rest for a while and take some repast. 

I have a home- a small but loving home where I live with my loving wife and beloved children. When I go out in the morning, my children see me off at the door. When I return home in the evening they receive me on the adjacent road. They rush out of my small cottage as soon as they hear the sound of my bell. As I go in with them, my loving wife receives me with a smile and then sits by me fanning off my fatigue. Shortly. afterward we all eat our dinner together and go to bed rather early. 

But on top of all my joys I have a permanent fear which robs me of much of the relish of life. I have no security. I am now young and energetic and can keep off starvation by the power of my muscles. But what will happen when I grow old? Who will feed my children on n o God and believe firmly that He I fall sick or die of an accident? Whenever I think of these problems, I find no reply. But I dependwill give me and my family the protection we deserve. 

অনুবাদঃ আমি একজন রিকশাচালক এবং বিশ্বের আমাদের অংশে 'রিকশাওয়ালা' নামে পরিচিত। যে নাম দ্বারা আমি একটি n বলা হয়. কখনও কখনও যাত্রীরা আমার শিরোনাম ছোট করে 'হ্যালু, রিকশা' বলে ডাকে, যেন আমিই যে বাহন চালাই। কিন্তু আমি জানি 'তারা কী বোঝায় এবং সঙ্গে সঙ্গে তাদের সেবায় ছুটে যায়। আমি অহংকার কোন মিথ্যা ধারনা আছে সামর্থ্য না.

আমি গরীব কিন্তু দুঃখী নই। আমি দারিদ্র্য ভোগ করি কিন্তু কোন দুঃখ নেই। আমার কপালের সৎ ঘাম দিয়ে জীবিকা নির্বাহ করতে পেরে আমি গর্বিত বোধ করি। আমি আমার তারকাকে ধন্যবাদ জানাই যে আমি চোর নই।

আমি তিন চাকার বাহন চালাই যেটাকে তুমি 'রিকশা' বল। আমি এখনও আমার গাড়ির মালিক নই তবে অদূর ভবিষ্যতে একটি কেনার আশা করি৷ তবুও আমি 'রিকশা' ভালোবাসি যা আমাকে সম্মানজনক জীবনযাপন করে। আমি এটিকে একজন পিতার যত্নের সাথে ভালবাসি এবং সর্বদা সতর্কতা এবং কোমলতার সাথে চলাফেরা করি। আমি এটিকে পরিষ্কার-পরিচ্ছন্ন রাখি এবং বৃষ্টি ও রোদ থেকে রক্ষা করি।

আমি কি তোমাকে আমার দৈনন্দিন জীবনের কিছু কথা বলব? হ্যাঁ, আমাকে বলতে দিন. আপনি এটি কিছুটা আকর্ষণীয় খুঁজে পেতে পারেন. আমি খুব ভোরে উঠি। আমার দরিদ্র কিন্তু মনোরম প্রাতঃরাশ খাও, এবং আমার তিন চাকার গাড়ি নিয়ে বের হও। অনেক সময় যাত্রী পাবার আগেই আমাকে প্যাডেল করে অনেক দূর যেতে হয়। সূর্য যত উপরে উঠছে ততই আমার কষ্ট বাড়ছে। কতই না কঠিন, মানুষের দুই পায়ের চেয়ে শক্তিশালী জিনিস ছাড়াই কয়েক মণ ওজন নিয়ে গাড়ি চালানো। এবং প্রায়শই আমাকে কোন আয় ছাড়াই মাইল ছুটতে হয়। তবে সব মিলিয়ে আমার আয় ভালো। নিষ্ঠুরদের পাওনা মেটানোর পর, প্রাকৃতিক দুর্যোগ আমার কাজে ব্যাঘাত ঘটায় এমন বিরল ঘটনা ছাড়া আমার পরিবারকে খাওয়ানোর জন্য আমি যথেষ্ট বাকি। সাধারণত আমি সকাল থেকে সূর্যাস্ত পর্যন্ত কাজ করি, দুপুরের খাবারের জন্য বিরতি দিয়ে। সাধারণত একটি দীর্ঘ ভ্রমণের পরে, আমি কিছুক্ষণ বিশ্রাম করি এবং কিছুক্ষণ বিশ্রাম নিই।

আমার একটি বাড়ি আছে- একটি ছোট কিন্তু প্রেমময় বাড়ি যেখানে আমি আমার প্রেমময় স্ত্রী এবং প্রিয় সন্তানদের সাথে থাকি। আমি যখন সকালে বাইরে যাই, আমার বাচ্চারা আমাকে দরজায় দেখে ফেলে। সন্ধ্যায় বাসায় ফিরলে পাশের রাস্তায় তারা আমাকে রিসিভ করে। আমার ঘণ্টার আওয়াজ শুনেই ওরা আমার ছোট্ট কুটির থেকে ছুটে আসে। আমি যখন তাদের সাথে ভিতরে যাই, আমার প্রেমময় স্ত্রী হাসিমুখে আমাকে গ্রহণ করেন এবং তারপরে আমার ক্লান্তি দূর করে আমার পাশে বসেন। অল্প সময়ের মধ্যে। তারপর আমরা সবাই মিলে আমাদের রাতের খাবার খেয়ে একটু তাড়াতাড়ি ঘুমাতে যাই।

কিন্তু আমার সমস্ত আনন্দের উপরে আমার একটি স্থায়ী ভয় আছে যা আমাকে জীবনের অনেক স্বাদ কেড়ে নেয়। আমার কোনো নিরাপত্তা নেই। আমি এখন তরুণ এবং উদ্যমী এবং আমার পেশীর শক্তির দ্বারা অনাহার বন্ধ রাখতে পারি। কিন্তু বুড়ো হয়ে গেলে কী হবে? কে আমার সন্তানদের ঈশ্বরের উপর খাওয়াবে এবং দৃঢ়ভাবে বিশ্বাস করবে যে আমি অসুস্থ হয়ে পড়ি বা দুর্ঘটনায় মারা যাই? যখনই আমি এই সমস্যার কথা ভাবি, আমি কোন উত্তর পাই না। কিন্তু আমি নির্ভর করব আমাকে এবং আমার পরিবারকে আমাদের প্রাপ্য সুরক্ষা দেবে।

The End Of The Article: A Rickshaw Puller Composition | A Rickshaw Puller Essay

We Have Learned So Far A Rickshaw Puller Composition | A Rickshaw Puller Essay. If You Like Today's A Rickshaw Puller Composition | A Rickshaw Puller Essay, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url