business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Drug Addiction Composition for hsc | Drug Addiction Essay 1000 Words

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Drug Addiction Composition for hsc. If you want to get solution of drug addiction essay Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic drug addiction essay 1000 words.

Drug Addiction Composition
Drug Addiction Composition

Drug Addiction Composition

Drug means taking drugs frequently. IL is a kind of intoxicating element that affects the nervous system of our body seriously. There are many kinds of drugs. Narcotics like opium, morphine. heroin. marijuana. cocaine etc. are used by the addicts. These drugs are used for their intoxicating and stimulating effects. If a `person gets addicted to any of these once, he cannot go without them that lead him to death. 

Drugs have terrible effects on human body. They may affect the brain and all internal functions of the body. Sudden withdrawal of drug is more dangerous. The addicts feel intense pain in the body. They sweat heavily and vomit. The treatment of drug addiction is expensive and difficult. 

Drug addiction is a curse of modern civilization. Drugs lead youngsters to go astray and destroy many valuable and beautiful lives. There are some reasons for drug addiction such as, frustration, evil association. availability of intoxicant things. unemployment, failure in love, degradation of religious values, lack of family ties, etc. When a young person falls into a completely hopeless situation, drugs allure him. Sometimes young boys and girls come in contact with drugs out of curiosity. Drug addiction creates social problems. Narcotics are very expensive. So the addicted persons often go for stealing, hijacking and all sorts of misdeeds to procure money. He can. in no circumstances, refrain from taking drugs. He tries to have it at any cost. It helps him to see strange things that have no existence at all to him. The drug-addict also does something that ruins the. peace of the family. He even steals ornaments, utensils, clothes and what not to procure money for buying drugs. So. all other members. of the family remain in tension for his misdeeds. The- fate of the addict is serious. He dies a painful death losing character. He becomes a burden not only for the family but also for the society and also for the nation. In short, he becomes a curse for the nation. 

The remedy for drug-addiction is not very easy. Drug addiction is not only a national but also a global problem. To save our young generation from drug-addiction the government and educated people Should come forward with necessary remedies. Strong measures should be taken to stop the production and trafficking of.drugs. Strict watch should be kept on the borders from where drugs are smuggled in. The police and the vigilant teams should be deployed in the drug-taking places for its prevention. Sufficient clinics should be established to cure drug victims. Finally, each and every parents should be conscious and careful about their children.

Drug addiction is an acute problem in Bangladesh. It is a bane that causes fatal diseases. So more people. Govt. and non-Govt. agencies, conscious young organisations should come forward to fight against it and save our young generation from its devastating effects. Drug-business is punishable and. the highest punishment is death sentence in Bangladesh. This law should be enforced immediately. Using all efforts it should be abolished from the country. 

অনুবাদঃ ড্রাগ মানে ঘন ঘন ওষুধ খাওয়া। আইএল এক ধরনের নেশাজাতীয় উপাদান যা আমাদের শরীরের স্নায়ুতন্ত্রকে মারাত্মকভাবে প্রভাবিত করে। অনেক ধরনের ওষুধ আছে। আফিম, মরফিনের মতো মাদকদ্রব্য। হেরোইন গাঁজা কোকেন ইত্যাদি আসক্তরা ব্যবহার করে। এই ওষুধগুলি তাদের নেশাজনক এবং উত্তেজক প্রভাবগুলির জন্য ব্যবহৃত হয়। যদি একজন ব্যক্তি একবার এগুলোর কোনোটিতে আসক্ত হয়ে পড়ে, তবে সে তাদের ছাড়া যেতে পারে না যা তাকে মৃত্যুর দিকে নিয়ে যায়।

মাদক মানবদেহে ভয়াবহ প্রভাব ফেলে। তারা মস্তিষ্ক এবং শরীরের সমস্ত অভ্যন্তরীণ ফাংশন প্রভাবিত করতে পারে। হঠাৎ করে মাদক সেবন করা আরও বিপজ্জনক। মাদকাসক্তরা শরীরে তীব্র ব্যথা অনুভব করে। তারা প্রচন্ড ঘামে এবং বমি করে। মাদকাসক্তির চিকিৎসা ব্যয়বহুল এবং কঠিন।

মাদকাসক্তি আধুনিক সভ্যতার অভিশাপ। মাদক তরুণদের বিপথে নিয়ে যায় এবং অনেক মূল্যবান ও সুন্দর জীবন ধ্বংস করে। মাদকাসক্তির কিছু কারণ আছে যেমন, হতাশা, মন্দ মেলামেশা। নেশাজাতীয় জিনিসের প্রাপ্যতা। বেকারত্ব, প্রেমে ব্যর্থতা, ধর্মীয় মূল্যবোধের অবক্ষয়, পারিবারিক বন্ধনের অভাব ইত্যাদি। একজন যুবক যখন সম্পূর্ণভাবে আশাহীন অবস্থায় পড়ে তখন মাদক তাকে আকৃষ্ট করে। অনেক সময় অল্পবয়সী ছেলে মেয়েরা কৌতূহলের বশবর্তী হয়ে মাদকের সংস্পর্শে আসে। মাদকাসক্তি সামাজিক সমস্যার সৃষ্টি করে। মাদকদ্রব্য অনেক দামী। তাই আসক্ত ব্যক্তিরা প্রায়ই টাকা সংগ্রহের জন্য চুরি, ছিনতাই এবং সব ধরনের অপকর্মের জন্য যায়। সে পারে. কোন অবস্থাতেই মাদক গ্রহণ করা থেকে বিরত থাকুন। যে কোন মূল্যে তিনি এটি পেতে চেষ্টা করেন। এটি তাকে অদ্ভুত জিনিস দেখতে সাহায্য করে যার তার কাছে কোন অস্তিত্ব নেই। মাদকাসক্তও এমন কিছু করে যা নষ্ট করে দেয়। পরিবারের শান্তি। এমনকি সে অলংকার, বাসনপত্র, জামাকাপড় এবং ওষুধ কেনার জন্য কী কী টাকা জোগাড় করবে না তাও চুরি করে। তাই। অন্যান্য সকল সদস্য। তার অপকর্মের জন্য পরিবারের লোকজন টেনশনে থাকে। - আসক্তের ভাগ্য গুরুতর। চরিত্র হারানোর বেদনাদায়ক মৃত্যুতে তিনি মারা যান। সে শুধু পরিবারের জন্য নয়, সমাজ ও জাতির জন্যও বোঝা হয়ে দাঁড়ায়। মোটকথা সে জাতির জন্য অভিশাপ হয়ে দাঁড়ায়।

মাদকাসক্তির প্রতিকার খুব সহজ নয়। মাদকাসক্তি শুধু একটি জাতীয় সমস্যা নয়, একটি বৈশ্বিক সমস্যা। আমাদের তরুণ প্রজন্মকে মাদকাসক্তি থেকে বাঁচাতে সরকার ও শিক্ষিত জনগণকে প্রয়োজনীয় প্রতিকারে এগিয়ে আসতে হবে। মাদকের উৎপাদন ও পাচার বন্ধে জোরালো ব্যবস্থা নিতে হবে। সীমান্তের যেখান থেকে মাদক পাচার হয় সেদিকে কড়া নজরদারি রাখতে হবে। এর প্রতিরোধের জন্য মাদক গ্রহণের স্থানে পুলিশ ও সতর্ক দল মোতায়েন করতে হবে। মাদকের শিকার ব্যক্তিদের চিকিৎসার জন্য পর্যাপ্ত ক্লিনিক স্থাপন করতে হবে। পরিশেষে, প্রতিটি পিতামাতার উচিত তাদের সন্তানদের সম্পর্কে সচেতন এবং সতর্ক হওয়া।

মাদকাসক্তি বাংলাদেশের একটি গুরুতর সমস্যা। এটি একটি ক্ষতিকারক যা মারাত্মক রোগ সৃষ্টি করে। তাই আরো মানুষ. সরকার এবং বেসরকারি এজেন্সি, সচেতন তরুণ সংগঠনগুলোকে এর বিরুদ্ধে লড়াইয়ে এগিয়ে আসতে হবে এবং এর বিধ্বংসী প্রভাব থেকে আমাদের তরুণ প্রজন্মকে বাঁচাতে হবে। মাদক ব্যবসা দণ্ডনীয় এবং. বাংলাদেশে সর্বোচ্চ শাস্তি মৃত্যুদণ্ড। এই আইন অবিলম্বে কার্যকর করা উচিত। সর্বাত্মক প্রচেষ্টা ব্যবহার করে এটি দেশ থেকে বিলুপ্ত করা উচিত।

The End Of The Article: drug addiction essay in english for 10th class

We Have Learned So Far drug addiction essay in english for 12th class. If You Like Today's drug addiction essay for 2nd year, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. Drug Addiction Composition for hsc, solution of drug addiction essay, causes of drug addiction essay, drug addiction essay 1000 words, drug addiction essay in english for 10th class, drug addiction essay in english for 12th class, drug addiction essay for 2nd year

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url