business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

My First Day at College Essay 100, 150, 200, 250, 300, 500 Words

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is my first day at college essay 300 words. If you want to get my first day at college essay 200 words Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic my first day at college essay 250 words.

My First Day at College Essay
My First Day at College Essay

My First Day at College Essay

All the days of our life are not equally important and memorable. Only a few of these days occupy a corner in our heart. My first day at college is such a day. I shall never forget this day. From my school days I heard a lot about college life from my college going elder brothers and sisters. I formed a very romantic impression of a college life. So, I was eagerly waiting for that happy and romantic college life.

At last the cherished day came. It was the 26th of October 1992. My joys knew no bounds. I put on my new dress and started for Govt. B.L. College at 9 A.M.. I was charmed to see the attractive and beautiful college building. I understood that the college life opened before me a new vision of life and I must go forward.

The whole college campus was crowded by lots of young pupils both male and female. They were all unknown to me. I felt very lonely. I was moving here and there. I was in a fix where to go. At last I met one of my school friends. I was relieved. We exchanged greetings. We went to the notice board of the college and wrote down class routine. There were many new comers. They were also taking the routine. I found that the classes are not held in a particular room. I will have to change my class room. From the routine I also learnt that there were intervals.

When the bell for the first period rang, we entered the room number 223. I found many students sitting. After a while, a well dressed, handsome gentleman entered the class. He was a professor of English. All the students stood up to show him respect. He called over the rolls. He spoke to us very softly in simple and clear English. I liked his speech very much. His speech was meaningful. I listened to him with undivided attention.

Classes on Bengali and other subjects were held. All the teachers were highly qualified. They were very polite and friendly. The professor of Bengali delivered his speech in a polite way. He cut some jokes and made us laugh. Now I can realize that a college teacher is different from a school teacher. During off period I went to the college common room. I was glad to see the college common room. It was well furnished. There were Newspapers, Magazines and Journals. There were also carroms table tennis sets and chess boards etc. I found some students playing and some reading newspapers, magazines and journals. 

The college Assembly Hall was very attractive. It was well decorated and spacious. Meetings, debates and other social functions of the college are held here. 

I visited the science laboratories. It also gave me much joy and pleasure. There were many unknown and great things of the world. I found the science students were busy with their practical classes and experiments. I went to the college botanical garden. Biology Laboratory with frogs, rats. plants and flowers delighted me much.

Another attraction for me at my first day at college was the college library I found thousands of books arranged in shelves and almirahs. I had never seen so many books before. My heart danced with joy.

I was also charmed to see the beautiful college mosque. There was a big pond before the mosque. The The college temple for the Hindus that stands beside the river Bhairh present great scene. The college gymnasium is also worth mentioning. After the end of the class hours I went to the play college gymnasium is also worth mentioning. After the end of th ground. I took part in football with some of my new friends. 

My first day at college is the most memorable day. My college life opened before me a world of responsibilities. It was a day of discovery of my ownself indeed.

অনুবাদঃ আমাদের জীবনের সমস্ত দিন সমান গুরুত্বপূর্ণ এবং স্মরণীয় নয়। এই কয়েকটা দিনই আমাদের হৃদয়ের কোণে জায়গা করে নেয়। কলেজে আমার প্রথম দিন এমন একটি দিন। আমি এই দিনটি কখনও ভুলব না। আমার স্কুল জীবন থেকে কলেজ জীবন সম্পর্কে অনেক শুনেছি আমার কলেজগামী বড় ভাই বোনদের কাছ থেকে। আমি একটি কলেজ জীবনের একটি খুব রোমান্টিক ছাপ গঠন. তাই, আমি অধীর আগ্রহে সেই সুখী এবং রোমান্টিক কলেজ জীবনের জন্য অপেক্ষা করছিলাম।

অবশেষে সেই লালিত দিন এলো। এটা ছিল 26 অক্টোবর 1992। আমার আনন্দের সীমা ছিল না। আমি আমার নতুন পোষাক পরা এবং সরকারের জন্য শুরু. বি.এল. সকাল ৯টায় কলেজ.. আকর্ষণীয় ও সুন্দর কলেজ ভবন দেখে মুগ্ধ হলাম। আমি বুঝতে পেরেছিলাম যে কলেজ জীবন আমার সামনে জীবনের একটি নতুন দৃষ্টিভঙ্গি খুলেছে এবং আমাকে অবশ্যই এগিয়ে যেতে হবে।

পুরো কলেজ ক্যাম্পাস ছিল অনেক তরুণ ছাত্র ছাত্রীর ভিড়ে। তারা সবাই আমার অজানা ছিল। আমি খুব একা বোধ করছিলাম। আমি এখানে এবং সেখানে সরানো ছিল. কোথায় যাবো তা ঠিক করে ছিলাম। অবশেষে আমার এক স্কুল বন্ধুর সাথে দেখা হল। আমি স্বস্তি পেয়েছিলাম। আমরা কুশল বিনিময় করলাম। আমরা কলেজের নোটিশ বোর্ডে গিয়ে ক্লাসের রুটিন লিখে দিলাম। অনেক নতুন এসেছেন। তারাও রুটিন নিচ্ছিল। আমি দেখেছি যে ক্লাসগুলি একটি নির্দিষ্ট রুমে অনুষ্ঠিত হয় না। আমাকে আমার ক্লাস রুম পরিবর্তন করতে হবে। রুটিন থেকে আমিও জেনেছি যে বিরতি আছে।

প্রথম পিরিয়ডের ঘণ্টা বেজে উঠলে আমরা ২২৩ নম্বর কক্ষে প্রবেশ করি। অনেক শিক্ষার্থীকে বসে থাকতে দেখি। কিছুক্ষণ পর ক্লাসে একজন সুদর্শন, সুদর্শন ভদ্রলোক প্রবেশ করলেন। তিনি ইংরেজির অধ্যাপক ছিলেন। সকল ছাত্র তাকে সম্মান জানাতে উঠে দাঁড়াল। তিনি রোল উপর কল. তিনি আমাদের সাথে খুব সহজ এবং পরিষ্কার ইংরেজিতে কথা বলতেন। তার বক্তব্য আমার খুব ভালো লেগেছে। তার বক্তব্য ছিল অর্থবহ। আমি অবিভক্ত মনোযোগ দিয়ে তার কথা শুনলাম।

বাংলা ও অন্যান্য বিষয়ে ক্লাস অনুষ্ঠিত হয়। সকল শিক্ষকই উচ্চ যোগ্য ছিলেন। তারা খুব বিনয়ী এবং বন্ধুত্বপূর্ণ ছিল। বাংলার অধ্যাপক ভদ্র ভঙ্গিতে বক্তব্য রাখেন। তিনি কিছু কৌতুক কেটে আমাদের হাসাতেন। এখন আমি বুঝতে পারি যে একজন কলেজ শিক্ষক একজন স্কুল শিক্ষক থেকে আলাদা। অফ পিরিয়ডের সময় কলেজের কমন রুমে যেতাম। কলেজের কমনরুম দেখে খুশি হলাম। এটা ভাল সজ্জিত ছিল. পত্রিকা, ম্যাগাজিন ও জার্নাল ছিল। সেখানে ক্যারাম টেবিল টেনিস সেট এবং দাবা বোর্ড ইত্যাদি ছিল। আমি কিছু ছাত্রকে খেলতে দেখেছি এবং কিছু পত্র-পত্রিকা, ম্যাগাজিন ও জার্নাল পড়ছে।

কলেজের অ্যাসেম্বলি হলটি ছিল খুবই আকর্ষণীয়। এটি সুসজ্জিত এবং প্রশস্ত ছিল। কলেজের সভা, বিতর্ক এবং অন্যান্য সামাজিক অনুষ্ঠান এখানে অনুষ্ঠিত হয়।

আমি বিজ্ঞান গবেষণাগার পরিদর্শন. এটা আমাকে অনেক আনন্দ এবং আনন্দ দিয়েছে। পৃথিবীর অনেক অজানা ও মহৎ বিষয় ছিল। আমি দেখতে পেলাম বিজ্ঞানের শিক্ষার্থীরা তাদের ব্যবহারিক ক্লাস এবং পরীক্ষা নিয়ে ব্যস্ত ছিল। কলেজের বোটানিক্যাল গার্ডেনে গেলাম। ব্যাঙ, ইঁদুর নিয়ে বায়োলজি ল্যাবরেটরি। গাছপালা এবং ফুল আমাকে অনেক আনন্দিত.

কলেজে আমার প্রথম দিনে আমার আরেকটি আকর্ষণ ছিল কলেজের লাইব্রেরিতে আমি হাজার হাজার বই তাক এবং আলমিরায় সাজানো দেখতে পেয়েছি। এত বই আগে কখনো দেখিনি। আমার হৃদয় আনন্দে নেচে উঠল।

কলেজের সুন্দর মসজিদ দেখে আমিও মুগ্ধ হলাম। মসজিদের আগে একটি বড় পুকুর ছিল। ভৈরহ নদীর ধারে দাঁড়িয়ে থাকা হিন্দুদের জন্য কলেজ মন্দিরটি চমৎকার দৃশ্য উপস্থাপন করে। কলেজের জিমনেসিয়ামও উল্লেখ করার মতো। ক্লাস শেষে প্লে কলেজের জিমনেশিয়ামে গিয়েছিলাম সেটাও উল্লেখ করার মতো। ম গ্রাউন্ড শেষ হওয়ার পর। আমি আমার কিছু নতুন বন্ধুদের সাথে ফুটবলে অংশ নিয়েছিলাম।

কলেজে আমার প্রথম দিনটি সবচেয়ে স্মরণীয় দিন। আমার কলেজ জীবন আমার সামনে দায়িত্বের জগত খুলে দিল। এটি সত্যিই আমার নিজের আবিষ্কারের দিন ছিল।

The End Of The Article: my first day at college essay 500 words

We Have Learned So Far my first day at college essay 100 words. If You Like Today's my first day at college essay 150 words, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. my first day at college essay 300 words, my first day at college essay 200 words, my first day at college essay 250 words, my first day at college essay 500 words, my first day at college essay 100 words, my first day at college essay 150 words, my first day at college essay, my first day at college essay in easy words, writing my first day at college essay, my first day at college essay for 2nd year, my first day at college essay pdf download, my first day at college essay pdf, my first day at college essay in urdu

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url