business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Quarantine Paragraph for ssc, hsc, Class 10

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is home quarantine paragraph. If you want to get quarantine paragraph for hsc Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic quarantine paragraph for ssc.

Quarantine Paragraph
Quarantine Paragraph

home quarantine paragraph

Quarantine is a strict isolation imposed to prevent the spread of disease. Quarantine has been used for centuries. It is an ancient tool used to prevent the spread of disease. At that time, persons with leprosy were quarantined in a cave. The practice was used widely in 14th-century Europe to control the spread of bubonic and pneumonic plague. The outbreak of Covid-19 has made us familiar with this term. There are two types of qUarantine - home quarantine and institutional quarantine. In home quarantine. people are locked down within their houses, and community is engaged to watch over them. It is done when a person willingly separates himself and his family members from the community. In institutional quarantine, people are kept in a place arranged by the government. This is usually done for a large number of people returning from foreign countries severely affected by Covid-19. The main problem with quarantine is that persons under quarantine are often detained without regard to their essential needs. Besides, populations targeted for quarantine, such as foreigners. are stigmatized. Quarantine can be a highly effective tool in preventing the spread of contagious disease like Covid-19 if properly applied and practiced according to modern public health principles. It may play an especially important role when vaccination or preventive treatment' is not possible. 

অনুবাদঃ কোয়ারেন্টাইন হল একটি কঠোর বিচ্ছিন্নতা যা রোগের বিস্তার রোধ করার জন্য আরোপ করা হয়। বহু শতাব্দী ধরে কোয়ারেন্টাইন ব্যবহার হয়ে আসছে। এটি একটি প্রাচীন হাতিয়ার যা রোগের বিস্তার রোধ করতে ব্যবহৃত হয়। সেই সময়ে, কুষ্ঠরোগীদের একটি গুহায় কোয়ারেন্টিনে রাখা হয়েছিল। 14 শতকের ইউরোপে বুবোনিক এবং নিউমোনিক প্লেগের বিস্তার নিয়ন্ত্রণের জন্য অনুশীলনটি ব্যাপকভাবে ব্যবহৃত হয়েছিল। Covid-19 এর প্রাদুর্ভাব আমাদের এই শব্দটির সাথে পরিচিত করেছে। কোয়ারেন্টাইন দুই প্রকার- হোম কোয়ারেন্টাইন এবং প্রাতিষ্ঠানিক কোয়ারেন্টাইন। হোম কোয়ারেন্টাইনে। লোকেরা তাদের ঘরের মধ্যে তালাবদ্ধ, এবং সম্প্রদায় তাদের পর্যবেক্ষণে নিযুক্ত। এটি করা হয় যখন একজন ব্যক্তি স্বেচ্ছায় নিজেকে এবং তার পরিবারের সদস্যদের সম্প্রদায় থেকে আলাদা করে। প্রাতিষ্ঠানিক কোয়ারেন্টাইনে, সরকার কর্তৃক সাজানো জায়গায় লোকজনকে রাখা হয়। এটি সাধারণত কোভিড-১৯ দ্বারা মারাত্মকভাবে আক্রান্ত বিদেশ থেকে ফিরে আসা বিপুল সংখ্যক লোকের জন্য করা হয়। কোয়ারেন্টাইনের প্রধান সমস্যা হল যে কোয়ারেন্টাইনের অধীনে থাকা ব্যক্তিদের প্রায়শই তাদের প্রয়োজনীয় প্রয়োজনগুলি বিবেচনা না করে আটক করা হয়। এছাড়াও, বিদেশীদের মতো কোয়ারেন্টাইনের জন্য লক্ষ্য করা জনসংখ্যা। কলঙ্কিত হয় আধুনিক জনস্বাস্থ্য নীতি অনুযায়ী সঠিকভাবে প্রয়োগ ও অনুশীলন করা হলে কোভিড-১৯-এর মতো ছোঁয়াচে রোগের বিস্তার রোধে কোয়ারেন্টাইন একটি অত্যন্ত কার্যকরী হাতিয়ার হতে পারে। এটি একটি বিশেষ গুরুত্বপূর্ণ ভূমিকা পালন করতে পারে যখন টিকা বা প্রতিরোধমূলক চিকিত্সা সম্ভব হয় না।

The End Of The Article: quarantine paragraph writing

We Have Learned So Far quarantine paragraph for class 10. If You Like Today's home quarantine paragraph writing, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. home quarantine paragraph, quarantine paragraph for hsc, Quarantine Paragraph for ssc, quarantine paragraph writing, quarantine paragraph for class 10, home quarantine paragraph writing

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url