business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

The Library and its Uses Essay

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is The Library and its Uses Essay. If you want to get The Library and its Uses Essay Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic The Library and its Uses Essay.

The Library and its Uses Essay
The Library and its Uses Essay

The Library and its Uses Essay

Library is a room or building containing books for reading or reference. In general sense, however, the emphasis is on the collection of books, whether stationed under a roof or not.

Libraries are divisible into three kinds-personal, public and institutional. The first type implies individual ownership and exclusive right of access. A private person of sufficient means, both out of thirst for reading and fashion, may collect a series of books on different subjects and place them in a corner of his residence or office. Such a collection is called his library.

The second type, that is, public library is the order of the day. It is to be seen in large number in every country. A public library, by its nature, is open to the public in general.

The third of the kind is the institutional library, as it may be called, because it is maintained by some institution-a college, a university, a trade union, a chambers of commerce or a government department. Such a library is open to the members of the institution concerned.

It is never possible to describe the uses of library in full. Man needs to read as direly as he needs to eat. Reading not only strengthens his knowledge but also preserves his mental health and thus keeps him fit for the struggle of life. But none except a few can buy all the books he must read. As for the students and teachers, their occupational pursuits would be badly affected without the library maintained by their respective institutions. Gradually, with the growth of the habit of reading, the reader develops the instinct of possessing at least some of the worthy books which leads him to the book-shop.

In consideration of these and other uses of the library, every nation aiming at the enrichment of its civilization should treat the organization of libraries with a high degree of attention. In short, an allout drive should be launched upon to build up in the country a net-work of libraries and make arrangement of financial assistance that they may not be closed down in future for want of funds.

অনুবাদঃ লাইব্রেরি হল একটি কক্ষ বা ভবন যেখানে পড়ার বা রেফারেন্সের জন্য বই রয়েছে। সাধারণ অর্থে, যাইহোক, বই সংগ্রহের উপর জোর দেওয়া হয়, তা ছাদের নীচে রাখা হোক বা না হোক।

গ্রন্থাগারগুলিকে তিন প্রকারে বিভক্ত করা যায়- ব্যক্তিগত, পাবলিক এবং প্রাতিষ্ঠানিক। প্রথম প্রকারটি স্বতন্ত্র মালিকানা এবং অ্যাক্সেসের একচেটিয়া অধিকারকে বোঝায়। পর্যাপ্ত উপায়ের একজন ব্যক্তিগত ব্যক্তি, পড়া এবং ফ্যাশন উভয়ের তৃষ্ণা থেকে, বিভিন্ন বিষয়ের উপর একটি সিরিজ বই সংগ্রহ করে তার বাসস্থান বা অফিসের এক কোণে রাখতে পারেন। এ ধরনের সংগ্রহকে তার লাইব্রেরি বলা হয়।

দ্বিতীয় প্রকার, অর্থাৎ পাবলিক লাইব্রেরি হল দিনের ক্রম। এটি প্রতিটি দেশে প্রচুর পরিমাণে দেখা যায়। একটি পাবলিক লাইব্রেরি, তার প্রকৃতির দ্বারা, সাধারণভাবে জনসাধারণের জন্য উন্মুক্ত।

তৃতীয় ধরনের প্রাতিষ্ঠানিক লাইব্রেরি, এটিকে বলা যেতে পারে, কারণ এটি কিছু প্রতিষ্ঠান দ্বারা রক্ষণাবেক্ষণ করা হয় - একটি কলেজ, একটি বিশ্ববিদ্যালয়, একটি ট্রেড ইউনিয়ন, একটি চেম্বার অফ কমার্স বা একটি সরকারী বিভাগ। এ ধরনের লাইব্রেরি সংশ্লিষ্ট প্রতিষ্ঠানের সদস্যদের জন্য উন্মুক্ত।

গ্রন্থাগারের ব্যবহার সম্পূর্ণরূপে বর্ণনা করা কখনই সম্ভব নয়। খাওয়ার জন্য মানুষকে যতটা কঠিনভাবে পড়তে হয়। পড়া শুধুমাত্র তার জ্ঞানকে শক্তিশালী করে না বরং তার মানসিক স্বাস্থ্যও রক্ষা করে এবং এইভাবে তাকে জীবন সংগ্রামের জন্য ফিট রাখে। কিন্তু কয়েকজন ছাড়া আর কেউই সব বই কিনতে পারে না যেগুলো তাকে পড়তে হবে। ছাত্র এবং শিক্ষকদের জন্য, তাদের নিজ নিজ প্রতিষ্ঠান দ্বারা রক্ষণাবেক্ষণ করা লাইব্রেরি ছাড়া তাদের পেশাগত সাধনা খারাপভাবে প্রভাবিত হবে। ধীরে ধীরে, পড়ার অভ্যাস বৃদ্ধির সাথে সাথে, পাঠকের মধ্যে অন্তত কিছু যোগ্য বই রাখার প্রবৃত্তি গড়ে ওঠে যা তাকে বইয়ের দোকানে নিয়ে যায়।

এই এবং লাইব্রেরির অন্যান্য ব্যবহারের বিবেচনায়, প্রতিটি জাতি তার সভ্যতাকে সমৃদ্ধ করার লক্ষ্যে লাইব্রেরিগুলির সংগঠনের প্রতি উচ্চ মাত্রায় মনোযোগ সহকারে আচরণ করা উচিত। সংক্ষেপে, দেশে গ্রন্থাগারগুলির একটি নেটওয়ার্ক গড়ে তোলার জন্য একটি অলআউট ড্রাইভ চালু করা উচিত এবং আর্থিক সহায়তার ব্যবস্থা করা উচিত যাতে ভবিষ্যতে অর্থের অভাবে বন্ধ না হয়।

The End Of The Article: The Library and its Uses Essay

We Have Learned So Far The Library and its Uses Essay. If You Like Today's The Library and its Uses Essay, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. python libraries and its uses, paragraph on library and its uses, creative writing on library and its uses, gene library and its uses, library and its uses information, libraries and its purpose, library and its uses in english, library and its uses for students, a short paragraph on library and its uses

Next Post Previous Post