business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Value of Time Composition For class 6, 7, 8, 9, 10, ssc, hsc

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Value of Time Composition For class 6. If you want to get the value of time composition Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic value of time composition for class 10.

Value of Time Composition
Value of Time Composition

Value of Time Composition

A proverb goes that time and tide wait for none. Since the dawn of civilization time is moving. It goes on and on. It does not take any rest. It is never constant. Time once gone is gone forever. Lost health may be regained by medicine and proper caringg 'and nursing, lost wealth by dint of hard labour but b lost time cannot be recovered by any means because nobody can stop the ceaseless onward march of time. 

Life is nothing but the sum total of some moments. The span of human life is very short. But man has got many things to do during this limited period. Every moment is very precious. Success in life depends on the best use of time. If we make a proper division of our time and do our duties accordingly, we are sure that we would be able to march in life and reach the cherished goal of our life. Our efforts will be crowned with success. If we do not make the right use of our time. we are sure to repent when it is too late and we will have to drag a miserable existence in our day to day life. 

Idle brain is devil's workshop. If we waste our time in sheer idleness, all sorts of evil thoughts will crowd our brain. Idle persons who kill their time are burdens on society. They sit idle and cherish no high ideal and lofty ambition in life. They can not support themselves. They lead an unhappy life and suffer in the long run. 

There should be time for reading, for office or other work, time for physical exercise, time for recreation arid time for prayer. This indicates that we should do everything at the right moment. We can lead a healthy and prosperous life only when we follow the routine which we make for our guidance. By turning the pages of history we come to learn that those who have become great in this world have made the proper use of their time. Even we see that bees, ants, insects work timely. They do not kill a single moment. 

We are the supreme creation of Allah. So we should not waste our time. The most prosperous nations are those that make the best use of time. 

অনুবাদঃ একটি প্রবাদ আছে যে সময় এবং জোয়ার কোনটির জন্য অপেক্ষা করে না। সভ্যতার ঊষালগ্ন থেকে সময় চলে আসছে। যাচ্ছে তো যাচ্ছেই। এতে বিশ্রাম লাগে না। এটা কখনই স্থির থাকে না। একবার চলে যাওয়া সময় চিরতরে চলে যায়। হারানো স্বাস্থ্য হয়তো ফিরে পাওয়া যেতে পারে ওষুধ ও সঠিক পরিচর্যার মাধ্যমে, পরিশ্রম করে হারানো সম্পদ, কিন্তু হারানো সময় কোনোভাবেই পুনরুদ্ধার করা যায় না কারণ সময়ের অবিরাম অগ্রযাত্রাকে কেউ থামাতে পারে না।

জীবন কিছু কিছু মুহূর্তের যোগফল ছাড়া কিছুই নয়। মানুষের আয়ুষ্কাল খুবই কম। কিন্তু এই সীমিত সময়ে মানুষের অনেক কিছু করার আছে। প্রতিটি মুহূর্ত খুবই মূল্যবান। জীবনের সফলতা নির্ভর করে সময়ের সর্বোত্তম ব্যবহারের উপর। আমরা যদি আমাদের সময়ের সঠিক বিভাজন করি এবং সেই অনুযায়ী আমাদের দায়িত্ব পালন করি তবে আমরা নিশ্চিত যে আমরা জীবনে অগ্রসর হতে পারব এবং আমাদের জীবনের লালিত লক্ষ্যে পৌঁছতে পারব। আমাদের প্রচেষ্টা সাফল্যের মুকুট মুকুট হবে. আমরা যদি আমাদের সময়ের সঠিক ব্যবহার না করি। অনেক দেরি হয়ে গেলে আমরা অনুতপ্ত হতে নিশ্চিত এবং আমাদের দৈনন্দিন জীবনে একটি দুর্বিষহ অস্তিত্ব টেনে আনতে হবে।

অলস মস্তিষ্ক শয়তানের ওয়ার্কশপ। আমরা যদি নিছক অলসতায় আমাদের সময় নষ্ট করি, তবে সমস্ত ধরণের খারাপ চিন্তা আমাদের মস্তিষ্কে ভিড় করবে। অলস ব্যক্তি যারা তাদের সময়কে হত্যা করে তারা সমাজের বোঝা। তারা অলস বসে থাকে এবং জীবনের কোন উচ্চ আদর্শ এবং উচ্চাকাঙ্ক্ষা লালন করে না। তারা নিজেদের ভরণপোষণ করতে পারে না। তারা একটি অসুখী জীবনযাপন করে এবং দীর্ঘমেয়াদে কষ্ট ভোগ করে।

পড়ার জন্য, অফিস বা অন্যান্য কাজের জন্য, শারীরিক ব্যায়ামের জন্য সময়, বিনোদনের জন্য সময় থাকতে হবে নামাযের জন্য শুষ্ক সময়। এটি নির্দেশ করে যে আমাদের সঠিক মুহূর্তে সবকিছু করা উচিত। আমরা তখনই একটি সুস্থ ও সমৃদ্ধ জীবনযাপন করতে পারি যখন আমরা আমাদের নির্দেশনার জন্য যে রুটিন তৈরি করি তা অনুসরণ করি। ইতিহাসের পাতা উল্টে আমরা জানতে পারি যে এই পৃথিবীতে যারা মহান হয়েছেন তারা তাদের সময়ের সঠিক ব্যবহার করেছেন। এমনকি আমরা দেখি মৌমাছি, পিঁপড়া, পোকামাকড় সময়মতো কাজ করে। তারা এক মুহূর্তও হত্যা করে না।

আমরা আল্লাহর সর্বশ্রেষ্ঠ সৃষ্টি। তাই আমাদের সময় নষ্ট করা উচিত নয়। সবচেয়ে সমৃদ্ধ জাতি তারা যারা সময়ের সর্বোত্তম ব্যবহার করে।

The End Of The Article: value of time composition for class 9

We Have Learned So Far value of time composition 200 words. If You Like Today's value of time composition for class 7, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. the value of time composition, Value of Time Composition For class 6, value of time composition for class 10, value of time composition for class 9, value of time composition for class 5, value of time composition 200 words, value of time composition for class 7, value of time composition for hsc, value of time composition for ssc

Next Post Previous Post