business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Village Games Composition Class For 6, 7, 8, 9, 10

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Village Games Composition Class For 6, 7, 8, 9, 10. If you want to get Village Games Composition Class For 6, 7, 8, 9, 10 Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Village Games Composition Class For 6, 7, 8, 9, 10.

Village Games Composition
Village Games Composition

Village Games Composition

Every nation of the world has its own games and sports. They are as necessary for life as food and drink. A man eats and drinks to fulfill his hunger and quench his thirst. But he takes part in sam and sports to build up his body and character. Bangladesh is a tropical country. So she has games and sports suited to her climate. 

There are many village garnes and sports. Ha-du-du. Dariabandha, Kanamachhi, Gollachhut, Danguli six-guti, sixteen guti, Lathi Khela, Boat-race etc. are the main village games and sports. Young boys take part in these games in their leisure time. Ha-du-du is a very popular game. It is an outdoor games. It is a game of joy not only to the players but also to the spectators. 

It costs minimum but gives maximum joy and thrill. This game requires a small plain ground. The ground is divided into two equal parts. A line is drawn across the middle of the field. The young and the strong boys of the villages play Ha-du-du. There are two teams. Each team has equal number of players. The players stand face to face on a line. Each team stands in one part of the ground. One player of a team is allowed to enter the ground of the opponent party. 

He utters Ha-du-du all the time holding his breath. He tries his best to touch one or more players of the opponent party. If he is successful in his attempt and comes back to his own area, the touched player or players are called dead. And if he is caught within the area of the opponent party, he is called dead. In this way the game goes on. The game comes to an end when all the players of a party are dead and the other party wins.

Dariabandha is another popular game of our villages. In this game a field is made under certam rules equally divided with lines keeping equal distance from each other. Players are divided into two equal teams. One team stands outside the field and each of the players of the other team stand on each line lacing at least one opponent player. Players standing outside enter into the ne one and try to pass across the field to the finishing end. If any player of a team can cross the ne from the starting point to the finishing point and vice-versa, the team concerned wins the game. Kanamachhi is a popular village game. A number of children stand in a circle. One of them Deco the Kanamachhi. He is called so because a piece of cloth is tied over his eyes and he can not see. He runs after children. If he can touch anybody, then the touched person becomes the Kanamachhi, Gollachut is another popular game of our villages. It is played between two teams. There are equal number of players in each team. A team stands at a fixed point on one side of the field. The players of the other team stand scattered on the field facing the team standing at the fixed point. If the players standing at the fixed point can cross the field untouched, they win the game. Lathi Khela is also a popular village game. This game requires some skills and tactics. The healthy and the strong people of villages take part in this game. This game is a source of great joy to the spectators. The spectators enjoy the game much. Boat-race is a popular entertainment of the people of our villages. Generally a boat-race is held during autumn on the occasion of any village festival. Special boats are made for the purpose. People from far and near gather at the spot. A boat race starts in the midst of shouts and thrills. It provides innocent pleasure. It is really exciting and thrilling. Country games are very interesting indeed. They can be played without spending much money.

Large fields are not needed. The village games give sufficient exercise to the limbs of the body. They are source of innocent joy and pleasure. They make us strong, healthy and active.

Village game are part of our culture and heritage. We should play the games to uphold our age old culture and heritage.

অনুবাদঃ বিশ্বের প্রতিটি জাতির নিজস্ব খেলা ও খেলা রয়েছে। তারা খাদ্য এবং পানীয় হিসাবে জীবনের জন্য প্রয়োজনীয়. একজন মানুষ তার ক্ষুধা মেটানোর জন্য এবং তার তৃষ্ণা নিবারণের জন্য খায় এবং পান করে। কিন্তু সে তার শরীর ও চরিত্র গঠনের জন্য স্যাম এবং খেলাধুলায় অংশ নেয়। বাংলাদেশ একটি ক্রান্তীয় দেশ। তাই তার জলবায়ুর উপযোগী খেলা এবং খেলাধুলা রয়েছে।

অনেক গ্রামীণ গার্নেস এবং খেলাধুলা আছে। হা-ডু-ডু। দাড়িয়াবান্ধা, কানামাছি, গোল্লাছুট, ডাঙ্গুলী ছয়গুটি, ষোল গুটি, লাঠি খেলা, নৌকাবাইচ ইত্যাদি গ্রামের প্রধান খেলা ও খেলা। ছোট ছেলেরা অবসর সময়ে এসব খেলায় অংশ নেয়। হা-ডু-ডু একটি খুব জনপ্রিয় খেলা। এটি একটি আউটডোর গেম। এটা শুধু খেলোয়াড়দের জন্যই নয়, দর্শকদেরও আনন্দের খেলা।

এটি সর্বনিম্ন খরচ করে তবে সর্বাধিক আনন্দ এবং রোমাঞ্চ দেয়। এই খেলার জন্য একটি ছোট সমতল মাঠ প্রয়োজন। মাটি দুটি সমান ভাগে বিভক্ত। মাঠের মাঝখানে একটা রেখা টানা হয়। গ্রামের যুবক ও শক্তিশালী ছেলেরা হা-ডু-ডু খেলে। দুটি দল আছে। প্রতিটি দলে সমান সংখ্যক খেলোয়াড় রয়েছে। খেলোয়াড়রা একটি লাইনে মুখোমুখি দাঁড়ান। প্রতিটি দল মাঠের এক অংশে দাঁড়িয়ে আছে। একটি দলের একজন খেলোয়াড়কে প্রতিপক্ষ দলের মাঠে প্রবেশ করতে দেওয়া হয়।

তিনি তার শ্বাস আটকে সব সময় হা-ডু-ডু উচ্চারণ করেন। প্রতিপক্ষ দলের এক বা একাধিক খেলোয়াড়কে স্পর্শ করার সর্বোচ্চ চেষ্টা করেন। যদি সে তার প্রচেষ্টায় সফল হয় এবং তার নিজের এলাকায় ফিরে আসে, স্পর্শ করা খেলোয়াড় বা খেলোয়াড়দের মৃত বলা হয়। আর প্রতিপক্ষ দলের এলাকার মধ্যে ধরা পড়লে তাকে মৃত বলা হয়। এভাবেই খেলা চলে। গেমটি শেষ হয় যখন একটি দলের সমস্ত খেলোয়াড় মারা যায় এবং অন্য পক্ষ জয়ী হয়।

দাড়িয়াবান্ধা আমাদের গ্রামের আরেকটি জনপ্রিয় খেলা। এই গেমটিতে সার্টাম নিয়মের অধীনে একটি ক্ষেত্র তৈরি করা হয় এবং একে অপরের থেকে সমান দূরত্ব রেখে লাইন দিয়ে সমানভাবে ভাগ করা হয়। খেলোয়াড়দের দুটি সমান দলে ভাগ করা হয়। একটি দল মাঠের বাইরে দাঁড়িয়ে থাকে এবং অন্য দলের খেলোয়াড়রা প্রতিটি লাইনে কমপক্ষে একজন প্রতিপক্ষের খেলোয়াড়কে জড়িয়ে ধরে থাকে। বাইরে দাঁড়িয়ে থাকা খেলোয়াড়রা নে-ওয়ানে প্রবেশ করে এবং ফিনিশিং এন্ড পর্যন্ত মাঠ পেরিয়ে যাওয়ার চেষ্টা করে। যদি কোনো দলের কোনো খেলোয়াড় সূচনা বিন্দু থেকে শেষ বিন্দু পর্যন্ত NE অতিক্রম করতে পারে এবং এর বিপরীতে, সংশ্লিষ্ট দল খেলায় জয়লাভ করে। কানামাছি গ্রামের জনপ্রিয় খেলা। একটি বৃত্তে বেশ কয়েকটি শিশু দাঁড়িয়ে আছে। এর মধ্যে একটি কানামাছি ডেকো। তাকে এমন বলা হয় কারণ তার চোখের উপর কাপড়ের টুকরো বাঁধা থাকে এবং সে দেখতে পায় না। বাচ্চাদের পিছনে দৌড়ায়। সে কাউকে ছুঁতে পারলেই সেই ছোঁয়া সে কানামাছি হয়ে যায়, গোল্লাছুট আমাদের গ্রামের আরেকটি জনপ্রিয় খেলা। দুই দলের মধ্যে খেলা হয়। প্রতিটি দলে সমান সংখ্যক খেলোয়াড় রয়েছে। একটি দল মাঠের একপাশে একটি নির্দিষ্ট পয়েন্টে দাঁড়িয়ে আছে। অন্য দলের খেলোয়াড়রা মাঠে ছড়িয়ে ছিটিয়ে দাঁড়িয়ে থাকে নির্দিষ্ট পয়েন্টে দাঁড়িয়ে থাকা দলের মুখোমুখি। স্থির বিন্দুতে দাঁড়িয়ে থাকা খেলোয়াড়রা যদি অস্পৃশ্যভাবে মাঠটি অতিক্রম করতে পারে তবে তারা গেমটি জিতবে। লাঠি খেলাও একটি জনপ্রিয় গ্রামীণ খেলা। এই গেমটির জন্য কিছু দক্ষতা এবং কৌশল প্রয়োজন। গ্রামের সুস্থ সবল মানুষ এই খেলায় অংশ নেয়। এই খেলাটি দর্শকদের জন্য দারুণ আনন্দের উৎস। দর্শকরা খেলাটি বেশ উপভোগ করেন। নৌকাবাইচ আমাদের গ্রামের মানুষের একটি জনপ্রিয় বিনোদন। সাধারণত শরৎকালে যে কোনো গ্রামের উৎসব উপলক্ষে নৌকাবাইচ প্রতিযোগিতা অনুষ্ঠিত হয়। এজন্য বিশেষ নৌকা তৈরি করা হয়। দূর-দূরান্ত থেকে লোকজন ঘটনাস্থলে ভিড় জমায়। চিৎকার এবং রোমাঞ্চের মাঝে শুরু হয় একটি নৌকার প্রতিযোগিতা। এটা নির্দোষ পরিতোষ প্রদান করে. এটা সত্যিই উত্তেজনাপূর্ণ এবং রোমাঞ্চকর. দেশের খেলা সত্যিই খুব আকর্ষণীয়. অনেক টাকা খরচ না করেও এগুলো খেলা যায়।

বড় ক্ষেত্র প্রয়োজন হয় না. গ্রামের খেলা শরীরের অঙ্গ-প্রত্যঙ্গকে যথেষ্ট ব্যায়াম দেয়। তারা নির্দোষ আনন্দ এবং পরিতোষ উৎস. তারা আমাদের শক্তিশালী, সুস্থ এবং সক্রিয় করে তোলে।

গ্রামের খেলা আমাদের সংস্কৃতি ও ঐতিহ্যের অংশ। আমাদের পুরনো সংস্কৃতি ও ঐতিহ্যকে ধরে রাখার জন্য আমাদের গেম খেলা উচিত।

The End Of The Article: Village Games Composition Class For 6, 7, 8, 9, 10

We Have Learned So Far Village Games Composition Class For 6, 7, 8, 9, 10. If You Like Today's Village Games Composition Class For 6, 7, 8, 9, 10, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url