A Road Accident Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10

A Road Accident Paragraph

Road /Street accident has become a common and fatal event in our country: means the collision of vehicles on the street causing a great loss of wealth and lives. Street accidents are very often found on the busy streets of the towns and sometimes on the highways. The sorrowful incidents of crashing vehicles one over another 1s mainly caused by reckless driving. Secondly, the roads and streets of the most of our towns and cities are narrow. Besides, they take irregular turns towards every direction. Again, drivers always seek scopes to overtake each other even where it is unnecessary or unsafe. Most of the drivers do not have any proper training or valid driving license. Their deficiency and indifference contribute to the loss of our lives and assets by street accidents. Defective and out of date vehicles playing on the roads increase street accidents. Moreover, our roads are very defective and full of ditches. Every year severe floods occure, which cause irrepairable harms to our roads and transport systems. It is pathetic that everyday a good number of people become victims of street accident. In all the cases, the victims are seriously injured and very often, they face premature death. Sometimes street accidents cause loss or damage to our valuable goods when a cargo or a transport vehicle is crashed. Sometimes there occurs so severe street accidents in our country that becomes the lead news of the national dailies. To control street accident the strict rules should be imposed against reckless driving. Government and other non-government organizations like "Nirand Sorok Chai" should work to solve the problem.

একটি সড়ক দুর্ঘটনা 

অনুবাদ: সড়ক/রাস্তার দুর্ঘটনা আমাদের দেশে একটি সাধারণ এবং মারাত্মক ঘটনা হয়ে দাঁড়িয়েছে: মানে রাস্তায় যানবাহনের সংঘর্ষের ফলে প্রচুর সম্পদ এবং জীবনের ক্ষতি হয়। রাস্তার দুর্ঘটনা প্রায়শই শহরের ব্যস্ত রাস্তায় এবং কখনও কখনও হাইওয়েতে দেখা যায়। একের পর এক যানবাহন বিধ্বস্ত হওয়ার দুঃখজনক ঘটনাগুলি মূলত বেপরোয়া গাড়ি চালানোর কারণে ঘটে। দ্বিতীয়ত, আমাদের অধিকাংশ শহর ও শহরের রাস্তা-ঘাট সরু। এছাড়াও, তারা প্রতিটি দিকে অনিয়মিত বাঁক নেয়। আবার, চালকরা সবসময় একে অপরকে অতিক্রম করার সুযোগ খোঁজেন এমনকি যেখানে এটি অপ্রয়োজনীয় বা অনিরাপদ। বেশিরভাগ চালকের নেই কোনো যথাযথ প্রশিক্ষণ বা বৈধ ড্রাইভিং লাইসেন্স। তাদের ঘাটতি এবং উদাসীনতা রাস্তার দুর্ঘটনায় আমাদের জীবন ও সম্পদের ক্ষতিতে ভূমিকা রাখে। সড়কে চলাচলকারী ত্রুটিপূর্ণ ও মেয়াদোত্তীর্ণ যানবাহন সড়ক দুর্ঘটনা বাড়ায়। তাছাড়া আমাদের রাস্তাগুলো খুবই ত্রুটিপূর্ণ ও খানা-খন্দে ভরা। প্রতি বছর ভয়াবহ বন্যা হয়, যা আমাদের সড়ক ও পরিবহন ব্যবস্থার অপূরণীয় ক্ষতি করে। এটা দুঃখজনক যে প্রতিদিন একটি ভাল সংখ্যক মানুষ রাস্তায় দুর্ঘটনার শিকার হচ্ছে। সমস্ত ক্ষেত্রে, ক্ষতিগ্রস্তরা গুরুতরভাবে আহত হয় এবং প্রায়শই, তারা অকাল মৃত্যুর মুখোমুখি হয়। কখনও কখনও রাস্তার দুর্ঘটনায় আমাদের মূল্যবান জিনিসপত্রের ক্ষয়ক্ষতি বা ক্ষতি হয় যখন একটি পণ্যবাহী বা পরিবহন যান দুর্ঘটনায় পড়ে। আমাদের দেশে কখনো কখনো এমন মারাত্মক সড়ক দুর্ঘটনা ঘটে যা জাতীয় দৈনিকগুলোর প্রধান খবর হয়ে ওঠে। সড়ক দুর্ঘটনা নিয়ন্ত্রণে বেপরোয়া গাড়ি চালানোর বিরুদ্ধে কঠোর নিয়ম আরোপ করতে হবে। সরকারী এবং অন্যান্য বেসরকারী সংস্থা যেমন "নিরন্দ সোরোক চাই" সমস্যা সমাধানে কাজ করা উচিত।

A Road Accident Paragraph

  • When and where did the accident take place? 
  • How did the accident take place? 
  • Who was the victim of the accident?
  • What was your feeling? 
It was about 3 pm we some classmates were on our way home from school. We were trying to cross the Mirpur Road near the Science Laboratory. A young boy was also crossing the road. Just at that moment a truck was crossing at a great speed. The ill fated boy noticed it but before he could go to the other side of the road he was run over by the speedy truck. The truck did not stop rather it! speeded away. I rushed to the spot. To my horror I saw that he was no more a human body but a lump of flesh. I was greatly shocked at this tragic scene. I could not forget the scene.

একটি সড়ক দুর্ঘটনা 

অনুবাদ: বেলা প্রায় ৩টা বাজে আমরা কয়েকজন সহপাঠী স্কুল থেকে বাড়ি ফিরছিলাম। আমরা সায়েন্স ল্যাবরেটরির কাছে মিরপুর রোড পার হওয়ার চেষ্টা করছিলাম। একটা ছোট ছেলেও রাস্তা পার হচ্ছিল। ঠিক সেই মুহূর্তে একটি ট্রাক প্রচণ্ড গতিতে অতিক্রম করছিল। হতভাগ্য ছেলেটি তা লক্ষ্য করে কিন্তু রাস্তার অপর পাশে যাওয়ার আগেই দ্রুতগামী ট্রাক তাকে চাপা দেয়। ট্রাক বরং থামেনি! দ্রুত দূরে আমি ঘটনাস্থলে ছুটে যাই। আমার আতঙ্কে আমি দেখলাম সে আর মানুষের শরীর নয়, মাংসের পিণ্ড। এই মর্মান্তিক দৃশ্যে আমি খুবই মর্মাহত। সেই দৃশ্য ভুলতে পারিনি।

Write a paragraph about A Road Accident. Your paragraphs Road Accident. Your paragraph should include the answers to the following questions. 

  • Do you find the news of accident in the dailies? 
  • Have you witnessed any accident? 
  • When and where was the accident? 
  • How did the accident occur? 
  • Who was the victim of the accident?
  • What did the people do?
  • What did you do then?
  • When and where did the accident occure? 
  • How did the accident occure?
  • What damage was caused by the accident?
  • What is your feeling about the accident?

A Road Accident Paragraph

Now-a-days a street accident has become a common incident in Bangladesh. Everyday we find the news of street accident in the dailies. Some days ago, a tragic accident took place just before my nose at Matidali, Bogra on the Rangpur-Dhaka road . A boy was crossing the road near Matidali four crossing road. A bus with full speed was coming from the opposite direction. When the boy saw the bus a few yards near him, he got puzzled. Suddenly he turned and started to cross the road. He had just moved to the middle of the road and the bus ran over him. The bus stopped with a loud sound. A crowd rushed to the spot. I ran to the boy in the twinkling of an eye and I saw that he was senseless. There was blood flowing on the street. I took the wounded boy into a car and told the driver to proceed to the Upazilla Health Complex. There the doctors and nurses took every care of him. But it is a matter of great regret that he died there. I could not bear to watch the scene. I came back home with a heavy heart.

একটি সড়ক দুর্ঘটনা 

অনুবাদ: বর্তমানে বাংলাদেশে সড়ক দুর্ঘটনা একটি সাধারণ ঘটনা হয়ে দাঁড়িয়েছে। প্রতিদিনই আমরা সড়ক দুর্ঘটনার খবর পাই। কিছু দিন আগে রংপুর-ঢাকা সড়কের বগুড়ার মাটিডালীতে আমার নাকের সামনে একটি মর্মান্তিক দুর্ঘটনা ঘটে। মাটিডালি ফোর ক্রসিং রোডের কাছে একটি ছেলে রাস্তা পার হচ্ছিল। বিপরীত দিক থেকে পূর্ণ গতিতে একটি বাস আসছিল। ছেলেটি তার কাছে কয়েক গজ দূরে বাসটিকে দেখে হতবাক হয়ে যায়। হঠাৎ সে ঘুরে রাস্তা পার হতে লাগল। তিনি ঠিক রাস্তার মাঝখানে চলে গেলেন এবং বাসটি তার উপর দিয়ে চলে গেল। বিকট শব্দে বাস থামলো। ঘটনাস্থলে ছুটে আসে ভিড়। আমি চোখের পলকে ছেলেটির কাছে দৌড়ে গেলাম এবং দেখলাম সে অজ্ঞান। রাস্তায় রক্ত ​​ঝরছিল। আমি আহত ছেলেটিকে একটি গাড়িতে তুলে চালককে উপজেলা স্বাস্থ্য কমপ্লেক্সে যেতে বলি। সেখানে চিকিৎসক ও নার্সরা তার সব ধরনের যত্ন নেন। কিন্তু বড় পরিতাপের বিষয় যে তিনি সেখানেই মারা যান। দৃশ্যটা দেখে সহ্য করতে পারলাম না। ভারাক্রান্ত মন নিয়ে বাড়ি ফিরে এলাম।
A Road Accident Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10
A Road Accident Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10

Write in about 100-125 words a paragraph on 'A Street Accident use he following questions in writing this paragraph. (একটি সড়ক দুঘটনা-এর উপর ১০০.১১. শব্দের মধ্যে একটি অনুচ্ছেদ লেখ। এটি লেখার জন্য তােমাকে নিচের প্রশ্নগুলাে ব্যবহার করতে হবে।) 

  • When and where did it happen?
  • How did it happen?
  • How did the people respond?
  • Was the man dead or wounded?
  • What was your impression towards the man?
  • Is it a common feature in Bangladesh?
  • What should we do to stop it?

A Road Accident Paragraph

Last month, I was going to madrasah. My madrasah is situated at Bakshi bazar in Dhaka. Due to traffic signal, all passengers stopped near the Science Laboratory. Suddenly, a terrible accident occurred in front of my eyes. There was an over-bridge under construction. One of the slabs of the over bridge fell on a car. The car was fully smashed. One of the passengers of the car died on the spot and another was seriously injured. My rickshaw was just behind it. Allah saved me. People were running scatteredly. Police started to do their duty. The death of the man was very pathetic. In fact, it is a common mishap in Bangladesh. We should be very careful and cautious to stop it immediately. The co-operation of people of all walks of life is necessary in this perspective obviously.

একটি সড়ক দুর্ঘটনা 

অনুবাদ: গত মাসে আমি মাদ্রাসায় যাচ্ছিলাম। আমার মাদ্রাসাটি ঢাকার ধানমন্ডিতে অবস্থিত । ট্রাফিক সিগন্যালের কারণে সমস্ত যাত্রী সাইন্স ল্যাবরেটরীর নিকট দাড়াল । হঠাৎ আমার চোখের সামনে একটি মারাত্মক দুর্ঘটনা ঘটল। সেখানে একটা ওভার ব্রীজ নির্মাণাধীন ছিল। ওভারব্রীজের একটা স্ল্যাব একটি গাড়ির উপর পড়ল । গাড়িটি লণ্ডভণ্ড হয়ে গেল । ঘটনাস্থলেই গাড়ির একজন যাত্রী মারা গেল এবং আরেকজন মারাত্মকভাবে আহত হল । আমার রিকশাটা ঠিক এর পেছনে ছিল, আল্লাহ আমাকে রক্ষা করেছেন। লােকজন যত্রতত্র দৌড়াদৌড়ি করছিল। পুলিশ তাদের কর্তব্য শুরু করল । লােকটির মৃত্যু খুবই করুণ ছিল। বস্তুত এটা বাংলাদেশের সাধারণ ঘটনা। এটা অনতিবিলম্বে বন্ধের জন্য আমাদের যত্নবান ও সতর্ক হতে হবে। এই প্রেক্ষাপটে সুস্পষ্টভাবে সর্বস্তরের লােকের সহযােগিতা প্রয়ােজন।
আরো দেখুন
No Comment
Add Comment
comment url