Internet Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10 JSC, HSC, 300 Words

Internet Paragraph

  • what is internet? 
  • What does it require to get an internet connection? 
  • How many types of internet are there? 
  • How can one get internet connection?
  • What is the usefulness of internet?

Internet is the latest discovery of science and the greatest advancement the neid on communication. It is the computerised process with telephone set. To get internet connection, requires a modern telephone line and a different sort of software for using the network system. Like! telephone number internet is maintained by its own number. There are two types of internet. They are on-line internet and off-line internet. One can get internet connection from three networking systems. They are LAN (Local Area Network), MAN (Metropoliton Area Network) and WAN (World Wide Area Network) Now-a-days an internet is of great use to us. It has made the world smaller and brought the world within our reach. We can get information on every matter within a very short time. It has widened our knowledge and made us more thirsty for the unknown. It is a miracle. It works like Aladin's magic lamp.

ইন্টারনেট

অনুবাদঃ ইন্টারনেট হল বিজ্ঞানের সর্বশেষ আবিষ্কার এবং যোগাযোগের প্রয়োজনে সর্বশ্রেষ্ঠ অগ্রগতি। এটি টেলিফোন সেট সহ কম্পিউটারাইজড প্রক্রিয়া। ইন্টারনেট সংযোগ পেতে, একটি আধুনিক টেলিফোন লাইন এবং নেটওয়ার্ক সিস্টেম ব্যবহার করার জন্য একটি ভিন্ন ধরণের সফ্টওয়্যার প্রয়োজন৷ লাইক! টেলিফোন নম্বর ইন্টারনেট তার নিজস্ব নম্বর দ্বারা রক্ষণাবেক্ষণ করা হয়। ইন্টারনেট দুই প্রকার। সেগুলো হল অনলাইন ইন্টারনেট এবং অফ-লাইন ইন্টারনেট। তিনটি নেটওয়ার্কিং সিস্টেম থেকে একজন ইন্টারনেট সংযোগ পেতে পারেন। সেগুলি হল LAN (লোকাল এরিয়া নেটওয়ার্ক), MAN (মেট্রোপলিটন এরিয়া নেটওয়ার্ক) এবং WAN (ওয়ার্ল্ড ওয়াইড এরিয়া নেটওয়ার্ক) এখনকার দিনে একটি ইন্টারনেট আমাদের জন্য অনেক উপকারী। এটি পৃথিবীকে ছোট করেছে এবং বিশ্বকে আমাদের নাগালের মধ্যে নিয়ে এসেছে। আমরা খুব অল্প সময়ের মধ্যে প্রতিটি বিষয়ে তথ্য পেতে পারি। এটি আমাদের জ্ঞানকে প্রসারিত করেছে এবং অজানার জন্য আমাদের আরও তৃষ্ণার্ত করেছে। এটা একটা অলৌকিক ঘটনা। এটি আলাদিনের জাদুর প্রদীপের মতো কাজ করে।

Internet Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10
Internet Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10

Internet Paragraph

Write a paragraph about Internet. Your paragraph should include the answers to the following questions. What do you understand by internet?  

  • How does it work?
  • What is the importance of internet?
  • Has it widely spread all over Bangladesh?
  • Why are the people all over Bangladesh deprived of the benefit of internet?

Internet is a modern international computer network. It is a speedy transmitting system of information with the help of computer and networks. Its functions are smooth, easy and rapid. A man can dial a number from his computer and a link to the internet will soon give him a connection in and outside the country according to his expectation. It is a milestone in the modern world of communication. Many educational institutions are greatly benefitted through the use of internet. Through it we find many important information stored in the computer. It plays an effective role in the field of trade and commerce. Internet based e-commerce has become very popular to the customers. Because the customers can buy or choose anything without going to market. Students can go through several books from the libraries without going there. In the near future, the students will be able to take their class lecture from anywhere of the world through Internet. In Bangladesh, Internet has opened a new dimension in our communication system. But the use of internet in our country is very expensive. Many people of Bangladesh don't have still access to internet. Both BTTB and government have taken effective steps for its better implementation in our country.

ইন্টারনেট

অনুবাদঃ ইন্টারনেট একটি আধুনিক আন্তর্জাতিক কম্পিউটার নেটওয়ার্ক। এটি কম্পিউটার এবং নেটওয়ার্কের সাহায্যে তথ্যের একটি দ্রুত ট্রান্সমিটিং সিস্টেম। এর ফাংশন মসৃণ, সহজ এবং দ্রুত। একজন মানুষ তার কম্পিউটার থেকে একটি নম্বর ডায়াল করতে পারে এবং ইন্টারনেটের একটি লিঙ্ক শীঘ্রই তাকে তার প্রত্যাশা অনুযায়ী দেশের ভেতরে এবং বাইরে একটি সংযোগ দেবে। যোগাযোগের আধুনিক বিশ্বে এটি একটি মাইলফলক। অনেক শিক্ষা প্রতিষ্ঠান ইন্টারনেট ব্যবহারের মাধ্যমে ব্যাপকভাবে উপকৃত হয়। এর মাধ্যমে আমরা কম্পিউটারে সংরক্ষিত অনেক গুরুত্বপূর্ণ তথ্য খুঁজে পাই। ব্যবসা-বাণিজ্যের ক্ষেত্রে এটি কার্যকর ভূমিকা পালন করে। ইন্টারনেট ভিত্তিক ই-কমার্স গ্রাহকদের কাছে খুবই জনপ্রিয় হয়ে উঠেছে। কারণ ক্রেতারা বাজারে না গিয়ে যেকোনো কিছু কিনতে বা বেছে নিতে পারেন। শিক্ষার্থীরা সেখানে না গিয়ে লাইব্রেরি থেকে বেশ কিছু বই পড়তে পারে। অদূর ভবিষ্যতে, শিক্ষার্থীরা ইন্টারনেটের মাধ্যমে বিশ্বের যে কোনো স্থান থেকে তাদের ক্লাস লেকচার নিতে পারবে। বাংলাদেশে, ইন্টারনেট আমাদের যোগাযোগ ব্যবস্থায় একটি নতুন মাত্রা খুলে দিয়েছে। কিন্তু আমাদের দেশে ইন্টারনেট ব্যবহার খুবই ব্যয়বহুল। বাংলাদেশের অনেক মানুষ এখনও ইন্টারনেট ব্যবহার করতে পারে না। বিটিটিবি এবং সরকার উভয়ই আমাদের দেশে এর আরও ভাল বাস্তবায়নের জন্য কার্যকর পদক্ষেপ নিয়েছে।

আরো দেখুন
No Comment
Add Comment
comment url