business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Facebook Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10 150, 250, 300 Words

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is facebook paragraph 250 words. If you want to get use and abuse of facebook paragraph Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic facebook paragraph 250 words.

Facebook Paragraph

  • What is facebook?
  • How does it contribute to maintain relationship among people?
  • What things are needed to use facebook?
  • What are its function and utilities?
  • What are its disadvantages? 

Facebook is an internet based social network connecting to people worldwide and everybody having internet connection may have access to it. Facebook nowadays contributes much to maintain social and friendly relationship between people living far and near. Any person wishes to be a facebook member needs first to have an internet connection and then to sign up with personal details and secret passwords to ensure privacy and security. Any person can search their friends as well as near and dear ones on-line and can send invitation. If the invitation is once accepted they become friends in terms of facebook and can share everything of each other stored in their facebook. Facebook allows us to make numerous albums and upload photos and documents and make friendship with a lot of people. Any facebook' member can write comments on their status, on other member's status and photos etc. Facebook provides on-line chatting as well. With the help of facebook we can easily find out our long lost friends as well as near and dear ones who are already facebook members. It can be used to raise awareness and share news among the members. However, facebook has some disadvantages as well. Crooked people may upload obscene and objectionable photos and comments. Besides these negative aspects, facebook has brought a great change in modern civilization.

Facebook Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10
Facebook Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10

ফেসবুক

অনুবাদঃ Facebook হল একটি ইন্টারনেট ভিত্তিক সামাজিক নেটওয়ার্ক যা বিশ্বব্যাপী মানুষের সাথে সংযোগ স্থাপন করে এবং ইন্টারনেট সংযোগ থাকা প্রত্যেকেরই এতে অ্যাক্সেস থাকতে পারে। ফেসবুক আজকাল দূরে এবং কাছাকাছি বসবাসকারী মানুষের মধ্যে সামাজিক এবং বন্ধুত্বপূর্ণ সম্পর্ক বজায় রাখতে অনেক অবদান রাখে। যে কোনো ব্যক্তি ফেসবুকের সদস্য হতে ইচ্ছুক তার প্রথমে একটি ইন্টারনেট সংযোগ থাকতে হবে এবং তারপরে গোপনীয়তা এবং নিরাপত্তা নিশ্চিত করতে ব্যক্তিগত বিবরণ এবং গোপন পাসওয়ার্ড দিয়ে সাইন আপ করতে হবে। যেকোনো ব্যক্তি তাদের বন্ধুদের পাশাপাশি কাছের এবং প্রিয়জনকে অনলাইনে অনুসন্ধান করতে পারে এবং আমন্ত্রণ পাঠাতে পারে। আমন্ত্রণটি একবার গৃহীত হলে তারা ফেসবুকের পরিপ্রেক্ষিতে বন্ধু হয়ে ওঠে এবং তাদের ফেসবুকে সংরক্ষিত একে অপরের সবকিছু শেয়ার করতে পারে। Facebook আমাদের অসংখ্য অ্যালবাম তৈরি করতে এবং ফটো এবং নথি আপলোড করতে এবং অনেক লোকের সাথে বন্ধুত্ব করতে দেয়। যেকোন ফেসবুক সদস্য তাদের স্ট্যাটাসে, অন্য সদস্যের স্ট্যাটাস এবং ফটো ইত্যাদিতে মন্তব্য লিখতে পারে। ফেসবুক অনলাইন চ্যাটিংও প্রদান করে। ফেসবুকের সাহায্যে আমরা সহজেই খুঁজে পেতে পারি আমাদের দীর্ঘদিনের হারিয়ে যাওয়া বন্ধুদের পাশাপাশি কাছের এবং প্রিয়জন যারা ইতিমধ্যেই ফেসবুকের সদস্য। এটি সদস্যদের মধ্যে সচেতনতা বাড়াতে এবং খবর শেয়ার করতে ব্যবহার করা যেতে পারে। তবে ফেসবুকের কিছু অসুবিধাও আছে। কুটিল লোকেরা অশ্লীল এবং আপত্তিকর ছবি এবং মন্তব্য আপলোড করতে পারে। এই নেতিবাচক দিকগুলি ছাড়াও, ফেসবুক আধুনিক সভ্যতায় ব্যাপক পরিবর্তন এনেছে।

Facebook Paragraph

Facebook is arguably one of the greatest and the most wonderful inventions of modern technology. It is a social networking website intended to connect friends, family, and business associates. Users are able to search for friends and acquaintances by e-mail address, school, university, or just by typing a name or location for search. E-mail notifications let users know when new friends have chosen to add them to their list or when someone has sent a message to them within the system. A popular feature on Facebook is the ability to share photographs uploaded from a phone, camera, or hard drive. As with other private information, users have the option to allow only friends to see their pictures or anyone. There is an unlimited amount of storage available, which is a major advantage of Facebook's photograph sharing capabilities. But it is now almost equally used and abused. Many young boys and girls become addicted to it and give more time on it than to studies. Again, sometimes privacy is not ensured. Few immoral people post obscene pictures. Seeing these pictures, the tender minds of the youngsters are severely damaged. A long term bad effect can be seen in those adolescents. Besides, various crimes are being held through it. For this reason, a few years ago the authority has closed its network sine die. In fact, it gives us entertainment but it should not be turned into a national obsession encouraging narcissism. Despite these few bad sides of Facebook, it has great importance for the communication in modern era. So, we all should take all possible steps so that this blessing may not turn into a curse.

অর্থঃ ফেসবুক যুক্তিযুক্তভাবে আধুনিক প্রযুক্তির সর্বশ্রেষ্ঠ এবং সবচেয়ে বিস্ময়কর আবিষ্কারগুলির মধ্যে একটি। এটি একটি সামাজিক নেটওয়ার্কিং ওয়েবসাইট যা বন্ধু, পরিবার এবং ব্যবসায়িক সহযোগীদের সংযোগ করার উদ্দেশ্যে। ব্যবহারকারীরা ই-মেইল ঠিকানা, স্কুল, বিশ্ববিদ্যালয়, অথবা অনুসন্ধানের জন্য একটি নাম বা অবস্থান টাইপ করে বন্ধু এবং পরিচিতদের অনুসন্ধান করতে সক্ষম। ই-মেইল বিজ্ঞপ্তিগুলি ব্যবহারকারীদের জানাতে পারে যখন নতুন বন্ধুরা তাদের তালিকায় তাদের যুক্ত করতে বেছে নিয়েছে বা যখন কেউ তাদের সিস্টেমের মধ্যে একটি বার্তা পাঠিয়েছে। Facebook-এ একটি জনপ্রিয় বৈশিষ্ট্য হল ফোন, ক্যামেরা বা হার্ড ড্রাইভ থেকে আপলোড করা ফটোগ্রাফ শেয়ার করার ক্ষমতা। অন্যান্য ব্যক্তিগত তথ্যের মতো, ব্যবহারকারীদের কাছে শুধুমাত্র বন্ধুদের তাদের ছবি বা অন্য কাউকে দেখার অনুমতি দেওয়ার বিকল্প রয়েছে। এখানে একটি সীমাহীন পরিমাণ স্টোরেজ উপলব্ধ, যা ফেসবুকের ছবি শেয়ার করার ক্ষমতার একটি বড় সুবিধা। কিন্তু এটি এখন প্রায় সমানভাবে ব্যবহৃত এবং অপব্যবহার করা হয়। অনেক অল্পবয়সী ছেলে-মেয়েরা এতে আসক্ত হয়ে পড়ে এবং পড়াশোনার চেয়ে এতে বেশি সময় দেয়। আবার কখনও কখনও গোপনীয়তা নিশ্চিত করা হয় না। কিছু অনৈতিক লোক অশ্লীল ছবি পোস্ট করে। এসব ছবি দেখে তরুণদের কোমল মন মারাত্মকভাবে ক্ষতিগ্রস্ত হয়। একটি দীর্ঘমেয়াদী খারাপ প্রভাব সেই কিশোর-কিশোরীদের মধ্যে দেখা যায়। এছাড়া এর মাধ্যমে বিভিন্ন অপরাধ সংঘটিত হচ্ছে। এ কারণে কয়েক বছর আগে কর্তৃপক্ষ তাদের নেটওয়ার্ক সাইন ডাই বন্ধ করে দিয়েছে। প্রকৃতপক্ষে, এটি আমাদের বিনোদন দেয় তবে এটি একটি জাতীয় আবেশে পরিণত করা উচিত নয় যা নার্সিসিজমকে উত্সাহিত করে। ফেসবুকের এই কয়েকটি খারাপ দিক থাকা সত্ত্বেও, আধুনিক যুগে যোগাযোগের জন্য এটি অত্যন্ত গুরুত্বপূর্ণ। তাই এই দোয়া যেন অভিশাপে পরিণত না হয় সেজন্য আমাদের সকলেরই সম্ভাব্য সব পদক্ষেপ নেওয়া উচিত।

facebook paragraph 250 words, use and abuse of facebook paragraph, facebook paragraph for class 9, facebook paragraph essay, advantage and disadvantage of facebook paragraph, facebook paragraph 150 words, facebook paragraph 300 words, uses and abuses of facebook paragraph, facebook paragraph for hsc, facebook paragraph 200 words, advantages and disadvantages of facebook paragraph, facebook paragraph with bangla meaning, adverse effects of facebook paragraph, facebook paragraph for class 7, impact of facebook paragraph for hsc, facebook paragraph class 9, positive and negative impact of facebook paragraph, facebook paragraph hsc, the uses and abuses of facebook paragraph, addiction to facebook paragraph, the advantages and disadvantages of facebook paragraph for hsc

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url