business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Innovation of an Innovative Boy Story

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Innovation of an Innovative Boy Story. If you want to get Innovation of an Innovative Boy Story Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Innovation of an Innovative Boy Story.

Innovation of an Innovative Boy Story
Innovation of an Innovative Boy Story

The following is the beginning of a story. Complete it in your own words.

There was a boy who hailed from an obscure background. But he was brilliant, diligent and innovative. He....................

Innovation of an Innovative Boy Story

There was a boy who hailed from an obscure background. But he was brilliant, diligent and innovative. He belonged to a village where there was no electricity. During summer, the atmosphere of the village was hot and humid. The villagers were suffering the high temperature at home. They were becoming sick due to hot weather. Some of them even died of heat stroke. The boy, however, was thinking of an idea how to get rid of the heat. He came to know from a physics teacher of his school that the gas cools when it expands quickly. So, he thought of making an air cooler out of plastic bottles for his own house. So, he collected some plastic bottles and cut them into half. Then, he mounted them on a board. After that, he placed the board over a window, with the bottlenecks facing towards the inside of the house. As a result, the change in pressure that occurred when air entered the wider part of the bottle and came out through the bottleneck cooled the air. That's how he successfully made the air cooler out of the plastic bottles. When the villagers found it effective, they requested the boy to make the cooler for them, too. As the raw plastic bottles were easily available, the cooler could be made easily and it was cheap as well. In this way, the boy could reduce the sufferings of the village and also earn some money.

অর্থঃ একটি অস্পষ্ট পটভূমি থেকে আসা একটি ছেলে ছিল. কিন্তু তিনি ছিলেন মেধাবী, পরিশ্রমী এবং উদ্ভাবনী। তিনি এমন এক গ্রামের বাসিন্দা ছিলেন যেখানে বিদ্যুৎ ছিল না। গ্রীষ্মকালে গ্রামের পরিবেশ ছিল উষ্ণ ও আর্দ্র। বাড়ির উচ্চ তাপমাত্রায় ভুগছিলেন গ্রামবাসীরা। গরমের কারণে তারা অসুস্থ হয়ে পড়ে। তাদের মধ্যে কেউ কেউ হিট স্ট্রোকেও মারা গেছেন। ছেলেটি অবশ্য ভাবছিল কিভাবে গরম থেকে মুক্তি পাওয়া যায়। তিনি তার স্কুলের একজন পদার্থবিজ্ঞানের শিক্ষকের কাছ থেকে জানতে পেরেছিলেন যে গ্যাস দ্রুত প্রসারিত হলে ঠান্ডা হয়। তাই তিনি নিজের বাড়ির জন্য প্লাস্টিকের বোতল থেকে এয়ার কুলার তৈরি করার কথা ভাবলেন। তাই, সে কিছু প্লাস্টিকের বোতল সংগ্রহ করে অর্ধেক করে কেটে ফেলল। তারপর, তিনি একটি বোর্ডে তাদের মাউন্ট. এর পরে, তিনি একটি জানালার উপরে বোর্ডটি স্থাপন করেছিলেন, যেখানে বাধাগুলি বাড়ির ভিতরের দিকে ছিল। ফলস্বরূপ, বোতলের প্রশস্ত অংশে বায়ু প্রবেশ করে এবং বাধার মধ্য দিয়ে বেরিয়ে আসার সময় চাপের যে পরিবর্তন ঘটে তা বাতাসকে শীতল করে। এভাবেই তিনি সফলভাবে প্লাস্টিকের বোতল থেকে এয়ার কুলার তৈরি করেছেন। গ্রামবাসীরা যখন এটি কার্যকরী পেয়েছে, তখন তারা ছেলেটিকে তাদের জন্যও কুলার তৈরি করার জন্য অনুরোধ করেছিল। কাঁচা প্লাস্টিকের বোতল যেমন সহজলভ্য ছিল, তেমনি কুলারও সহজে তৈরি করা যেত এবং তা সস্তাও ছিল। এভাবে ছেলেটি গ্রামের কষ্ট কমিয়ে কিছু টাকা রোজগারও করতে পারত।

The End Of The Article: Innovation of an Innovative Boy Story

We Have Learned So Far Innovation of an Innovative Boy Story. If You Like Today's Innovation of an Innovative Boy Story, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post