business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Physical Exercise Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is physical exercise paragraph in 150 words. If you want to get physical exercise paragraph 200 words Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic physical exercise paragraph for class 8.
Physical Exercise Paragraph
Physical Exercise Paragraph

Physical Exercise Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10

  • Physical Exercise
  • What is physical exercise? 
  • Why is it essential? 
  • What may happen if one does not take regular physical exercise? 

Physical Exercise Paragraph

Physical exercise means the regular movement of the limbs of our body according to rules. It is essential to keep our body fit and mind sound. There lies a close connection between body and mind. We can not think of a sound mind without a sound health. It is physical exercise which enables us to build a good health. Physical exercise makes our body active and the muscles strong. . It also improves our power of digestion and blood circulation. It gives strength to our brain. A machine gets rusted for want of proper use. Human body is also a machine. It becomes inactive and weak for want of exercise. So we should take regular physical exercise in order to maintain a sound health and lead a happy life.

অর্থঃ শারীরিক ব্যায়াম মানে আমাদের শরীরের অঙ্গ-প্রত্যঙ্গের নিয়মিত নড়াচড়া নিয়মানুযায়ী। আমাদের শরীর ফিট এবং মন সুস্থ রাখা অপরিহার্য। শরীর এবং মনের মধ্যে নিবিড় সংযোগ রয়েছে। সুস্থ স্বাস্থ্য ছাড়া আমরা সুস্থ মন ভাবতে পারি না। এটি শারীরিক ব্যায়াম যা আমাদেরকে একটি সুস্বাস্থ্য গড়ে তুলতে সক্ষম করে। শারীরিক ব্যায়াম আমাদের শরীরকে সক্রিয় করে এবং পেশী শক্তিশালী করে। . এটি আমাদের হজম শক্তি এবং রক্ত সঞ্চালনের ক্ষমতাও উন্নত করে। এটি আমাদের মস্তিষ্ককে শক্তি দেয়। সঠিক ব্যবহারের অভাবে একটি মেশিনে মরিচা ধরে যায়। মানুষের শরীরও একটা যন্ত্র। ব্যায়ামের অভাবে এটি নিষ্ক্রিয় এবং দুর্বল হয়ে পড়ে। তাই সুস্বাস্থ্য বজায় রাখতে এবং সুখী জীবনযাপনের জন্য আমাদের নিয়মিত শারীরিক ব্যায়াম করা উচিত।

Physical Exercise Paragraph 

Physical exercise means the regular movement of the limbs of our body according to rules. It is very much essential because we keep our body and mind fit and active by it. We cannot think of a sound and fresh mind without a sound health. It is a physical exercise which plays an important role to keep our health sound. Physical exercise makes our body active and the muscles more strong. It also improves our power of digestion and blood circulation. It gives strength to our brains too. There are different kinds of physical exercise. Walking, swimming,. running, cycling are some good forms of exercises. Garrie like football, cricket, badminton, tennis, hockey, basketball, volleyball arc also good exercises for our health. But all exercises are not suitable for all ages. Walking is good for the old. Swimming, running and cycling are good for the young. Exercise is good but over exercise is harmful and it becomes the cause of our ill health. Morning is the best time for physical exercise. Some exercises can be taken in the evening. The importance of physical exercise is great. It builds our body and keeps us physically fit. It also provides us with energy. On the other hand, our body becomes inactive and weak for want of physical exercise. In order to lead a sound and healthy life, it is essential to take exercise. By taking regular physical exercise we can be nappy and healthy. 

অনুবাদঃ শারীরিক ব্যায়াম মানে আমাদের শরীরের অঙ্গ-প্রত্যঙ্গের নিয়মিত নড়াচড়া নিয়মানুযায়ী। এটা খুবই প্রয়োজনীয় কারণ আমরা আমাদের শরীর ও মনকে ফিট ও সক্রিয় রাখি। সুস্বাস্থ্য ছাড়া আমরা সুস্থ ও সতেজ মনের কথা ভাবতে পারি না। এটি একটি শারীরিক ব্যায়াম যা আমাদের স্বাস্থ্য ভালো রাখতে গুরুত্বপূর্ণ ভূমিকা পালন করে। শারীরিক ব্যায়াম আমাদের শরীরকে সক্রিয় করে এবং পেশীকে আরও শক্তিশালী করে। এটি আমাদের হজম শক্তি এবং রক্ত ​​সঞ্চালনের ক্ষমতাও উন্নত করে। এটি আমাদের মস্তিষ্ককেও শক্তি দেয়। বিভিন্ন ধরনের শারীরিক ব্যায়াম আছে। হাঁটা, সাঁতার,. দৌড়ানো, সাইকেল চালানো কিছু ভালো ব্যায়াম। ফুটবল, ক্রিকেট, ব্যাডমিন্টন, টেনিস, হকি, বাস্কেটবল, ভলিবল আর্কের মতো গ্যারিও আমাদের স্বাস্থ্যের জন্য ভালো ব্যায়াম। কিন্তু সব ব্যায়াম সব বয়সের জন্য উপযুক্ত নয়। পুরানোদের জন্য হাঁটা ভাল। সাঁতার কাটা, দৌড়ানো এবং সাইকেল চালানো তরুণদের জন্য ভালো। ব্যায়াম করা ভালো কিন্তু অতিরিক্ত ব্যায়াম ক্ষতিকর এবং তা আমাদের অসুস্থতার কারণ হয়ে দাঁড়ায়। শারীরিক ব্যায়ামের জন্য সকাল হল সেরা সময়। সন্ধ্যায় কিছু ব্যায়াম করা যেতে পারে। শারীরিক ব্যায়ামের গুরুত্ব অনেক। এটি আমাদের শরীর গঠন করে এবং আমাদের শারীরিকভাবে ফিট রাখে। এটি আমাদের শক্তিও সরবরাহ করে। অন্যদিকে, শারীরিক ব্যায়ামের অভাবে আমাদের শরীর নিষ্ক্রিয় ও দুর্বল হয়ে পড়ে। সুস্থ ও সুন্দর জীবন যাপনের জন্য ব্যায়াম করা অপরিহার্য। নিয়মিত শারীরিক ব্যায়াম করলে আমরা ন্যাপি ও সুস্থ থাকতে পারি।

The End Of The Article: physical exercise paragraph for class 6
We Have Learned So Far physical exercise paragraph for class 12. If You Like Today's physical exercise paragraph for class 9, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.importance of physical exercise paragraph, physical exercise paragraph in 150 words, physical exercise paragraph class 8, physical exercise paragraph 200 words, physical exercise paragraph for class 8, physical exercise paragraph for class 6, physical exercise paragraph for class 12, physical exercise paragraph for class 9, physical exercise paragraph for class 7, physical exercise paragraph for hsc, physical exercise paragraph ssc, physical exercise paragraph for class 5, importance of physical exercise paragraph for class 8, physical exercise paragraph 250 words, benefits of physical exercise paragraph, importance of taking physical exercise paragraph, important of physical exercise paragraph, physical exercise paragraph 100 words
Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url

Google News এ আমাদের ফলো করুন