business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

As a Child you Must have Summary

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is As a Child you Must have Summary. If you want to get As a Child you Must have Summary Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic As a Child you Must have Summary.

As a Child you Must have Summary
As a Child you Must have Summary

As a Child you Must have Summary

A child you must have been told to greet your elders and visitors to your home according to your culture and must also have been taught to be polite in company and keep quiet while others, especially your elders, spoke. Possibly, you at times grudged such schooling. Possible, at times you even protested such disciplining. Now, certainly you know that you can't always behave the way you want specially in the presence of others. There are rules of behavior you have to follow in a company. We are social beings and have to consider the effect of our behavior on others, even if we are at home and dealing with our family members. We have two terms to describe our social behavior-'etiquette' and 'manners'. 'Etiquette' is a French word and it means the rules of correct behavior in society. The word 'manners' means the behavior that is considered to be polite in a particular society or culture. Manners can be good or bad. For example, it is a bad manner to speak with food in one's mouth. No one likes a bad mannered person. Remember that etiquette and manners vary from culture to culture and from society to society. We learn etiquette and manners from our parents, families and various institutions, such as schools, colleges or professional bodies. There are rules of behavior for all kinds of social occasions and it is important to learn them and practice them in everyday life.

Summary: This passage is about etiquette and manners. 'Etiquette' means the rules of correct behaviour in al society while 'manners' are the behaviours of a particular society or culture. Children are taught manners and etiquette according to their culture and tradition. We learn etiquette and manners from our parents, family. neighbours environment and various institutions. Etiquette and manners vary from society to society. Therefore, we have to be careful about learning and practicing etiquette and manners in our everyday life.

অনুবাদঃ একটি শিশুকে আপনাকে অবশ্যই আপনার সংস্কৃতি অনুসারে আপনার বাড়িতে আপনার গুরুজন এবং দর্শনার্থীদের অভ্যর্থনা জানাতে বলা হয়েছে এবং অন্যদের, বিশেষ করে আপনার বৃদ্ধরা কথা বলার সময় তাকে অবশ্যই নম্র হতে এবং নীরব থাকতে শেখানো হয়েছে। সম্ভবত, আপনি মাঝে মাঝে এই ধরনের স্কুলে ক্ষুব্ধ ছিলেন। সম্ভবত, কখনও কখনও আপনি এমনকি এই ধরনের শৃঙ্খলার প্রতিবাদ করেছেন। এখন, আপনি অবশ্যই জানেন যে আপনি সবসময় অন্যদের উপস্থিতিতে বিশেষভাবে চান এমন আচরণ করতে পারবেন না। একটি কোম্পানিতে আপনাকে অনুসরণ করতে হবে আচরণের নিয়ম আছে। আমরা সামাজিক জীব এবং অন্যদের উপর আমাদের আচরণের প্রভাব বিবেচনা করতে হবে, এমনকি যদি আমরা বাড়িতে থাকি এবং আমাদের পরিবারের সদস্যদের সাথে আচরণ করি। আমাদের সামাজিক আচরণ বর্ণনা করার জন্য আমাদের দুটি পদ আছে - 'শিষ্টাচার' এবং 'শিষ্টাচার'। 'শিষ্টাচার' একটি ফরাসি শব্দ এবং এর অর্থ সমাজে সঠিক আচরণের নিয়ম। 'শিষ্টাচার' শব্দের অর্থ সেই আচরণ যা একটি নির্দিষ্ট সমাজ বা সংস্কৃতিতে ভদ্র বলে বিবেচিত হয়। শিষ্টাচার ভালো বা খারাপ হতে পারে। উদাহরণস্বরূপ, মুখে খাবার দিয়ে কথা বলা একটি খারাপ পদ্ধতি। খারাপ আচরণের মানুষ কেউ পছন্দ করে না। মনে রাখবেন শিষ্টাচার এবং আচার-ব্যবহার সংস্কৃতি থেকে সংস্কৃতিতে এবং সমাজ থেকে সমাজে পরিবর্তিত হয়। আমরা আমাদের পিতামাতা, পরিবার এবং বিভিন্ন প্রতিষ্ঠান যেমন স্কুল, কলেজ বা পেশাদার সংস্থা থেকে শিষ্টাচার এবং শিষ্টাচার শিখি। সমস্ত ধরণের সামাজিক অনুষ্ঠানের জন্য আচরণের নিয়ম রয়েছে এবং সেগুলি শেখা এবং দৈনন্দিন জীবনে সেগুলি অনুশীলন করা গুরুত্বপূর্ণ।

সারাংশ: এই অনুচ্ছেদটি শিষ্টাচার এবং শিষ্টাচার সম্পর্কে। 'শিষ্টাচার' মানে সমাজে সঠিক আচরণের নিয়ম যখন 'শিষ্টাচার' হল একটি নির্দিষ্ট সমাজ বা সংস্কৃতির আচরণ। শিশুদের তাদের সংস্কৃতি ও ঐতিহ্য অনুযায়ী শিষ্টাচার ও শিষ্টাচার শেখানো হয়। আমরা আমাদের পিতামাতা, পরিবারের কাছ থেকে শিষ্টাচার এবং শিষ্টাচার শিখি। প্রতিবেশী পরিবেশ এবং বিভিন্ন প্রতিষ্ঠান। শিষ্টাচার এবং আচার-ব্যবহার সমাজ ভেদে ভিন্ন ভিন্ন। অতএব, আমাদের দৈনন্দিন জীবনে শিষ্টাচার এবং শিষ্টাচার শেখার এবং অনুশীলন করার বিষয়ে আমাদের সতর্ক থাকতে হবে।

The End Of The Article: As a Child you Must have Summary

We Have Learned So Far As a Child you Must have Summary. If You Like Today's As a Child you Must have Summary, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url