business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Kuakata Daughter of the Sea hsc Summary

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Kuakata Daughter of the Sea hsc Summary. If you want to get Kuakata Daughter of the Sea hsc Summary Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Kuakata Daughter of the Sea hsc Summary.

Kuakata Daughter of the Sea hsc Summary
Kuakata Daughter of the Sea hsc Summary

Kuakata Daughter of the Sea hsc Summary

The name Kuakata takes its origin from the story of a 'Kua' or well dug on the sea shore by the early Rakhaine settlers for collecting drinking water. The Rakhaines had landed on Kuakata coast after being expelled from Arakan by the Mughals. Following the first well, it became a tradition to dig wells in the neighborhood of Rakhaine homesteads for fresh water supply. Kuakata is one of the unique spots which allow a visitor to watch both the sunrise and the sunset from the beach. That perhaps makes Kuakata one of the world's most attractive beaches. The long and wide beach at Kuakata has a typical natural setting. This sandy beach slopes gently into the Bay and bathing there is as pleasant as is swimming or diving. Kuakata is truly a virgin beach and a sanctuary for migratory winter birds. Fishing boats plying in the Bay of Bengal with colourful sails, surfing waves and the lines of coconut trees add to the vibrant colours of Kuakata. The indigenous culture of the Rakhaine community and hundred year old Buddhist Temples indicate the age-old tradition and cultural heritage of this area. Kuakata is also a holy land for the Hindus and Buddhists. Each year thousands of devotees come here to attend the festivals Rash Purnima and Maghi Purnima. On these two days, pilgrims take holy bath and enjoy going to the traditional fairs.

Summary: The early Rakhaine settlers dug well on the sea shore for collecting drinking water after being expelled from Arakan by the Mughals. Soon digging well became a tradition and the place got the name as Kuakata. Kuakata is an exceptional place to watch both the sunrise and the sun-set from the beach. It also has a typical natural setting. It is again a virgin beach and safe abode for migratory birds. The area has also age-old culture and tradition. The indigenous culture of the Rakhaine community and the activities of the pilgrims have added a new charm to Kuakata.

অনুবাদঃ কুয়াকাটা নামের উৎপত্তি হয়েছে একটি 'কুয়া' বা কূপের গল্প থেকে যেটি পানীয় জল সংগ্রহের জন্য প্রারম্ভিক রাখাইনদের দ্বারা সমুদ্র তীরে খনন করা হয়েছিল। রাখাইনরা মুঘলদের দ্বারা আরাকান থেকে বিতাড়িত হওয়ার পর কুয়াকাটা উপকূলে অবতরণ করেছিল। প্রথম কূপ অনুসরণ করে, রাখাইনদের বসতবাড়িতে বিশুদ্ধ পানি সরবরাহের জন্য কূপ খনন করা একটি ঐতিহ্য হয়ে দাঁড়িয়েছে। কুয়াকাটা একটি অনন্য স্পট যা একজন দর্শনার্থীকে সমুদ্র সৈকত থেকে সূর্যোদয় এবং সূর্যাস্ত উভয়ই দেখতে দেয়। এটি সম্ভবত কুয়াকাটাকে বিশ্বের অন্যতম আকর্ষণীয় সমুদ্র সৈকতে পরিণত করেছে। কুয়াকাটার দীর্ঘ ও প্রশস্ত সমুদ্র সৈকতে একটি সাধারণ প্রাকৃতিক পরিবেশ রয়েছে। এই বালুকাময় সৈকতটি মৃদুভাবে উপসাগরে ঢালে এবং সেখানে স্নান করা সাঁতার বা ডাইভিংয়ের মতোই মনোরম। কুয়াকাটা সত্যিই একটি কুমারী সমুদ্র সৈকত এবং পরিযায়ী শীতকালীন পাখিদের অভয়ারণ্য। বঙ্গোপসাগরে মাছ ধরার নৌকা রঙিন পাল, সার্ফিং ঢেউ এবং নারকেল গাছের রেখা কুয়াকাটার প্রাণবন্ত রঙ যোগ করে। রাখাইন সম্প্রদায়ের আদিবাসী সংস্কৃতি এবং শত বছরের পুরনো বৌদ্ধ মন্দিরগুলি এই এলাকার প্রাচীন ঐতিহ্য ও সাংস্কৃতিক ঐতিহ্যকে নির্দেশ করে। কুয়াকাটা হিন্দু ও বৌদ্ধ ধর্মাবলম্বীদেরও পবিত্র ভূমি। প্রতি বছর রাস পূর্ণিমা এবং মাঘী পূর্ণিমা উৎসবে যোগ দিতে হাজার হাজার ভক্ত এখানে আসেন। এই দুই দিনে তীর্থযাত্রীরা পবিত্র স্নান করে ঐতিহ্যবাহী মেলায় গিয়ে আনন্দ উপভোগ করেন।

সারসংক্ষেপ: মুঘলদের দ্বারা আরাকান থেকে বিতাড়িত হওয়ার পর প্রথম দিকের রাখাইন বসতিকারীরা পানীয় জল সংগ্রহের জন্য সমুদ্র তীরে কূপ খনন করেছিল। শীঘ্রই কূপ খনন একটি ঐতিহ্যে পরিণত হয় এবং স্থানটির নাম হয় কুয়াকাটা। সমুদ্র সৈকত থেকে সূর্যোদয় এবং সূর্যাস্ত দেখার জন্য কুয়াকাটা একটি ব্যতিক্রমী স্থান। এটি একটি সাধারণ প্রাকৃতিক সেটিং আছে. এটি আবার একটি কুমারী সমুদ্র সৈকত এবং পরিযায়ী পাখিদের জন্য নিরাপদ আবাস। এ অঞ্চলের প্রাচীন সংস্কৃতি ও ঐতিহ্যও রয়েছে। রাখাইন সম্প্রদায়ের আদিবাসী সংস্কৃতি এবং তীর্থযাত্রীদের কর্মকাণ্ড কুয়াকাটায় এক নতুন আকর্ষণ যোগ করেছে।

The End Of The Article: Kuakata Daughter of the Sea hsc Summary

We Have Learned So Far Kuakata Daughter of the Sea hsc Summary. If You Like Today's Kuakata Daughter of the Sea hsc Summary, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url