business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

My Name is Amerigo Summary

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is My Name is Amerigo Summary. If you want to get My Name is Amerigo Summary Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic My Name is Amerigo Summary.

My Name is Amerigo Summary
My Name is Amerigo Summary

My Name is Amerigo Summary

My name is Amerigo. I am 13 years old and I live on the street, alone. My mother, who is separated from my father, doesn't want me. She told me to go away. Now she is married to another man. My father lives very far away. I want to go to him, but he won't take me either. The streets are now my home. Sometimes I find work. I used to collect trash and sell it to a vendor. I stopped doing that after I had a serious infection and a doctor told me to stay away from the trash dump. Once I worked for an ice-cream shop owner and sold ice-cream on the beach. But I got no money in return. The owner of the shop gave me something to eat, and let me sleep in his hut at night. The work was difficult and painful. The icecream box was quite heavy when it was full. I had to walk for hours, offering my ice-cream to whoever wanted to buy. There were days when I could not even sell one ice-cream. In a way, I am lucky because I am alive. One of my friends was recently killed after he fell into a hole that opened up in the pile of trash. A boy I know lost one of his eyes after a piece of hot glass flew into his eye at the glass factory where he worked. The owner refused to pay for medical treatment. For me, like all other street children, life is very hard. I am looking for work. I am always hungry, and I don't know where I will sleep at night.

Summary: The passage describes the miserable condition of a street child named Amerigo. He had been abandoned by his parents. He makes his shelter in streets. He used to collect and sell trash, but due to the bad impacts of such work on health he left that job. Then he began to work under an ice-cream shop owner. That job! was also too difficult for him. Like many other street children, he is deprived of basic human rights. His life is very hard as he has no food or shelter.

অনুবাদঃ আমার নাম আমেরিগো। আমার বয়স 13 বছর এবং আমি একা একা রাস্তায় থাকি। আমার মা, যিনি আমার বাবার থেকে বিচ্ছিন্ন, তিনি আমাকে চান না। সে আমাকে চলে যেতে বলল। এখন সে অন্য একজনকে বিয়ে করেছে। আমার বাবা অনেক দূরে থাকেন। আমি তার কাছে যেতে চাই, কিন্তু সেও আমাকে নিয়ে যাবে না। রাস্তাই এখন আমার বাড়ি। মাঝে মাঝে কাজ খুঁজে পাই। আমি আবর্জনা সংগ্রহ করতাম এবং বিক্রেতার কাছে বিক্রি করতাম। আমার গুরুতর সংক্রমণ হওয়ার পরে আমি এটি করা বন্ধ করে দিয়েছিলাম এবং একজন ডাক্তার আমাকে ট্র্যাশ ডাম্প থেকে দূরে থাকতে বলেছিলেন। একবার আমি একটি আইসক্রিমের দোকানের মালিকের জন্য কাজ করেছি এবং সৈকতে আইসক্রিম বিক্রি করেছি। কিন্তু বিনিময়ে কোনো টাকা পাইনি। দোকানের মালিক আমাকে কিছু খেতে দিলেন, রাতে তার কুঁড়েঘরে ঘুমাতে দিলেন। কাজটি কঠিন এবং বেদনাদায়ক ছিল। আইসক্রিমের বক্সটি ভরে গেলে বেশ ভারী ছিল। আমাকে ঘণ্টার পর ঘণ্টা হাঁটতে হয়েছে, যে কেউ কিনতে চায় তাকে আমার আইসক্রিম অফার করে। এমন দিন ছিল যখন আমি একটি আইসক্রিমও বিক্রি করতে পারতাম না। একভাবে, আমি ভাগ্যবান কারণ আমি বেঁচে আছি। আমার এক বন্ধু সম্প্রতি আবর্জনার স্তূপে খোলা একটি গর্তে পড়ে মারা গিয়েছিল। আমার পরিচিত একটি ছেলে যে গ্লাস ফ্যাক্টরিতে কাজ করত সেখানে গরম কাঁচের টুকরো তার চোখে উড়ে যাওয়ার পরে তার একটি চোখ হারিয়েছিল। মালিক চিকিৎসার খরচ দিতে অস্বীকার করেন। আমার জন্য, অন্য সব পথশিশুদের মতো, জীবন খুব কঠিন। আমি কাজ খুঁজছি. আমি সবসময় ক্ষুধার্ত, এবং আমি জানি না আমি রাতে কোথায় ঘুমাবো।

সারাংশ: প্যাসেজটি আমেরিগো নামে একজন পথশিশুর করুণ অবস্থা বর্ণনা করে। তাকে তার পিতামাতার দ্বারা পরিত্যক্ত করা হয়েছিল। সে রাস্তায় আশ্রয় নেয়। তিনি আবর্জনা সংগ্রহ এবং বিক্রি করতেন, কিন্তু স্বাস্থ্যের উপর এই ধরনের কাজের খারাপ প্রভাবের কারণে তিনি সেই কাজ ছেড়ে দেন। এরপর তিনি একটি আইসক্রিমের দোকানের মালিকের অধীনে কাজ শুরু করেন। +চাকরি ! তার জন্য খুব কঠিন ছিল. অন্যান্য পথশিশুদের মতো তিনিও মৌলিক মানবাধিকার থেকে বঞ্চিত। তার জীবন খুব কষ্টের কারণ তার কোন খাবার বা আশ্রয় নেই।

The End Of The Article: My Name is Amerigo Summary

We Have Learned So Far My Name is Amerigo Summary. If You Like Today's My Name is Amerigo Summary, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url