business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

When a Girl Gets Married She Usually

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is When a Girl Gets Married She Usually. If you want to get When a Girl Gets Married She Usually Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic When a Girl Gets Married She Usually.

When a Girl Gets Married She Usually
When a Girl Gets Married She Usually

When a Girl Gets Married She Usually

When a girl gets married, she usually drops out of school and begins full-time work in her in-laws' household. In the in-laws' house, she is marginalized. She becomes vulnerable to all forms of abuse, including dowryrelated violence. In Bangladesh, it is still common for a bride's family to pay dowry, despite the practice being illegal. Dowry demands can also continue after the wedding. For an adolescent bride, even if her in-laws are! supportive, there are greater health risks in terms of pregnancy and child birth. The majority of adolescent brides and their families are uninformed or insufficiently informed about reproductive health and contraception. The maternal mortality rate for adolescents is double the national rate. ! When adolescent girls are pulled out of school, either for marriage or work, they often lose their mobility, their friends and social status. The lack of mobility among adolescent girls also curtails their economic and nonformal educational opportunities. Moreover, they lack information about health issues. According to a study, only about three in five adolescents have even heard of HIV. It is also reported that more than 50 percent of adolescent girls are undernourished and suffer from anaemia. Adolescent fertility is also high in Bangladesh. The contribution of the adolescent fertility rate to the total fertility rate increased from 20.3% in 1993 to 24.4% in 2007. Moreover, neonatal mortality is another concern for younger mothers. While the situation for adolescent boys is somewhat better, many are vulnerable and lack the power to make decisions about their own lives. Many boys who are unable to go to school, or are unemployed, remain unaware of social or health issues. They are at considerable risk of being drawn into criminal activities. They are also more likely to get exposed to drugs and alcohol.

Summary: When a girl is married off at an early age, she has to leave her school and engage herself in household chores in her in-law's house. She is sometimes subject to abuse for dowry even after marriage. When an adolescent girl is pulled out of school, she loses her mobility, friends and social status. As a result, she is deprived of basic knowledge like health issues. Hence, she becomes vulnerable to many diseases. Moreover, more than 50% of adolescent girls are undernourished and suffer from anaemia. Again, neonatal mortality is another concern for young mothers. On the other hand, the situation of adolescent boys is somewhat better. But, still they lack the power to make decisions about their lives. They are at high risk of being drawn into criminal activities like drugs and alcohol,

অনুবাদঃ যখন একটি মেয়ে বিয়ে করে, তখন সে সাধারণত স্কুল ছেড়ে দেয় এবং তার শ্বশুরবাড়িতে পুরো সময়ের কাজ শুরু করে। শ্বশুরবাড়িতে সে প্রান্তিক। তিনি যৌতুক সংক্রান্ত সহিংসতা সহ সব ধরনের নির্যাতনের শিকার হন। বাংলাদেশে, কনের পরিবারের পক্ষ থেকে যৌতুক প্রদান করা এখনও প্রচলিত, যদিও এই প্রথাটি অবৈধ। বিয়ের পরও যৌতুকের দাবি চলতে পারে। একজন কিশোরী বধূর জন্য, তার শ্বশুরবাড়ির লোকজন হলেও! সহায়ক, গর্ভাবস্থা এবং সন্তানের জন্মের ক্ষেত্রে বৃহত্তর স্বাস্থ্য ঝুঁকি রয়েছে। বেশিরভাগ কিশোরী নববধূ এবং তাদের পরিবার প্রজনন স্বাস্থ্য এবং গর্ভনিরোধক সম্পর্কে অজ্ঞাত বা অপর্যাপ্তভাবে অবহিত। কিশোর-কিশোরীদের মাতৃমৃত্যুর হার জাতীয় হারের দ্বিগুণ। ! যখন বয়ঃসন্ধিকালের মেয়েদের স্কুল থেকে বের করে দেওয়া হয়, হয় বিয়ে বা কাজের জন্য, তারা প্রায়ই তাদের গতিশীলতা, তাদের বন্ধুবান্ধব এবং সামাজিক মর্যাদা হারিয়ে ফেলে। বয়ঃসন্ধিকালীন মেয়েদের মধ্যে চলাফেরার অভাব তাদের অর্থনৈতিক ও অনানুষ্ঠানিক শিক্ষার সুযোগকেও কমিয়ে দেয়। তদুপরি, তাদের স্বাস্থ্য সমস্যা সম্পর্কে তথ্যের অভাব রয়েছে। একটি সমীক্ষা অনুসারে, প্রতি পাঁচজন কিশোর-কিশোরীর মধ্যে মাত্র তিনজন এইচআইভি সম্পর্কে শুনেছেন। এটিও রিপোর্ট করা হয়েছে যে 50 শতাংশেরও বেশি কিশোরী মেয়েরা অপুষ্টিতে ভুগছে এবং রক্তাল্পতায় ভুগছে। বাংলাদেশেও বয়ঃসন্ধিকালের উর্বরতা বেশি। মোট উর্বরতার হারে বয়ঃসন্ধিকালের উর্বরতার হারের অবদান 1993 সালে 20.3% থেকে 2007 সালে 24.4% বেড়েছে। অধিকন্তু, নবজাতক মৃত্যুর হার অল্পবয়সী মায়েদের জন্য আরেকটি উদ্বেগের বিষয়। বয়ঃসন্ধিকালের ছেলেদের অবস্থা কিছুটা ভালো হলেও, অনেকেই দুর্বল এবং তাদের নিজের জীবন সম্পর্কে সিদ্ধান্ত নেওয়ার ক্ষমতা নেই। অনেক ছেলে যারা স্কুলে যেতে পারছে না, বা বেকার, তারা সামাজিক বা স্বাস্থ্য সমস্যা সম্পর্কে অবগত থাকে না। তারা অপরাধমূলক কর্মকাণ্ডে আকৃষ্ট হওয়ার যথেষ্ট ঝুঁকিতে রয়েছে। তারা মাদক ও অ্যালকোহলের সংস্পর্শে আসার সম্ভাবনাও বেশি।

সারসংক্ষেপ: যখন একটি মেয়ের অল্প বয়সে বিয়ে হয়ে যায়, তখন তাকে তার স্কুল ছেড়ে শ্বশুরবাড়িতে গৃহস্থালির কাজে নিজেকে নিয়োজিত করতে হয়। বিয়ের পরও কখনো কখনো যৌতুকের জন্য নির্যাতনের শিকার হন। যখন একটি কিশোরী মেয়েকে স্কুল থেকে বের করে দেওয়া হয়, তখন সে তার চলাফেরা, বন্ধুবান্ধব এবং সামাজিক মর্যাদা হারায়। ফলে তিনি স্বাস্থ্য বিষয়ক মৌলিক জ্ঞান থেকে বঞ্চিত হচ্ছেন। ফলে সে নানা রোগে আক্রান্ত হয়। অধিকন্তু, 50% এরও বেশি কিশোরী মেয়েরা অপুষ্টিতে ভুগছে এবং রক্তস্বল্পতায় ভুগছে। আবার, নবজাতক মৃত্যুর হার অল্পবয়সী মায়েদের জন্য আরেকটি উদ্বেগের বিষয়। অন্যদিকে কিশোর ছেলেদের অবস্থা কিছুটা ভালো। কিন্তু, এখনও তাদের জীবন সম্পর্কে সিদ্ধান্ত নেওয়ার ক্ষমতার অভাব রয়েছে। তারা মাদক ও অ্যালকোহলের মতো অপরাধমূলক কর্মকাণ্ডে আকৃষ্ট হওয়ার উচ্চ ঝুঁকিতে রয়েছে,

The End Of The Article: When a Girl Gets Married She Usually

We Have Learned So Far When a Girl Gets Married She Usually. If You Like Today's When a Girl Gets Married She Usually, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post