business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Bangladeshi and Western Music Paragraph

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Bangladeshi and Western Music Paragraph. If you want to get Bangladeshi and Western Music Paragraph Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Bangladeshi and Western Music Paragraph.

Bangladeshi and Western Music Paragraph
Bangladeshi and Western Music Paragraph

Bangladeshi and Western Music Paragraph

Each and every country has its own culture. They can't be superseded by the' culture of another country. So, it's quite natural that there are some basic differences between Bangladeshi and Western music. The differences are very much distinct. In theme and melody, our songs are pole apart from western music. Our songs especially the Nazrul Sangeet, Rabindra Sangeet, traditional songs are very much graceful and refined. But the Western music is very much vulgar Musical instruments are used more in the Western music. On the other hand ours are melodious and musical instruments are used less. The western singers use metallic sound, whereas we don't. The significant difference is that individual love is the theme of Western music. That love is only the love of the lovers. On the contrary the theme of our song is also love but it's quite different from the Western music. Love as the theme of our song is for lovers, for parents, for our motherland and last of all for Allah. The western song has hardly any appeal. In contrast our song has a great appeal and it touches our heart. In a word, a country can't sacrifice her own identity and culture with another country. The cultural differences were in the past, have been in the present and will be in the future. 

অনুবাদঃ প্রতিটি দেশের নিজস্ব সংস্কৃতি রয়েছে। তারা অন্য দেশের সংস্কৃতি দ্বারা উপেক্ষা করা যায় না। সুতরাং, এটা খুবই স্বাভাবিক যে বাংলাদেশি এবং পাশ্চাত্য সঙ্গীতের মধ্যে কিছু মৌলিক পার্থক্য রয়েছে। পার্থক্য অনেক স্বতন্ত্র. থিম এবং মেলোডিতে, আমাদের গানগুলি পশ্চিমা সঙ্গীত থেকে আলাদা। আমাদের গানগুলো বিশেষ করে নজরুল সঙ্গীত, রবীন্দ্রসংগীত, ঐতিহ্যবাহী গানগুলো অনেক সুন্দর ও পরিমার্জিত। কিন্তু পাশ্চাত্য সঙ্গীত অনেক অশ্লীল বাদ্যযন্ত্র পাশ্চাত্য সঙ্গীতে বেশি ব্যবহৃত হয়। অন্যদিকে আমাদের সুরেলা এবং বাদ্যযন্ত্র কম ব্যবহার করা হয়। পশ্চিমা গায়করা ধাতব শব্দ ব্যবহার করেন, যেখানে আমরা করি না। তাৎপর্যপূর্ণ পার্থক্য হল যে ব্যক্তিগত প্রেম পশ্চিমা সঙ্গীতের থিম। সেই প্রেম শুধুই প্রেমিকের প্রেম। বিপরীতে আমাদের গানের থিমটিও প্রেম কিন্তু এটি পশ্চিমা সঙ্গীত থেকে একেবারেই আলাদা। আমাদের গানের থিম হিসেবে ভালোবাসা প্রেমিক-প্রেমিকাদের জন্য, বাবা-মায়ের জন্য, মাতৃভূমির জন্য এবং সর্বোপরি আল্লাহর জন্য। পাশ্চাত্য গানের আবেদন নেই বললেই চলে। বিপরীতে আমাদের গানের একটি দুর্দান্ত আবেদন রয়েছে এবং এটি আমাদের হৃদয় ছুঁয়ে যায়। এক কথায়, একটি দেশ অন্য দেশের সাথে তার নিজস্ব পরিচয় ও সংস্কৃতি বিসর্জন দিতে পারে না। সাংস্কৃতিক পার্থক্য অতীতেও ছিল, বর্তমানেও আছে এবং ভবিষ্যতেও থাকবে।

The End Of The Article: Bangladeshi and Western Music Paragraph

We Have Learned So Far Bangladeshi and Western Music Paragraph. If You Like Today's Bangladeshi and Western Music Paragraph, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post