business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Peace Movement Paragraph For hsc

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Peace Movement Paragraph For hsc. If you want to get Peace Movement Paragraph For hsc Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Peace Movement Paragraph For hsc.

Peace Movement Paragraph For hsc
Peace Movement Paragraph For hsc

Peace Movement Paragraph For hsc

A peace movement is a social movement that seeks to achieve ideals such as the ending of a particular war (or all wars), minimize inter-human violence in a particular place or type of situation, including ban of guns, and is often linked to the goal of achieving world peace. Means to achieve these ends include advocacy of pacifism, non-violent resistance, diplomacy, boycotts, demonstrations, peace camps; supporting anti-war political candidates and banning guns, creating open government, direct democracy; supporting people who expose war crimes or conspiracies to create wars, and making laws. Different organizations involved in peace! movements may have some diverse goals but one common goal is sustainability of peace. Peace movement is basically an all-encompassing "anti-war movement". It is primarily characterized by a belief that human beings should not wage war on each other or engage in violent conflicts over language, race, natural resources, religion or ideology. It is believed that military power is not the equivalent of justice. The peace movement tends to oppose the proliferation of dangerous technologies and weapons of mass destruction, in particular. nuclear weapons and biological warfare. Moreover, many object to the export of weapons including hand-held machine guns and grenades by leading economic nations to lesser developed nations.

অনুবাদঃ একটি শান্তি আন্দোলন হল একটি সামাজিক আন্দোলন যা আদর্শ অর্জনের চেষ্টা করে যেমন একটি নির্দিষ্ট যুদ্ধ (বা সমস্ত যুদ্ধের সমাপ্তি), একটি নির্দিষ্ট স্থানে বা ধরনের পরিস্থিতিতে আন্তঃমানব সহিংসতা হ্রাস করা, বন্দুকের উপর নিষেধাজ্ঞা সহ, এবং প্রায়শই এর সাথে যুক্ত হয় বিশ্ব শান্তি অর্জনের লক্ষ্য। এই লক্ষ্যগুলি অর্জনের উপায়গুলির মধ্যে রয়েছে শান্তিবাদের সমর্থন, অহিংস প্রতিরোধ, কূটনীতি, বয়কট, বিক্ষোভ, শান্তি শিবির; যুদ্ধবিরোধী রাজনৈতিক প্রার্থীদের সমর্থন করা এবং বন্দুক নিষিদ্ধ করা, উন্মুক্ত সরকার, প্রত্যক্ষ গণতন্ত্র তৈরি করা; যারা যুদ্ধাপরাধ বা যুদ্ধ সৃষ্টির ষড়যন্ত্র প্রকাশ করে এবং আইন প্রণয়ন করে তাদের সমর্থন করা। শান্তিতে জড়িত বিভিন্ন সংগঠন! আন্দোলনের কিছু বৈচিত্র্যপূর্ণ লক্ষ্য থাকতে পারে কিন্তু একটি সাধারণ লক্ষ্য হল শান্তির স্থায়িত্ব। শান্তি আন্দোলন মূলত একটি সর্বব্যাপী "যুদ্ধবিরোধী আন্দোলন"। এটি প্রাথমিকভাবে একটি বিশ্বাস দ্বারা চিহ্নিত করা হয় যে মানুষের একে অপরের সাথে যুদ্ধ করা উচিত নয় বা ভাষা, জাতি, প্রাকৃতিক সম্পদ, ধর্ম বা মতাদর্শ নিয়ে হিংসাত্মক সংঘর্ষে লিপ্ত হওয়া উচিত নয়। এটা বিশ্বাস করা হয় যে সামরিক শক্তি ন্যায়বিচারের সমতুল্য নয়। শান্তি আন্দোলন বিশেষ করে বিপজ্জনক প্রযুক্তি এবং গণবিধ্বংসী অস্ত্রের বিস্তারের বিরোধিতা করে। পারমাণবিক অস্ত্র এবং জৈবিক যুদ্ধ। অধিকন্তু, অর্থনৈতিক দেশগুলো স্বল্পোন্নত দেশগুলোর দিকে এগিয়ে নিয়ে যাওয়া হাতে ধরা মেশিনগান ও গ্রেনেডসহ অস্ত্র রপ্তানির বিষয়ে অনেকেই আপত্তি জানায়।

The End Of The Article: Peace Movement Paragraph For hsc

We Have Learned So Far Peace Movement Paragraph For hsc. If You Like Today's Peace Movement Paragraph For hsc, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. peace movement paragraph, peace movement paragraph hsc, peace movement paragraph for hsc, peace movement easy paragraph, peace movement short paragraph, 

Next Post Previous Post