business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Democracy Paragraph for hsc, 100, 150 Words

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Democracy Paragraph for hsc. If you want to get democracy paragraph 150 words Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic what is democracy paragraph.

Democracy Paragraph for hsc, 100, 150 Words
Democracy Paragraph for hsc, 100, 150 Words

Democracy Paragraph

The term 'democracy' is a combination of Greek word 'Demos' and 'Kratos'. 'Demos' refers to people and 'Kratos' refers to rule. So democracy means 'people's rule' or rule by the people. It is a form of government in which people are governed by their own elected representatives. It is a government of the people, for the people and by the people. In this system of government, it is the people who are supreme power. They elect their representatives. They control the government. Even the government cannot do anything against the choice and interest of the people and is always accountable to the people for its actions. At present, democracy is thought to be the best form of government in the modern world. It secures the wealth and prosperity of the people and gives them the political right. In democracy, people have the freedom to express their views, they have the right to criticize and protest against the government. The presence of opposition- parties is important in a democratic state. This ensures the direct participation of the people in running the government. The success of democracy depends on the active role of ruling party and opposition party. Des Y mocrac is incomplete unless the people have the choice to choose out of diverse political parties and programmes for national welfare. 

অনুবাদঃ 'গণতন্ত্র' শব্দটি গ্রীক শব্দ 'ডেমোস' এবং 'ক্র্যাটোস'-এর সংমিশ্রণ। 'ডেমোস' মানুষকে বোঝায় এবং 'ক্র্যাটোস' শাসনকে বোঝায়। তাই গণতন্ত্র মানে 'জনগণের শাসন' বা জনগণের শাসন। এটি এমন এক ধরনের সরকার যেখানে জনগণ তাদের নিজস্ব নির্বাচিত প্রতিনিধিদের দ্বারা শাসিত হয়। এটি জনগণের, জনগণের জন্য এবং জনগণের দ্বারা পরিচালিত সরকার। এই সরকার ব্যবস্থায় জনগণই সর্বোচ্চ শক্তি। তারা তাদের প্রতিনিধি নির্বাচন করে। তারা সরকারকে নিয়ন্ত্রণ করে। এমনকি সরকার জনগণের পছন্দ ও স্বার্থের বিরুদ্ধে কিছু করতে পারে না এবং তার কর্মের জন্য সর্বদা জনগণের কাছে দায়বদ্ধ থাকে। বর্তমানে, আধুনিক বিশ্বে গণতন্ত্রকে সর্বোত্তম সরকার বলে মনে করা হয়। এটি জনগণের সম্পদ ও সমৃদ্ধি সুরক্ষিত করে এবং তাদের রাজনৈতিক অধিকার দেয়। গণতন্ত্রে জনগণের মতামত প্রকাশের স্বাধীনতা আছে, সরকারের বিরুদ্ধে সমালোচনা ও প্রতিবাদ করার অধিকার রয়েছে। গণতান্ত্রিক রাষ্ট্রে বিরোধী দলের উপস্থিতি গুরুত্বপূর্ণ। এটি সরকার পরিচালনায় জনগণের সরাসরি অংশগ্রহণ নিশ্চিত করে। গণতন্ত্রের সফলতা নির্ভর করে ক্ষমতাসীন দল ও বিরোধী দলের সক্রিয় ভূমিকার ওপর। Des Y mocrac অসম্পূর্ণ যদি না জনগণ বিভিন্ন রাজনৈতিক দল এবং জাতীয় কল্যাণের জন্য কর্মসূচির মধ্যে থেকে বেছে নেওয়ার পছন্দ না করে।

The End Of The Article: democracy paragraph 100 words

We Have Learned So Far democracy paragraph in english. If You Like Today's Democracy Paragraph for hsc, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url