business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Charms Of City Life Composition

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Charms Of City Life Composition. If you want to get Charms Of City Life Composition Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Charms Of City Life Composition.

Charms Of City Life Composition
Charms Of City Life Composition

Charms Of City Life Composition

City life has more advantages than its disadvantages. That is why city life is always charming. It also attracts people from other areas, particularly from villages. There are certain charms or attractions that make city life enjoyable, comfortable and desirable. City life is furnished with modern facilities and also lots of better opportunities. City provides a fast and dynamic life, better earning scopes, improved medical facilities, advanced mode of transport and communication, better education, good sanitation and other services, recreational and cultural varieties, and most of all, better opportunities for job, business and trade.

City life is racy and pacy. A city has good road networks and rapid mode of transport and communication system. So city dwellers can move easily and quickly; and can keep pace with the rest of the world. Automobiles and private cars, buses and trucks, trains and airliners, telephones and internets, all faster means of communication and transport have made city life faster, easier, and more comfortable. They have saved both time and money of the city dwellers and reduced their troubles and hazards. City has many good educational institutions. So city dwellers get better scopes of education here. Almost all the good schools, colleges, universities and other specialized institutions are situated in cities. Besides, a city has good educational resources and environment. Educational institutions in a city are better staffed, well equipped and better administrated. Also, there are libraries. art. galleries museums, literary and intellectual societies and organisations that contribute to widening learners' knowledge, skill and experience, outlook and faculty power. A citu rides good medical facilities. Highly skilled and experienced doctors are available in cities. Good hospitals and clinics, diagnostic centres and other medical facilities are also available in a city.

Cities are hub of trade and commercial activities. There are mills and factories, shopping malls and supermarkets, banks and govt. and non-govt. offices. So a city offers good job opportunities and business facilities. In fact, cities provide opportunities for economic and commercial growth. Generally, cities are furnished with parks, clubs, zoo, museums, theatres and cinema halls, and different types of attractive places. City dwellers visit these places and spend their free time to get enjoyment and pleasure. Besides, different cultural organisations arrange variety of programmes all the year round. These are a good source of joy and recreation for city dwellers. There are lots of interesting things to do and places to see. City people also enjoy eating out in fine hotels and restaurants.

City life offers better living conditions. The roads and streets are clean. It has good sanitation, and garbage management system. It has also supply of pure drinking water. City dwellers enjoy electricity, gas, telephone and other urban and modern facilities provided by city authorities or other service providers. In cities, supply of foods and other goods are better and more than rural areas. Almost anything can be found in city's markets or shops at any time. So city has better living conditions and environment.

City life is full of hustle and bustle, noise and activity but it is also full of excitement and variety. Of course, city life has certain drawbacks. But the opportunities and amenities, charms and attractions invite us to live in a city. City life is particularly appealing to young people because it offers them good earning and spending sources, it provides them with opportunities to develop their career, and pursue their dreams. So city life is always wished for!

অনুবাদঃ শহরের জীবনের অসুবিধার চেয়ে সুবিধা বেশি। তাই শহরের জীবন সবসময়ই মনোমুগ্ধকর। এটি অন্যান্য এলাকার বিশেষ করে গ্রামের লোকদেরও আকর্ষণ করে। শহরের জীবনকে আনন্দদায়ক, আরামদায়ক এবং পছন্দনীয় করে তোলে এমন কিছু আকর্ষণ বা আকর্ষণ রয়েছে। শহরের জীবন আধুনিক সুযোগ-সুবিধা এবং অনেক ভালো সুযোগ-সুবিধা দিয়ে সজ্জিত। শহর একটি দ্রুত এবং গতিশীল জীবন, ভাল উপার্জনের সুযোগ, উন্নত চিকিৎসা সুবিধা, পরিবহন এবং যোগাযোগের উন্নত পদ্ধতি, উন্নত শিক্ষা, ভাল স্যানিটেশন এবং অন্যান্য পরিষেবা, বিনোদনমূলক এবং সাংস্কৃতিক বৈচিত্র্য এবং সর্বোপরি, চাকরি, ব্যবসা এবং বাণিজ্যের জন্য আরও ভাল সুযোগ প্রদান করে। .

শহরের জীবন রসালো এবং মসৃণ। একটি শহরে ভালো রাস্তার নেটওয়ার্ক এবং দ্রুত পরিবহন ও যোগাযোগ ব্যবস্থা রয়েছে। তাই শহরবাসী সহজে এবং দ্রুত চলাচল করতে পারে; এবং বাকি বিশ্বের সাথে তাল মিলিয়ে চলতে পারে। অটোমোবাইল এবং প্রাইভেট কার, বাস এবং ট্রাক, ট্রেন এবং এয়ারলাইনার, টেলিফোন এবং ইন্টারনেট, যোগাযোগ এবং পরিবহনের সমস্ত দ্রুত মাধ্যম শহরের জীবনকে করেছে দ্রুত, সহজ এবং আরও আরামদায়ক। তারা নগরবাসীর সময় ও অর্থ উভয়ই সাশ্রয় করেছে এবং তাদের ঝামেলা ও বিপত্তি কমিয়েছে। শহরে অনেক ভালো শিক্ষা প্রতিষ্ঠান রয়েছে। তাই নগরবাসী এখানে শিক্ষার ভালো সুযোগ পায়। প্রায় সব ভালো স্কুল, কলেজ, বিশ্ববিদ্যালয় এবং অন্যান্য বিশেষায়িত প্রতিষ্ঠানগুলো শহরে অবস্থিত। এছাড়া একটি শহরে ভালো শিক্ষার সম্পদ ও পরিবেশ রয়েছে। একটি শহরের শিক্ষাপ্রতিষ্ঠানগুলি ভাল কর্মী, সুসজ্জিত এবং উন্নত প্রশাসনিক। এছাড়াও, লাইব্রেরি আছে। শিল্প. গ্যালারি যাদুঘর, সাহিত্যিক এবং বুদ্ধিজীবী সমিতি এবং সংস্থাগুলি যা শিক্ষার্থীদের জ্ঞান, দক্ষতা এবং অভিজ্ঞতা, দৃষ্টিভঙ্গি এবং অনুষদের ক্ষমতা বৃদ্ধিতে অবদান রাখে। একটি সিটু চড়ে ভাল চিকিৎসা সুবিধা. শহরগুলিতে উচ্চ দক্ষ এবং অভিজ্ঞ ডাক্তার পাওয়া যায়। একটি শহরে ভাল হাসপাতাল এবং ক্লিনিক, ডায়াগনস্টিক সেন্টার এবং অন্যান্য চিকিৎসা সুবিধা পাওয়া যায়।

শহরগুলো বাণিজ্য ও বাণিজ্যিক কার্যক্রমের কেন্দ্রবিন্দু। এখানে কল-কারখানা, শপিং মল ও সুপারমার্কেট, ব্যাংক ও সরকার রয়েছে। এবং বেসরকারি অফিস তাই একটি শহর ভালো চাকরির সুযোগ এবং ব্যবসার সুযোগ দেয়। প্রকৃতপক্ষে, শহরগুলি অর্থনৈতিক ও বাণিজ্যিক বৃদ্ধির সুযোগ দেয়। সাধারণত, শহরগুলি পার্ক, ক্লাব, চিড়িয়াখানা, জাদুঘর, থিয়েটার এবং সিনেমা হল এবং বিভিন্ন ধরনের আকর্ষণীয় স্থান দিয়ে সজ্জিত করা হয়। নগরবাসী এসব স্থানে বেড়াতে আসে এবং উপভোগ ও আনন্দ পেতে তাদের অবসর সময় কাটায়। এছাড়া বিভিন্ন সাংস্কৃতিক সংগঠন সারা বছরই নানা অনুষ্ঠানের আয়োজন করে থাকে। এগুলো শহরবাসীর জন্য আনন্দ ও বিনোদনের একটি ভালো উৎস। এখানে অনেক আকর্ষণীয় জিনিস এবং দেখার জায়গা রয়েছে। শহরের লোকেরাও ভাল হোটেল এবং রেস্তোরাঁয় খেতে উপভোগ করে।

শহরের জীবন উন্নত জীবনযাপনের শর্ত দেয়। রাস্তা-ঘাট পরিষ্কার-পরিচ্ছন্ন। এটিতে ভাল স্যানিটেশন এবং আবর্জনা ব্যবস্থাপনার ব্যবস্থা রয়েছে। এতে বিশুদ্ধ পানীয় জলেরও সরবরাহ রয়েছে। শহরের বাসিন্দারা বিদ্যুত, গ্যাস, টেলিফোন এবং নগর কর্তৃপক্ষ বা অন্যান্য পরিষেবা প্রদানকারীর দ্বারা প্রদত্ত অন্যান্য নগর ও আধুনিক সুযোগ-সুবিধা উপভোগ করে। শহরগুলোতে খাদ্য ও অন্যান্য পণ্যের সরবরাহ গ্রামীণ এলাকার তুলনায় ভালো এবং বেশি। শহরের বাজার বা দোকানে যেকোনো সময় প্রায় যেকোনো কিছু পাওয়া যাবে। তাই শহরের জীবনযাত্রা ও পরিবেশ উন্নত।

শহরের জীবন তাড়াহুড়া, কোলাহল এবং কার্যকলাপে পূর্ণ তবে এটি উত্তেজনা এবং বৈচিত্র্যেও পূর্ণ। অবশ্যই, শহরের জীবনের কিছু ত্রুটি রয়েছে। কিন্তু সুযোগ এবং সুযোগ-সুবিধা, আকর্ষণ এবং আকর্ষণ আমাদের একটি শহরে বাস করার আমন্ত্রণ জানায়। শহরের জীবন তরুণদের কাছে বিশেষভাবে আকর্ষণীয় কারণ এটি তাদের ভাল উপার্জন এবং ব্যয়ের উত্স সরবরাহ করে, এটি তাদের ক্যারিয়ার বিকাশের এবং তাদের স্বপ্নগুলি অনুসরণ করার সুযোগ দেয়। তাই শহরের জীবন সবসময় কামনা করা হয়!

The End Of The Article: Charms Of City Life Composition

We Have Learned So Far Charms Of City Life Composition. If You Like Today's Charms Of City Life Composition, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post