business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Covid-19 Vaccination in Bangladesh Paragraph for hsc

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Covid-19 Vaccination in Bangladesh Paragraph for hsc. If you want to get Covid-19 Vaccination in Bangladesh Paragraph for hsc Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Covid-19 Vaccination in Bangladesh Paragraph for hsc.

Covid-19 Vaccination in Bangladesh Paragraph
Covid-19 Vaccination in Bangladesh Paragraph

Covid-19 Vaccination in Bangladesh Paragraph for hsc

24. Covid-19 Vaccination in Bangladesh 

(a) What do you know about Covid-19? 

(b) When was the first case of a Covid-19 patient detected in Bangladesh? 

(c) What happened when Bangladesh has also come under the attack of this viral disease? 

(d) When did Bangladesh begin the administration of Covid-19 vaccines? 

(e) How many vaccines does Bangladesh administrate? 

The Covid-19 pandemic is a major global health crisis of our time and the greatest challenge we have faced since World War Two. Bangladesh has also come under the attack of this viral disease. The first case of a Covid- 19 patient was detected in Bangladesh on March 8, 2020. Since then, a great number of people are officially reported as Covid-19 infected with a significant number of deaths. After a tough battle against the coronavirus, the vaccine brought a glimpse of hope for 2021 all over the world. To combat the Covid-19, the government has taken various steps. The Covid-19 national vaccination campaign is one of them. Bangladesh began the administration of Covid-19 vaccines on 27 January 2021 while mass vaccination started on 7 February 2021. The Oxford-AstraZeneca vaccine was the Covid-19 vaccine that was used first in Bangladesh. vaccines foitervirr seaurds., Bangladesh approved the Russian Sputnik V and Chinese Sinopharm B Bangladesh has also authorized the Pfizer-BioNTech Covid-19 vaccine and to be distributed as part of COVAX. Now in Bangladesh the Moderna Covid-19 vaccine is being used. There is now real hope that vaccines will help end the pandemic. But until it is over, we must stay vigilant and continue to protect our loved ones by wearing masks, physically distancing and washing our hands. 

অনুবাদঃ কোভিড-১৯ মহামারী আমাদের সময়ের একটি প্রধান বৈশ্বিক স্বাস্থ্য সংকট এবং দ্বিতীয় বিশ্বযুদ্ধের পর থেকে আমরা সবচেয়ে বড় চ্যালেঞ্জের মুখোমুখি হয়েছি। বাংলাদেশও এই ভাইরাসের আক্রমণে পড়েছে। বাংলাদেশে কোভিড-১৯ রোগীর প্রথম কেস 8 মার্চ, 2020-এ শনাক্ত করা হয়েছিল। তারপর থেকে, প্রচুর সংখ্যক লোককে আনুষ্ঠানিকভাবে কোভিড-19 সংক্রামিত হিসাবে রিপোর্ট করা হয়েছে এবং উল্লেখযোগ্য সংখ্যক মৃত্যু হয়েছে। করোনাভাইরাসের বিরুদ্ধে কঠিন লড়াইয়ের পর, ভ্যাকসিনটি সারা বিশ্বে 2021 সালের জন্য আশার ঝলক এনেছে। কোভিড-১৯ মোকাবিলায় সরকার বিভিন্ন পদক্ষেপ নিয়েছে। কোভিড-১৯ জাতীয় টিকাদান অভিযান তাদের মধ্যে একটি। বাংলাদেশ 27 জানুয়ারী 2021 তারিখে কোভিড-19 ভ্যাকসিনের প্রশাসন শুরু করে এবং 7 ফেব্রুয়ারী 2021 তারিখে ব্যাপক টিকা দেওয়া শুরু হয়। অক্সফোর্ড-অ্যাস্ট্রাজেনেকা ভ্যাকসিন ছিল কোভিড-19 ভ্যাকসিন যা বাংলাদেশে প্রথম ব্যবহার করা হয়েছিল। vaccines foitervirr seaurds., বাংলাদেশ অনুমোদন করেছে রাশিয়ান স্পুটনিক V এবং চীনা Sinopharm B বাংলাদেশও Pfizer-BioNTech Covid-19 ভ্যাকসিন অনুমোদন করেছে এবং COVAX-এর অংশ হিসেবে বিতরণ করা হবে। এখন বাংলাদেশে মডার্না কোভিড-১৯ ভ্যাকসিন ব্যবহার করা হচ্ছে। এখন সত্যিকারের আশা আছে যে ভ্যাকসিনগুলি মহামারী শেষ করতে সাহায্য করবে। তবে এটি শেষ না হওয়া পর্যন্ত, আমাদের অবশ্যই সতর্ক থাকতে হবে এবং মুখোশ পরে, শারীরিকভাবে দূরত্ব বজায় রেখে এবং হাত ধোয়ার মাধ্যমে আমাদের প্রিয়জনকে রক্ষা করতে হবে।

The End Of The Article: Covid-19 Vaccination in Bangladesh Paragraph for hsc

We Have Learned So Far Covid-19 Vaccination in Bangladesh Paragraph for hsc. If You Like Today's Covid-19 Vaccination in Bangladesh Paragraph for hsc, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url