business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Essay On The Night Before an Examination

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Essay On The Night Before an Examination. If you want to get Essay On The Night Before an Examination Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Essay On The Night Before an Examination.

Essay On The Night Before an Examination
Essay On The Night Before an Examination

Essay On The Night Before an Examination

Examination, whether a college annual or a university final, gives some fright to all students. It is. after all. an uncertainty, a venture in the dark. None, not even the most prepared examinee, can ever be sure of the best outcome expected of the examination. Questions may be exceptionally stiff and deceptive: the time may not suffice to answer all the questions. These and other possibilities keep rising and falling in the mind of the examinee and as such. his tension goes on mounting. And. finally, the tension rises to the peak on the night before the trial examination. 

Every student is suddenly faced with the striking reality of the examination on the night before the ci-v of commencement. As he seeks to review his progress, he finds the preparation imperfect. He tries to recapitulate in his mind some of those he has read, prepared or memorized. The memory seems to be giving way. That makes him all the more nervous. He tries to enjoy a restful sleep at the night and face the ordeal next day with a composed mind and unruffled brain. 

But is it as easy sleeping as resolving. No, not for an excitable student. The brain has its own way of behaving. Even in bed. when best efforts are made to induce sleep, the brain, refusing to co-operate. keeps wandering about. often stealing into the pages of the books or calling back to mind some distant suggestion made by a professor in the class. Again and again, questions and answers. ;important and unimportant questions and such other anti-sleep things occur in the mind. Thus hours roll by till about midnight when a nap visits the tossing student which, however, is broken shortly by a fearful dream. 

If. however, the student is by nature unexcitable, he can have an undisturbed sleep and rise from bed next morning with a refreshed mind and renewed energy. He often gets up early in the small hours of morning and glances over the book or books with a calm attention. The last moment review is very useful and he makes the best of it by virtue of his natural sedateness. 

The mental condition varies also between a negligent and a serious student. Rather, whether a student will get nervous at the eleventh hour depends largely on how far he has neglected or minded his business throughout the months preceding the test. If he has neglected his studies, he will invariably feel somewhat perturbed at the closing hours. On the other hand, good preparation will help to calm down the mental agitation. 

In fact. the night before an examination is a night of anxiety and peculiar experience. Tot overcomethe trouble of this night the exarniness should prepare their lessons much earlier and try to pass this night with a normal state of mind. 

অনুবাদঃ পরীক্ষা, কলেজের বার্ষিক বা বিশ্ববিদ্যালয়ের ফাইনাল যাই হোক না কেন, সব ছাত্র-ছাত্রীদের কিছুটা ভীতি দেয়। এটাই. সর্বোপরি. একটি অনিশ্চয়তা, অন্ধকারে একটি উদ্যোগ। কেউই, এমনকি সবচেয়ে প্রস্তুত পরীক্ষার্থীও নয়, কখনই পরীক্ষার প্রত্যাশিত সেরা ফলাফল সম্পর্কে নিশ্চিত হতে পারে না। প্রশ্নগুলি ব্যতিক্রমীভাবে কঠোর এবং প্রতারণামূলক হতে পারে: সমস্ত প্রশ্নের উত্তর দেওয়ার জন্য সময় যথেষ্ট নাও হতে পারে। এগুলি এবং অন্যান্য সম্ভাবনাগুলি পরীক্ষার্থীর মনের মধ্যে বাড়তে থাকে এবং পড়ে থাকে। তার উত্তেজনা বাড়তে থাকে। এবং. অবশেষে ট্রায়াল পরীক্ষার আগের রাতে উত্তেজনা চরমে ওঠে।

পরীক্ষা শুরুর আগের রাতে প্রতিটি শিক্ষার্থীই হঠাৎ করেই পরীক্ষার আকর্ষণীয় বাস্তবতার মুখোমুখি হয়। যখন সে তার অগ্রগতি পর্যালোচনা করতে চায়, তখন সে প্রস্তুতিটি অসম্পূর্ণ দেখতে পায়। সে তার পড়া, প্রস্তুত বা মুখস্থ করা কিছু তার মনের মধ্যে recapitulate করার চেষ্টা করে. স্মৃতি মনে হয় পথ দিচ্ছে। এটি তাকে আরও নার্ভাস করে তোলে। তিনি রাতে একটি বিশ্রামের ঘুম উপভোগ করার চেষ্টা করেন এবং পরের দিন একটি সংগঠিত মন এবং অবাধ মস্তিষ্ক নিয়ে অগ্নিপরীক্ষার মুখোমুখি হন।

কিন্তু এটা কি সমাধান করার মতোই সহজ ঘুম। না, উত্তেজিত ছাত্রের জন্য নয়। মস্তিষ্কের আচরণের নিজস্ব উপায় আছে। এমনকি বিছানায়। যখন ঘুমের জন্য সর্বোত্তম প্রচেষ্টা করা হয়, তখন মস্তিষ্ক, সহযোগিতা করতে অস্বীকার করে। ঘুরতে থাকে। প্রায়ই বইয়ের পৃষ্ঠাগুলি চুরি করা বা ক্লাসের একজন অধ্যাপকের দ্বারা করা কিছু দূরবর্তী পরামর্শ মনে ফিরে আসে। বারবার প্রশ্ন ও উত্তর। ;গুরুত্বপূর্ণ ও গুরুত্বহীন প্রশ্ন এবং এ জাতীয় ঘুম বিরোধী জিনিস মনের মধ্যে ঘটে। এভাবে ঘন্টার পর ঘন্টা প্রায় মধ্যরাত পর্যন্ত গড়িয়ে যায় যখন ঘুমন্ত ছাত্রের সাথে দেখা করে যা অবশ্য ভয়ঙ্কর স্বপ্নে ভেঙ্গে যায়।

যদি. যাইহোক, শিক্ষার্থী স্বভাবতই উত্তেজনাপূর্ণ, সে একটি নিরবচ্ছিন্ন ঘুম পেতে পারে এবং পরের দিন সকালে একটি সতেজ মন এবং নতুন শক্তি নিয়ে বিছানা থেকে উঠতে পারে। তিনি প্রায়শই সকালের ছোট বেলায় তাড়াতাড়ি উঠেন এবং শান্ত মনোযোগ দিয়ে বই বা বইয়ের দিকে তাকান। শেষ মুহুর্তের পর্যালোচনাটি খুবই উপযোগী এবং সে তার স্বাভাবিক অস্থিরতার কারণে এটির সেরাটি তৈরি করে।

মানসিক অবস্থা একজন অবহেলিত এবং একজন গুরুতর ছাত্রের মধ্যেও পরিবর্তিত হয়। বরং, একাদশে একজন শিক্ষার্থী নার্ভাস হবে কিনা তা নির্ভর করে পরীক্ষার আগের মাসগুলোতে সে তার ব্যবসায় কতটা অবহেলা করেছে বা মন দিয়েছে তার ওপর। যদি সে তার পড়ালেখায় অবহেলা করে থাকে, তবে শেষ সময়ে সে সবসময় কিছুটা বিরক্ত বোধ করবে। অন্যদিকে, ভালো প্রস্তুতি মানসিক উত্তেজনাকে শান্ত করতে সাহায্য করবে।

আসলে. পরীক্ষার আগের রাতটি উদ্বেগ এবং অদ্ভুত অভিজ্ঞতার রাত। এই রাতের ঝামেলা কাটিয়ে ওঠার জন্য উত্তেজিতদের উচিত তাদের পাঠ অনেক আগেই প্রস্তুত করা এবং স্বাভাবিক মানসিক অবস্থা নিয়ে এই রাতটি পার করার চেষ্টা করা।

The End Of The Article: Essay On The Night Before an Examination

We Have Learned So Far Essay On The Night Before an Examination. If You Like Today's Essay On The Night Before an Examination, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url