business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Travelling as a Part of Education Essay 150, 200, 400, 500 Words

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Travelling as a Part of Education Essay 150 Words. If you want to get travelling as a part of education essay 400 words Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic travelling as a part of education essay 200 words.

Travelling as a Part of Education Essay
Travelling as a Part of Education Essay

Travelling as a Part of Education Essay

The instinct of roaming about, is rooted in man's nature. Travelling has, therefore, been popular  and    with him from time immemorial. It is the romance of seeing the unseen, knowing the unknown unveiling the shrouds of mystery. 

But it is not entirely driven by a blind urge that man has been travelling year after year. He has also found it useful-immensely beneficial. One of its leading benefits is that it serves as a great teacher. It educates all the ignorant and the erudite alike, even those who may have the pride to think that they have nothing more to learn. 

The knowledge we acquire in the colleges and universities is mainly bookish in nature. It may add to our learning without enhancing our real sagacity. The bulk of theoretical studies that have no practical application in our day-to-day life may as well be regarded as a sterile piece of earth, unproductive and useless. The essential link between scholastic knowledge and the actual affairs of life can be provided by the realistic understanding of the world derived through travelling. 

Travelling across distant countries expands the mental horizon of man. Fanaticism, prejudices, intolerance and such other vices are cured and complexes removed when a man comes into contact with people from different places. Books only conveys theoretical informations on these things. It is travelling that effects real exchange between nation and nation, to the benefit of the whole world. 

In these days of international tension, travelling can help to bring about cordiality and harmony between hostile nations. When we travel through countries, we come to know that people general all aver the world want peace and amity. That strengthens our own hope of peace and removes the fear of a third. World War. Likewise, travelling can bring different countries closer and closer and establish better economic co-operation among them for their mutual benefit. 

Along stay at one place brings monotony and stagnation to our life. Change and variety is the spice of life. This is no mere platitude but most palpably true. A change of atmosphere from the plains to the hills, from moist to dry climate, brings about such a perceptible improvement in the state of our mental and physical health that doctors prescribe change of place when other remedies fail to restore health and spirits of ailing persons. When our eyes feast on the gorgeous beauties of Nature; the rolling waves of the blue oceans, the proud pinnacles of mountains, the mysterious wilderness of the flamboyant flower-decked valleys, our hearts swell with ecstasy. Our minds shed ally the narrowness and unwholesome tendencies at the sight of. Nature's magnificence. Our soul breaks its bondage and soars high in quest of the real values of life. 

A man never knows his own native land completely till he has gone out of it to some other country. Only a rational comparison with other countries can specify vividly the true character, the merits and drawbacks of our own motherland. An awareness of our defects inspires us to work hard and improve the unhappy condition of our country. We, the people of the East, have learnt from travelling in the Western countries how they enjoy their liberties and discharge their responsibilities. This has been a greater teacher than hundreds of sermons on civic rights and duties. 

অনুবাদঃ ঘোরাঘুরির প্রবৃত্তি মানুষের প্রকৃতিতে নিহিত। ভ্রমণ তাই অনাদিকাল থেকেই জনপ্রিয় এবং তাঁর কাছে রয়েছে। অদেখাকে দেখা, অজানাকে জানা রহস্যের আবরণ উন্মোচন করা প্রণয়।

কিন্তু মানুষ বছরের পর বছর ভ্রমণ করে যে অন্ধ তাগিদে তা সম্পূর্ণভাবে চালিত নয়। তিনি এটিকে দরকারী-অত্যন্ত উপকারীও খুঁজে পেয়েছেন। এর অন্যতম প্রধান সুবিধা হল এটি একটি মহান শিক্ষক হিসাবে কাজ করে। এটি সমস্ত অজ্ঞ এবং পাণ্ডিতদের একইভাবে শিক্ষিত করে, এমনকি যারা গর্ব করে ভাবতে পারে যে তাদের শেখার আর কিছুই নেই।

কলেজ ও বিশ্ববিদ্যালয়ে আমরা যে জ্ঞান অর্জন করি তা মূলত বইয়ের মতো। এটা আমাদের প্রকৃত বিচক্ষণতা বৃদ্ধি ছাড়া আমাদের শেখার যোগ করতে পারে. আমাদের দৈনন্দিন জীবনে কোন ব্যবহারিক প্রয়োগ নেই এমন বেশিরভাগ তাত্ত্বিক অধ্যয়নকে পৃথিবীর একটি জীবাণুমুক্ত টুকরো, অনুৎপাদনশীল এবং অকেজো হিসাবে বিবেচনা করা যেতে পারে। শিক্ষাগত জ্ঞান এবং জীবনের প্রকৃত বিষয়গুলির মধ্যে অপরিহার্য যোগসূত্র ভ্রমণের মাধ্যমে প্রাপ্ত বিশ্বের বাস্তবসম্মত বোঝার দ্বারা প্রদান করা যেতে পারে।

দূর-দূরান্তে ভ্রমণ মানুষের মানসিক দিগন্তকে প্রসারিত করে। ধর্মান্ধতা, কুসংস্কার, অসহিষ্ণুতা এবং এই জাতীয় অন্যায়গুলি নিরাময় হয় এবং জটিলগুলি দূর হয় যখন একজন মানুষ বিভিন্ন স্থানের মানুষের সংস্পর্শে আসে। বইগুলি শুধুমাত্র এই বিষয়গুলির উপর তাত্ত্বিক তথ্য প্রদান করে। এটি ভ্রমণ যা সমগ্র বিশ্বের উপকারে জাতি ও জাতির মধ্যে প্রকৃত বিনিময়কে প্রভাবিত করে।

আন্তর্জাতিক উত্তেজনার এই দিনে, ভ্রমণ শত্রু দেশগুলির মধ্যে সৌহার্দ্য ও সম্প্রীতি আনতে সাহায্য করতে পারে। আমরা যখন দেশগুলির মধ্য দিয়ে ভ্রমণ করি, তখন আমরা জানতে পারি যে সারা বিশ্বের সাধারণ মানুষ শান্তি এবং বন্ধুত্ব চায়। এটি আমাদের শান্তির আশাকে শক্তিশালী করে এবং তৃতীয়টির ভয় দূর করে। বিশ্বযুদ্ধ. একইভাবে, ভ্রমণ বিভিন্ন দেশকে আরও কাছাকাছি আনতে পারে এবং তাদের পারস্পরিক সুবিধার জন্য তাদের মধ্যে উন্নত অর্থনৈতিক সহযোগিতা প্রতিষ্ঠা করতে পারে।

এক জায়গায় থাকা আমাদের জীবনে একঘেয়েতা এবং স্থবিরতা নিয়ে আসে। পরিবর্তন এবং বৈচিত্র জীবনের মশলা। এটা নিছক লোভনীয় নয় বরং সবচেয়ে স্পষ্টভাবে সত্য। সমতল থেকে পাহাড়ে বায়ুমণ্ডলের পরিবর্তন, আর্দ্র থেকে শুষ্ক জলবায়ুতে, আমাদের মানসিক এবং শারীরিক স্বাস্থ্যের অবস্থার এমন একটি বোধগম্য উন্নতি ঘটায় যে অন্যান্য প্রতিকারগুলি অসুস্থ ব্যক্তিদের স্বাস্থ্য এবং আত্মা পুনরুদ্ধার করতে ব্যর্থ হলে ডাক্তাররা স্থান পরিবর্তনের পরামর্শ দেন। . যখন আমাদের চোখ প্রকৃতির অপূর্ব সৌন্দর্যে ভোজ দেয়; নীল মহাসাগরের ঘূর্ণায়মান ঢেউ, পর্বতমালার গর্বিত চূড়া, উজ্জ্বল ফুল-সজ্জিত উপত্যকার রহস্যময় প্রান্তর, আমাদের হৃদয় আনন্দে ফুলে ওঠে। আমাদের মন দেখামাত্র সংকীর্ণতা এবং অস্বাস্থ্যকর প্রবণতাগুলিকে মিত্র করে ফেলে। প্রকৃতির মহিমা। আমাদের আত্মা তার বন্ধন ছিন্ন করে এবং জীবনের প্রকৃত মূল্যবোধের সন্ধানে উঁচুতে উঠে যায়।

একজন মানুষ কখনই তার নিজের জন্মভূমিকে পুরোপুরি চেনে না যতক্ষণ না সে সেখান থেকে অন্য দেশে চলে যায়। শুধুমাত্র অন্য দেশের সাথে একটি যৌক্তিক তুলনাই আমাদের মাতৃভূমির প্রকৃত চরিত্র, গুণাবলী এবং ত্রুটিগুলি স্পষ্টভাবে উল্লেখ করতে পারে। আমাদের ত্রুটি সম্পর্কে সচেতনতা আমাদের কঠোর পরিশ্রম করতে এবং আমাদের দেশের অসুখী অবস্থার উন্নতি করতে অনুপ্রাণিত করে। আমরা, প্রাচ্যের মানুষ, পশ্চিমা দেশগুলিতে ভ্রমণ থেকে শিখেছি কীভাবে তারা তাদের স্বাধীনতা উপভোগ করে এবং তাদের দায়িত্ব পালন করে। নাগরিক অধিকার ও কর্তব্য বিষয়ে শত বক্তৃতার চেয়েও এটি একজন মহান শিক্ষক।

The End Of The Article: travelling as a part of education essay 500 words

We Have Learned So Far Travelling as a Part of Education Essay 150 Words. If You Like Today's travelling as a part of education essay 400 words, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. travelling as a part of education essay 400 words, travelling as a part of education essay 200 words, travelling as a part of education essay 500 words, travelling as a part of education essay, Travelling as a Part of Education Essay 150 Words

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url