business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Muhammad Yunus Paragraph

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Muhammad Yunus Paragraph. If you want to get Muhammad Yunus Paragraph Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Muhammad Yunus Paragraph.

Muhammad Yunus Paragraph

Muhammad Yunus Paragraph

Muhammad Yunus was born in 1940 in Chittagong, the business centre of Eastern Bangladesh, lie was the third of 14 children. Educated in Chittagong, he was awarded a full bright scholarship and he received his Ph. D from Vanderbilt University, in U.S.A. In 1972 he became head of the Economics department at ClAttagong University. He is the founder and Managing Director of the Grameen Bank. In 1997, Professor Yunus organised the world's first 'Micro Credit Summit. in Washington D. C. Professor Yunus is an economist. He planned to alleviate poverty from the world. He introduced microcredit system among a limited number of poor people and his plan worked. Then he set up a bank, Grameen Bank. Through this bank he worked for the poor and gave financial support to make them self-employed. His programmes succeeded and thousands of poor. powerless people could escape from poverty. They trusted Yunus as a helping hand and he was trusted to be a famous name. His micro-credit brought wealth to the underprivileged of many nations.

 অনুবাদঃ মুহাম্মদ ইউনূস 1940 সালে বাংলাদেশের পূর্বাঞ্চলের ব্যবসা কেন্দ্র চট্টগ্রামে জন্মগ্রহণ করেন, মিথ্যা 14 সন্তানের মধ্যে তৃতীয় ছিলেন। চট্টগ্রামে শিক্ষিত, তিনি একটি সম্পূর্ণ উজ্জ্বল বৃত্তি লাভ করেন এবং তিনি মার্কিন যুক্তরাষ্ট্রের ভ্যান্ডারবিল্ট ইউনিভার্সিটি থেকে পিএইচডি লাভ করেন। 1972 সালে তিনি ক্লাটগং বিশ্ববিদ্যালয়ের অর্থনীতি বিভাগের প্রধান হন। তিনি গ্রামীণ ব্যাংকের প্রতিষ্ঠাতা ও ব্যবস্থাপনা পরিচালক। 1997 সালে, প্রফেসর ইউনূস বিশ্বের প্রথম 'মাইক্রো ক্রেডিট সামিট' আয়োজন করেন। ওয়াশিংটন ডিসি-তে অধ্যাপক ইউনূস একজন অর্থনীতিবিদ। তিনি পৃথিবী থেকে দারিদ্র্য দূর করার পরিকল্পনা করেছিলেন। তিনি সীমিত সংখ্যক দরিদ্র মানুষের মধ্যে ক্ষুদ্রঋণ ব্যবস্থা চালু করেন এবং তার পরিকল্পনা কাজ করে। এরপর তিনি গ্রামীণ ব্যাংক নামে একটি ব্যাংক স্থাপন করেন। এই ব্যাংকের মাধ্যমে তিনি দরিদ্রদের জন্য কাজ করেছেন এবং তাদের আত্মকর্মসংস্থানের জন্য আর্থিক সহায়তা দিয়েছেন। তার কর্মসূচি সফল হয়েছে এবং হাজার হাজার দরিদ্র। ক্ষমতাহীন মানুষ দারিদ্র্য থেকে বাঁচতে পারে। তারা ইউনূসকে সাহায্যের হাত হিসাবে বিশ্বাস করেছিল এবং তাকে একটি বিখ্যাত নাম বলে বিশ্বাস করা হয়েছিল। তার ক্ষুদ্রঋণ বহু জাতির সুবিধাবঞ্চিতদের জন্য সম্পদ এনেছে।

The End Of The Article: Muhammad Yunus Paragraph

We Have Learned So Far Muhammad Yunus Paragraph. If You Like Today's Muhammad Yunus Paragraph, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url