business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Mother Teresa Paragraph For Class 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is mother teresa paragraph for class 10. If you want to get mother teresa paragraph for class 9 Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Mother Teresa Paragraph For Class 5.

Mother Teresa Paragraph
Mother Teresa Paragraph

Mother Teresa Paragraph

Mother Teresa was born on 26th August, 1910. Her father's Was an Albanian and he was a builder. She was born in Skopje in Macedonia. She was the third child of her parents. She was very polite and modest. She wanted to be a helping hand to the destitute. At the age of 18 she joined the order of the sisters of our lady of Loreto in Ireland. In 1928 she began her journey to India. In 1931 she began teaching at a Calcutta Girls' School. To make her vision fruitful she founded 'Nirmal Firiday in 1952. In 1953 she started an orphanage. Then she set up a missionary too. The missionary helped the wounded, the diseased and the helpless. In 1957 she and her missionaries of charity began working with the helpless. She continued all her programmes with the fund she collected from the charity of some wealthy people. As a recognition of her work she got Nobel Prize in 1979. She breathed her last on 5th September 1997 at the age of 87, At her death, the world lost a great woman.

অনুবাদঃ মাদার তেরেসা 1910 সালের 26শে আগস্ট জন্মগ্রহণ করেন। তার বাবা ছিলেন একজন আলবেনিয়ান এবং তিনি একজন নির্মাতা ছিলেন। তিনি মেসিডোনিয়ার স্কোপজেতে জন্মগ্রহণ করেছিলেন। তিনি তার পিতামাতার তৃতীয় সন্তান ছিলেন। তিনি খুব বিনয়ী এবং বিনয়ী ছিলেন। তিনি অসহায়দের জন্য সাহায্যের হাত হতে চেয়েছিলেন। 18 বছর বয়সে তিনি আয়ারল্যান্ডের আমাদের লেডি অফ লরেটোর বোনদের অর্ডারে যোগদান করেছিলেন। 1928 সালে তিনি ভারতে যাত্রা শুরু করেন। 1931 সালে তিনি কলকাতা গার্লস স্কুলে শিক্ষকতা শুরু করেন। তার দৃষ্টিকে ফলপ্রসূ করার জন্য তিনি 1952 সালে 'নির্মল ফিরদায়' প্রতিষ্ঠা করেন। 1953 সালে তিনি একটি অনাথ আশ্রম শুরু করেন। তারপর তিনি একটি ধর্মপ্রচারক সেট আপ. ধর্মপ্রচারক আহত, অসুস্থ এবং অসহায়দের সাহায্য করেছিলেন। 1957 সালে তিনি এবং তার মিশনারি অফ দাতব্য অসহায়দের সাথে কাজ শুরু করেন। তিনি কিছু ধনী লোকের দাতব্য থেকে সংগৃহীত তহবিল দিয়ে তার সমস্ত কর্মসূচি চালিয়ে যান। তার কাজের স্বীকৃতিস্বরূপ তিনি 1979 সালে নোবেল পুরস্কার পান। তিনি 5ই সেপ্টেম্বর 1997 সালে 87 বছর বয়সে শেষ নিঃশ্বাস ত্যাগ করেন, তার মৃত্যুতে, বিশ্ব একজন মহান মহিলাকে হারালো।

The End Of The Article: mother teresa paragraph for class 7

We Have Learned So Far mother teresa paragraph in bengali. If You Like Today's mother teresa paragraph for class 8, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. mother teresa paragraph for class 10, mother teresa paragraph for class 9, Mother Teresa Paragraph For Class 5, mother teresa paragraph for class 7, mother teresa paragraph in bengali, mother teresa paragraph for class 8, about mother teresa paragraph, mother teresa paragraph in english

Next Post Previous Post