business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

My Dream Job Essay 100, 150, 200, 250, 300, 500, 1000 Words

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is My Dream Job Essay 150 Words. If you want to get my dream job essay computer engineer Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic my dream job essay 350 words.

My Dream Job Essay
My Dream Job Essay

My Dream Job Essay

From the very childhood I cherish a dream and it is that in future I will be a teacher. It is my future plan and it is my dream job to become a competent teacher. No matter the position someone may hold in society everyone has progressed to where they are in life because they had a teacher. someone who taught them in the way they should go. Teacher as defined in the dictionary as one who instructs. To teach someone is to communicate skills and give instruction. Here I like to say why I intend to become a teacher. 

Specifically speaking I will tell what has led me to this decision and why I want to become a teacher. To begin out of the countless professions one has to choose from in the world today I have chosen to become a teacher. I have chosen to become a teacher because I myself am a product of some whom I consider to be the best teachers in the world. In my childhood I was inspired by a wonderful woman named Mrs. Shilpi Alger who taught me that no star was too far out of reach. if I put my mind to accomplishing my goal I could make it. She inspired me to be the best I could be at anything I wanted to be. As I have grown I have had other important teachers, some whom I am surrounded by daily whom inspire me to set out to accomplish my dreams. These wonderful inspiring people in my life have led me to the decision of becoming a teacher. 

I want to become a teacher not because of the salary nor because I want weekends and holidays off: rather. I want to become a teacher because I truly have a passion for making a difference in others lives. I feel that teaching is perhaps one of the most fulfilling roles in life. Becoming a teacher to me means helping to shape another person by teaching and instructing them. 

Becoming a teacher is a huge responsibility with many obstacles, and I am willing to take on the challenge the way so many before me have. In conclusion I like to say that to become a teacher is my dream and teaching is my dream job. In fact. I want to become a teacher because want to know . that I made a difference and touched someone's life the way so many of my teachers have touched my life. 

অনুবাদঃ শৈশব থেকেই আমি একটি স্বপ্ন লালন করি এবং তা হল ভবিষ্যতে আমি একজন শিক্ষক হব। এটা আমার ভবিষ্যৎ পরিকল্পনা এবং একজন দক্ষ শিক্ষক হওয়া আমার স্বপ্নের কাজ। সমাজে কেউ যে অবস্থানে থাকুক না কেন প্রত্যেকেই জীবনে যেখানে আছে সেখানে উন্নতি করেছে কারণ তাদের একজন শিক্ষক ছিল। যেভাবে তাদের যেতে হবে সেভাবে তাদের শিখিয়েছে। ডিকশনারিতে শিক্ষক হিসেবে সংজ্ঞায়িত করা হয়েছে একজন যিনি নির্দেশ দেন। কাউকে শেখানো মানে যোগাযোগের দক্ষতা এবং নির্দেশনা দেওয়া। এখানে আমি বলতে চাই কেন আমি একজন শিক্ষক হতে চাই।

সুনির্দিষ্টভাবে বলতে গেলে আমি বলব কী আমাকে এই সিদ্ধান্তে নিয়ে গেছে এবং কেন আমি একজন শিক্ষক হতে চাই। বিশ্বের অগণিত পেশার মধ্যে থেকে শুরু করার জন্য একজনকে বেছে নিতে হবে আজ আমি একজন শিক্ষক হতে বেছে নিয়েছি। আমি একজন শিক্ষক হতে বেছে নিয়েছি কারণ আমি নিজে এমন কিছুর একটি পণ্য যাদেরকে আমি বিশ্বের সেরা শিক্ষক বলে মনে করি। আমার শৈশবে আমি মিসেস শিল্পী আলগার নামে একজন বিস্ময়কর মহিলার দ্বারা অনুপ্রাণিত হয়েছিলাম যিনি আমাকে শিখিয়েছিলেন যে কোনও তারকা খুব বেশি নাগালের বাইরে নয়। যদি আমি আমার লক্ষ্য অর্জনের জন্য আমার মন রাখি তবে আমি এটি করতে পারব। তিনি আমাকে অনুপ্রাণিত করেছিলেন যে আমি হতে চাই এমন কিছুতে আমি সেরা হতে পারি। আমি বড় হওয়ার সাথে সাথে আমার অন্যান্য গুরুত্বপূর্ণ শিক্ষক রয়েছে, যাদের মধ্যে আমি প্রতিদিন পরিবেষ্টিত থাকি যারা আমাকে আমার স্বপ্ন পূরণ করতে অনুপ্রাণিত করে। আমার জীবনের এই বিস্ময়কর অনুপ্রেরণাদায়ক ব্যক্তিরা আমাকে শিক্ষক হওয়ার সিদ্ধান্তে নিয়ে গেছে।

আমি শিক্ষক হতে চাই বেতনের কারণে নয় বা আমি সপ্তাহান্তে ছুটি চাই না: বরং। আমি একজন শিক্ষক হতে চাই কারণ অন্যদের জীবনে পরিবর্তন আনার জন্য আমার সত্যিকারের আবেগ আছে। আমি মনে করি যে শিক্ষকতা সম্ভবত জীবনের সবচেয়ে পরিপূর্ণ ভূমিকাগুলির মধ্যে একটি। আমার কাছে একজন শিক্ষক হয়ে ওঠার অর্থ হল অন্য ব্যক্তিকে শেখানো এবং নির্দেশ দিয়ে তাদের গঠনে সাহায্য করা।

একজন শিক্ষক হওয়া অনেক বাধা সহ একটি বিশাল দায়িত্ব, এবং আমি আমার আগে অনেকের মতো চ্যালেঞ্জ নিতে ইচ্ছুক। উপসংহারে আমি বলতে চাই যে একজন শিক্ষক হওয়া আমার স্বপ্ন এবং শিক্ষকতা আমার স্বপ্নের কাজ। আসলে. আমি শিক্ষক হতে চাই কারণ জানতে চাই। আমি একটি পার্থক্য তৈরি করেছি এবং কারো জীবনকে স্পর্শ করেছি যেভাবে আমার অনেক শিক্ষক আমার জীবনকে স্পর্শ করেছেন।

The End Of The Article: my dream job essay 150 words doctor

We Have Learned So Far my dream job essay 250 words. If You Like Today's my dream job essay 150 words teacher, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. My Dream Job Essay 150 Words, my dream job essay air force, my dream job essay computer engineer, my dream job essay 350 words, my dream job essay 150 words doctor, my dream job essay 150 words engineer, my dream job essay 250 words, my dream job essay electrical engineer, my dream job essay 200 words, my dream job essay 150 words teacher, my dream job essay 1000 words, engineer my dream job essay 150 words, my dream job essay civil engineer, my dream job essay 300 words, my dream job essay 500 words, my dream job essay engineer, my dream job essay 50 words, my dream job essay doctor, my dream job essay 100 words, my dream job essay example

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url